مقالات

بررسی مهمترین مزایای تخته وایت برد

بررسی مهمترین مزایای تخته وایت برد

با اطمینان خاطر می توان گفت که استفاده از وسایل کمک آموزشی جدید در ساده سازی راه دشوار تعلیم و تربیت فرزندان ما بسیار مؤثر هستند. مربیانی که از این تکنولوژی های کمک آموزشی استفاده می کنند از ارزش آن ها آگاه هستند. وسایل کمک آموزشی از اجزای مهم آموزش و یادگیری محسوب می شوند. یکی از این وسایل کمک آموزشی که امروزه کاملاً جایگزین تخته سیاه های قدیمی شده است تخته وایت برد می باشد. با استفاده از این وسیله کمک آموزشی می توانید از مزایای قابل توجه تخته وایت برد بهره مند شوید.

تاریخچه تخته وایت برد

این تخته نخستین بار توسط مارتین هیت که یک عکاس بود اختراع شد. ایده ساخت این نوع تخته از نوشتن پیامها بر روی دیوار کنار تلفن در دوران جنگ گرفته شده است. مارتین هیت عکاس بود و با نگاتیوها بسیار سر و کار داشت، روزی متوجه شد که می توان با ماژیک روی تخته وایت برد مطالبی را نوشت و همچنین می توان با استفاده از یک دستمال خیس آن ها را به راحتی پاک نمود. اولین نمونه ساخته شده توسط مارتین هیت شب قبل از رونمایی در آتش سوخت و پس از آن مارتین ایده خود را به دری مارک فروخت و به این ترتیب وایت بردها وارد دنیای آموزش شدند. این تخته ها در ابتدا از ورقه های ملامین ساخته شدند که در آن زمان بسیار گران قیمت بودند اما تخته وایت بردهای ساخته شده از ورقه های ملامین پس از چندین بار نوشتن روی آن ها کدر می شدند و به سختی پاک می شوند به همین دلیل در ساخت آن ها از ورقه های مغناطیسی لعاب داده شده استفاده شد و امروزه تخته وایت بردهای باکیفیت و باصرفه تولید شدند. در سال های اخیر استفاده از این تخته ها به دلیل مزایای زیادی که دارند در سازمان ها و مدارس در ایران اهمیت یافت و توسط شرکت های داخلی و خارجی وارد بازار ایران شدند.

آشنایی با مزایای مهم تخته وایت برد

  • یکی از مهمترین مزایای تخته وایت برد این است که برای نوشتن روی آن ها باید از ماژیک هایی استفاده کرد که حساسیت زا نیستند در صورتی که برای نوشتن روی تخته های قدیمی باید از گچ ها استفاده می شد که دارای مواد آلاینده بود و باعث ایجاد آسم آلرژی می شد. بعدها به دلیل استفاده از ویدیو پروژکتور توسط سازمان ها این تخته ها به گزینه مناسبی برای نمایش و ارائه تبدیل شدند.
  • یکی دیگر از مزایای تخته وایت برد این است که ماژیک آن به راحتی در دست قرار می گیرد و نوشتن روی این تخته ها بسیار آسان است و همچنین برای نوشتن روی این تخته ها به انرژی زیاد و استفاده از دستکش نیاز نخواهید داشت.
  • رنگ ماژیک های مورد استفاده برای تخته وایت برد در مقایسه با رنگ گچ های حساسیت زا که برای تخته های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفتند از تنوع بیشتری برخوردار است.
  • این تخته ها در اندازه های مختلف تولید می شوند و بر اساس فضای کاری خود و نحوه استفاده از آن می توانید این تخته را در اندازه های متفاوت سفارش دهید. همچنین از دیگر مزایای تخته وایت برد می توان به سبکی و راحتی حمل و نقل آن اشاره کرد.

دیگر مزایای تخته وایت برد

از دیگر مزایای تخته وایت برد می توان به تمیزی و نداشتن گرد و غبار در کلاس اشاره کرد. همچنین در مکان هایی که امکان نصب تخته سیاه وجود نداشته باشد می توان از تخته وایت برد استفاده کرد. یکی از مزایای مهم تخته وایت برد قابلیت تمیز کردن آن با یک دستمال ساده است. همچنین از آنجا که جابه جایی ماژیک از گچ ساده تر است دبیران می توانند ماژیک ها را در کیف خود حمل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *