کاربردها

پوشه کیسه‌ای(کاور کاغذ): بهترین نقشِِ مکمل بایگانی

احتمالا شما بارها در موارد مختلف از پوشه‌های کیسه‌ای استفاده کردید. شاید بتوان گفت یکی از لوازم اولیه و ضروری بایگانی این کاورهای پلاستیکی هستند. ولی دلیل  اهمیت و ضرورت استفاده از این کالای پرمصرف و پرکاربرد چیست؟


چرا باید از کاور پلاستیکی (پوشه کیسه‌ای) استفاده کنیم؟

 

۱٫بایگانی  اسناد و مدارک غیرقابل پانچ

همه ما مدارک مهم و ضروری زیادی داریم که باید بادقت از آنها محافظت و نگهداری کنیم ولی برای نگهداریشان مجاز نیستیم آنها را پانچ کنیم و در زونکن قراردهیم. اسناد و اوراق مثل  سند مالکیت، عقدنامه، پروانه کسب، گواهی نامه های آموزشی، اجاره نامه و مدارکی از این دست را میتوانیم در این کیسه های پوشه ای گنجانده و بعد در زونکن قراردهیم.

۲٫حفاظت از اسناد و مدارک پراستفاده

آن دسته از اسناد و مدارکی که مدام ازشان استفاده میکنیم احتمال کثیف شدن و پاره شدنشان نیز بیشتر است.  به همین دلیل گاهی مجبور می شویم یک زونکن سنگین را با خود حمل کنیم تا مجبور نباشیم  سند را از زونکن خارج نکنیم.

هرچند با تهیه چند نسخه کپی از اسناد پراستفاده، می توانیم این مشکل را برطرف کنیم اما به چند دلیل این کار راه حل خوبی نیست، اول اینکه اگر از هر مدرک چندین نسخه کپی کنیم به مرور با کمبود فضای بایگانی مواجه می شویم . دوم اینکه با تهیه  چندین نسخه کپی از هر مدرک، مصرف کاغذ و میزان هزینه ها نیز افزایش می یابد. بنابراین استفاده از کاورهای پلاستیکی موجب صرفه جویی در مصرف کاغذ، هزینه و فضای بایگانی می شود.

۳٫حفظ سلامت و ماندگاری اسناد

استفاده از کاورهای پلاستیکی موجب افزایش ماندگاری و سلامت اسناد می شود. کاور پلاستیکی (پوشه کیسه‌ای) از اسناد در برابر  نفوذ رطوبت، گرد و خاک و سایر آلاینده های مخرب محافظت  می کنند، بعلاوه مانع پس دادن جوهر یا رنگ اسناد می شود.

۴٫بایگانی متعلقات اسناد

برخی اوقات باید مدارک و لوازم مرتبط با اسناد را هم نگهداری کنیم. مثلا سی دی، روزنامه، قطعه یدکی و مواردی از این دست را می توانیم در کیسه های پوشه ای جا داده و ضمیمه اسناد، بایگانی کنیم.

این ۴ مورد مهم ترین دلایل ضرورت و اهمیت استفاده از کاور کاغذ هستند. اما احتمالا شما هم موافقید که کاربرد و نقش این کاورهای پلاستیکی فقط محدود به این موارد نیست.بارها و بارها از خانه گرفته تا مدرسه و محل کار این کیسه های پوشه ای متواضعانه به ما کمک کردند، هرچند هیچ وقت نقش اول را نداشتند اما بدون حضور این بازیگر مکمل مهم، همیشه گوشه ای از کارمان لنگ خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *