مقالات

راهنمای خرید وسایل مدرسه مناسب دوران کرونا و تحصیل از خانه

6 نکته برای خرید وسایل مدرسه مناسب دوران کرونا

با بسته شدن مدارس در سرتاسر کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا، مدرسه هر کدام سیاست‌های مختلفی را برای آموزش اتخاذ کرده‌اند. برخی از آن‌ها بسته به هزینه‌ای که از والدین دریافت می‌کنند، امکانات لازم برای تحصیل از خانه را فراهم می‌کنند و برخی دیگر، این‌طور نیستند. در چنین شرایطی این شما هستید که به عنوان والدین باید نگران تحصیل فرزندانتان باشید و شرایط لازم برای درس‌خواندنشان را فراهم کنید. این پروسه اول از همه با خرید وسایل مدرسه آغاز می‌شود و در ادامه با همراهی فرزندتان و در عین حال کار کردن با او تکمیل می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید خودتان در خانه به او آموزش دهید، مواردی که در ادامه می‌آید را به خاطر بسپارید و درنهایت بروید سراغ خرید وسایل مدرسه!

نکته اول | فرزندتان را بشناسید!

اگر فرزندتان درس‌خوان باشد به‌تنهایی هم می‌تواند درس بخواند و اگر کمی ضعیف باشد، با مشکل روبرو خواهد شد. یادگیری آنلاین برای خیلی‌ها دشوار است و نیاز به مهارت‌های زیادی برای یادگیری دارد. بچه‌های مختلف در محیط‌های مختلف، عملکردهای متفاوتی از خودشان نشان می‌دهند. اگر فرزند شما جزء آن دسته از افرادی است که به صورت جمعی، درس یاد می‌گیرد، سعی کنید او را در کنار چند تا از دوستانش بگذارید تا درس بخوانند. هرچه سنشان بالاتر باشد، وفق دادنشان با شرایط تازه فعلی سخت‌تر خواهد بود. و به خاطر داشته باشید، در شرایط تحصیل از خانه، پروسه یادگیری کمی کندتر می‌شود و این به هیچ عنوان نگرانی ندارد. می‌توانید به خرید وسایل مدرسه به عنوان ابزاری برای جذب آن‌ها به تحصیل نگاه کنید.

وسایل مدرسه

نکته دوم | وقت این است به موقعیت‌های جذاب بپردازید!

ایام کرونا زمان بسیار مناسبی است که فرزندانتان را سراغ علایقشان بفرستید. کارهایی که تا پیش از این به خاطر مدرسه نمی‌رسیدند، سراغشان بروند. لوازم مربوط به آن فعالیت‌ها را برایشان تهیه کنید و بگذارید کاری که دوستش دارند را انجام دهند. از آشپزی گرفته تا نقاشی یا حتی کتاب‌های داستانی خواندن.

نکته سوم | منابع آنلاین جذاب هستند اما فقط چند دفعه اول!

تحصیل آنلاین به هیچ عنوان به تحصیل حضوری نمی‌رسد. یادتان نرود وقتی داریم از تحصیل آنلاین حرف می‌زنیم یعنی شما سر و کارتان با کلی پی‌دی‌اف و برنامه درسی خواهد بود. اگر از خانه بخواهید این برنامه‌ها را دنبال کنید، قطعاً حسابی درگیر خواهید شد. به جای آن سعی کنید برنامه‌های درسی خود مدرسه را پیش ببرید. اول از همه سراغ خرید وسایل مدرسه بروید و وقتی ابزار مناسب برای تحصیل فرزندتان را فراهم کردید، حالا وقتش است بیایید و طبق آن چیزی که از شما خواسته‌اند، پیش بروید. همچنین در کنار این درس‌ها می‌توانید، به فکر کلاس‌هایی مثل پیانو یا رقص باشید که به صورت آنلاین نیز امکان یادگیری در آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید یک روز از هفته را به انجام فعالیت‌های فنی و درست کردن کاردستی اختصاص بدهید. فرزند شما نیاز دارد در همه حوزه‌هایی که وجود دارد یک بار سرک بکشد تا ببینید به کدامشان علاقه دارد.

وسایل مدرسه

نکته چهارم | فضا و زمان کافی برای یادگیری اختصاص بدهید!

کودکان ممکن است در طول روز بازیگوشی کنند اما توصیه ما به شما این است که حتماً و حتماً فضایی برایشان مهیا کنید که مخصوص یادگیری باشد. خرید وسایل مدرسه را انجام دهید و بعد از آن، محیط مربوط به یادگیری را برایشان آماده کنید. زمان مشخصی از روز را به درس و تحصیل اختصاص دهید و این قرار را با فرزندتان بگذارید که هرگز نباید از این زمان دیرتر شروع یا تمام کنید. حواستان به این نکته باشد که مدرسه نرفتن فرزندتان نباید خللی در زیست منظم او وارد کند. خانه ماندن بچه‌ها به معنای تا دیروقت بیدار ماندنشان نیست. به هیچ عنوان به معنای بازی کردن مستمر و مداومشان هم نیست. آن‌ها خانه مانده‌اند تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا، در امان باشند ولی باید شرایط مدرسه و در عین حال فضای آن را به خوبی حس کنند. البته بین کلاس‌هایی که برایشان برگزار می‌کنید، حتماً زمانی برای استراحتشان در نظر بگیرید.

نکته پنجم | بخشنده باشید!

قرار نیست زندگی‌تان را جهنم کنید! اگر فکر می‌کنید توانایی فراهم کردن شرایط تحصیل فرزندتان از خانه را ندارید یا به‌تنهایی نمی‌توانید به او کمکی بکنید، حتماً از متخصص یا افرادی که در این کار تجربه دارند کمک بگیرید. حتی می‌توانید به این فکر کنید که سراغ معلم خصوصی بروید و او برای تدریس به خانه شما بیاید. البته باید چند نکته را در نظر داشته باشید. یک این که به هیچ عنوان نباید از مسائل بهداشتی و ایمنی فرزندتان غافل شوید و این یعنی باید حسابی با مواد ضدعفونی‌کننده، مراقب معلمی که آمده باشید و در عین حال در طول یادگیری، ماسک را فراموش نکنید. نه شما، نه فرزندتان و نه معلمش! درنهایت این نکته را هم در نظر داشته باشید که پیش از همه این نکاتی که گفتیم باید به فکر خرید وسایل مدرسه باشید. نکته بعدی به همین موضوع مربوط است.

وسایل مدرسه

نکته ششم | خرید وسایل مدرسه؛ از نان شب هم، واجب‌تر

فهرستی بر اساس نیازهای فرزندتان آماده کنید و بنویسید او برای این که در خانه تحصیل کند، به چه ابزاری نیاز دارد. از جامدادی گرفته تا دفتر و کلاسور و جاکتابی و هر آن چیزی که به او کمک می‌کند تا به درس‌هایش برسد را بنویسید. فراموش نکنید، فرزندتان نیاز دارد روی کاغذ بنویسد، تمرین کند و آن تمرین‌ها را برای مرور و بازگشت به آن داشته باشد. مداد، پاک‌کن، تراش و خودکار، از نوشت‌افزارهایی است که حتماً باید در لیست خریدتان باشد. اگر نمی‌توانید به فهرست خاصی برسید یا فکر می‌کنید، این چیزهایی که به آن فکر کرده‌اید کافی نیست و احتمالاً چیزی از قلم افتاده، کافی است سری به فروشگاه ما بزنید.

وسایل مدرسه

منتظرتان هستیم!

در فروشگاه اینترنتی سهند، می‌توانید انواع نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر با کیفیت بسیار خوب را پیدا کنید. همه این محصولات را می‌توانید با قیمتی کاملاً منصفانه خریداری کنید و بدون هیچ‌گونه نگرانی از آن‌ها استفاده کنید. تنها کافی است فروشگاه ما را ببینید و بر اساس محصولاتی که داریم، فهرستی مناسب برای فرزندتان آماده کنید. درنهایت سفارشتان را ثبت کنید و صبور باشید تا محصولات سفارش داده شده به دستتان برسد. به همین سادگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *