اخبار

از پشت شیشه ویترین هم می‌شود غیرت ملی‌ را محک زد!

فروشگاه سهند

از پشت شیشه ویترین هم می‌شود غیرت ملی‌ را محک زد!

بهمن ماه نود‌و‌پنج بود که شرکت صنایع بسپار تحریر آسیا تصمیم گرفت تا با نگاه برندینگ و معرفی محصولات «ساخت ایران» خود، اولین فروشگاه حوزه ملزومات اداری و تحریری با مواد پلیمری خود را در خیابان انقلاب افتتاح کند. محصولاتی که صفر تا صد آن در ایران و به دست توانمند کارگران غیرتمند ایرانی ساخته می‌شود. این نوزاد تازه رسیده تلاش کرد برای ملت آزرده‌خاطر از شرایط نابسامان اقتصادی در روند بدون کنترل بالا رفتن قیمت ارز، موجب امید و تهییج غیرت ملی ‌شود.

از همان روز اول سیاست اصلی و محوری فروشگاه سهند بر چیزهای ساده‌ای بنا شد که درخشش برند سهند را در این فروشگاه بیشتر کرد. احترام و آگاهی دادن به مشتری برای آشنایی با حقوق اولیه و مطالبه آن در روزهای اول، تعجب مشتریان را برانگیخت. عده‌ای از مشتریان باورشان نمی‌شد این فروشگاه برندی ایرانی است و محصولات آن تمامی ماحصل زحمات دلسوزانه برادران زحمت‌کش و بی‌ادعای هم‌وطنشان است. جایی که رضایت مشتری و انتخاب او، موجب دلگرمی است. فضایی که اطمینان از سلامت کالا کسی را به فکر مرجوع کردن آن نینداخت و هرکه به این نیت آمد، پشیمان برنگشت و بااحترام کالا را تعویض کرد.

حضور کارکنان فروشگاه سهند در اولین ساعات صبح که همه مغازه‌ها هنوز باز نشده با روی گشاده  و حفظ این احترام و انرژی تا پاسی از شب، زمانی که همه مغازه‌ها بسته‌اند، درخشش سهند را بیشتر از پیش کرد. رسم مهربانی در سهند آن را به محلی برای قرار و مدارهای دوستانه و محفلی برای آرامش تبدیل کرد.

در این فروشگاه همه مشتریان، با اولین خرید، بی‌زحمت و بدون درخواست تخفیف می‌گیرند و حداقل به جرعه‌ای آب و استکانی چای دعوت می‌شوند و از هدایای خریدشان هم بی‌بهره نمی‌مانند.

 کمترین سهم فروشگاه سهند از مشتریان، لبخند زیبای آن‌هاست. در چنین فضایی، ساعات کاری زیاد در خستگی پرسنل بی‌تاثیر است‌. چیدمان اجناس، رنگ‌های جذاب کالاها، موسیقی آرام و بوی مطبوع، بر دلچسب بودن این فضا می‌افزاید.

در اردیبهشت امسال، تصمیم گرفتیم منظره ویترین فروشگاه سهند را با پرچم پرافتخار ایران بیاراییم. «تمام محصولات این فروشگاه، با افتخار ساخت ایران است». این جمله همه چیز ما شد. کمتر کسی بی‌تفاوت از پرچم کشورش می‌گذرد. هر بار که در فروشگاه باز شد، بر خود بالیدیم که کالای ایرانی باکیفیت را به هموطنان خود ارائه می‌کنیم.

این خبر سینه به سینه در شهر پیچید که در حوالی ما فروشگاهی است که همه محصولاتش «ساخت ایران» است. پای رسانه‌ها هم به این محفل باز شد و با دقت و غیرت در تعالی این تفکر تلاشی را آغاز کردند. اولین‌شان خبرگزاری فارس بود و این جریان همچنان پابرجاست.

 آنجا که تفکر مردم ما حمایت از کالای ملی شود، بی‌شک جریانی آشنا و بامحبت شکل می‌گیرد و انتهای آن می‌شود افتخار برای ایران و ایرانی.

عزتتان برپا و غیرتتان مستدام و نامتان سرافراز.

درباره ما در فارس نیوز بیشتر بخوانید:

آن طرف مرزها شناخته شده‌تریم

سیدعلی رضوی

مدیریت فروش شعبه انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *