مقالات

شخصیت‌شناسی از روی چیدمان میز کار

چیدمان میز کار

شخصیت‌شناسی از روی چیدمان میز کار

همه ما دوست داریم هر جا که هستیم برایمان مثل خانه باشد، حتی وقتی سر کار هستیم. برای همین است که سعی می‌کنیم میز کار را جزئی از زندگی روزمره خود کنیم. هر کدام ما سبک کاری مربوط به خود را داریم و آگاهانه یا ناخودآگاه دنیای کوچکی با چیدمان میز کار برای خودمان در محل کار می‌سازیم که بازتاب‌دهنده شخصیت ماست.

چیدمان میز کار چه چیزهایی درباره شما می‌گوید؟

عکس خانوادگی، مسئولیت‌پذیر و خاطره‌باز  

میز کار را با میز تحریر توی خانه‌تان اشتباه نگیرید. عکس خانواده یا عزیزانتان می‌توانند روی میز کارتان باشند ولی آن‌ها که واقعاً به شما نزدیک‌اند و با دیدن تصویرشان دلتان گرم می‌شود. این کار باعث می‌شود که روزهای طولانی کاری را تاب بیاورید. عکس‌ها را آنجا می‌گذاریم تا به ما یادآوری کنند برای کسانی که برای دوستشان داریم، تلاش می‌کنیم. اگر اتاق شما در محل کار خیلی فضای غیردوستانه‌ای دارد و خشن و شلوغ است، این عکس‌های کوچک می‌توانند قدرت خاموشی باشند که به ما انگیزه می‌دهند.

میز دکور شده: با اعتماد به نفس و با عزت نفس

میز کار شما تنها یک میز معمولی نیست، فضایی است که متعلق به شماست و به آن یک روح شخصی دمیده‌اید.

در بسیاری از محل‌های کار، مثلاً جاهایی که یونیفرم دارد، همه کارکنان مثل هم هستند. میز کار، شما را متفاوت می‌کند. یک وسیله بامزه، کتاب جذاب، گلدان سفال و ماگ متفاوت می‌تواند آنجا را برای شما شخصی کند.

چیدمان میز کار شما نشان می‌دهد که چقدر اعتماد به نفس دارید و به خودتان اهمیت می‌دهید. به قوانین اداری احترام می‌گذارید ولی در عین حال تلاش می‌کنید منحصربفرد زندگی کنید و از هر فرصتی برای خلاقیت و هیجان استفاده ‌کنید.

بعضی افراد ممکن است فکر کنند که داشتن وسایل شخصی روی میز کار، محیط را مثلاً برای برگزاری جلسات نامناسب می‌کند ولی این می‌تواند حتی یک امتیاز مثبت باشد چون نشان می‌دهد شما به چیزها آن‌طور که همه نگاه می‌کنند، نمی‌نگرید.

ممکن است شما آغازکننده باشید و دیگران این رفتار شما را سرلوحه قرار دهند.

میز مرتب: شما پیروی کننده از قوانین و مقررات هستید

افرادی که چیدمان میز کارشان فوق مرتب است، کسانی هستند که به نظم دادن به همه چیز در جهان اهمیت می‌دهند. درست همان‌طور که باید باشد، آرام و مرتب.

این درست است که توجه وسواس‌گونه به جزئیات که مثلاً همه چیز با زاویه قائمه و صاف روی میز باشد، صاحبان میز مرتب را کمی برای معاشرت سخت می‌کند، خصوصاً وقتی با کسانی کار می‌کنند که خیلی منظم و مرتب نیستند، اما همه می‌دانند که می‌شود به این افراد در موقعیت‌های دشوار تکیه کرد.

ارزش همکاران این سبکی در این است که آن‌ها متعهد و قابل تکیه هستند ولی از این کار یک نمایش نمی‌سازند. آن‌ها همچنین برای افرادی که میزهای نامرتب دارند، مکمل خوبی هستند. همکاری آن‌ها کمک می‌کند که همدیگر را تعدیل کنند. شاید آن‌ها هم زیر ظاهر خشک و رسمی‌شان رگه‌هایی از تمایل به قانون‌شکنی داشته باشند!

میز درهم ریخته: یک مخترع در اداره!

ظاهراً فضای کاری نامرتب بهره‌وری را کاهش می‌دهد. جابه‌جا کردن و پیدا کردن هر وسیله‌ای در فضای درهم ریخته زمان زیادی تلف می‌کند. ولی در این دیوانگی هم فوایدی هست.

صاحبان میزهای درهم ریخته در ابرها گم می‌شوند، در ایده‌ها غرق می‌شوند و از ایده‌ای به ایده دیگر می‌پرند و تلاش می‌کنند راهی پیدا کنند که جهان اطرافشان را تغییر و بهبود دهند. آن‌ها واقعیت‌های غیرمعمول را کشف می‌کنند و ترندهای تازه می‌سازند.

این آدم‌ها هستند که یک ترکیب تازه خلق و یک غذای تازه اختراع می‌کنند. همین‌ها هستند که برای یک مشکل حل ناشدنی، یک راه‌حل در مشتشان دارند!

افرادی با چیدمان میز کارهای شلوغ جزو خلاق‌ترین کارکنان هستند. شما فقط باید به آن‌ها زمان دهید تا ایده‌ها را زیر انبوه وسایل پیدا کنند!

چیدمان میز کارهای الهام‌بخش: آدم‌های مثبت‌اندیش

صاحب این میز کسی است ک یک نقل قول درباره موفقیت و پشتکار روی میزش دارد. روی ماگ چای‌اش نوشته‌ای الهام‌بخش نقش بسته و استیکرنوت‌‌هایی با اسلوگان‌های کسب‌و‌کاری به در و دیوار  زده و یک گیاه خوب پرورش یافته نادر روی میزش نگهداری می‌کند!

کسی که پشت این میز می‌نشیند، به این موفقیت‌ها دست پیدا نکرده ولی می‌داند که برای رسیدن به آن‌ها باید چه کار کند. او آموزه‌هایی از سخنرانی‌های TED و استادان کسب‌وکار و افرادی که موفقیت را لمس کرده‌اند گرفته است.

این پیام‌ها مثل فانوس دریایی هستند؛ راهی برای هدایت به سوی موفقیت حتی زمانی که دریای زندگی طوفانی است. این افراد با به چالش کشیدن خود برای خوشحال و الهام‌بخش بودن، روی همکاران خود هم اثر مثبت دارند.

شما هم چنین همکارانی در محل کار خود خواهید یافت. آن‌ها عملگرا و در عین حال انگیزه‌بخش هستند. آن‌ها دوست دارند به دیگران کمک کنند و عمیقاً به پیشرفت خود و گروهی که در آن هستند اهمیت می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *