مقالات

کاربردهای مختلف فولدر یا پوشه و پاکت

فولدر یا پوشه

کاربردهای مختلف فولدر یا پوشه چیست؟

فولدر یا پوشه ابزاری شناخته شده است که احتیاج به معرفی و تعریف ندارد. از زمانی که به مدرسه رفته‌اید تا هنگاهی زندگی شغلی خود را آغاز کرده‌اید یا برای انجام کاری گذارتان به اداره‌ای افتاده است، بارها از فولدر یا پوشه‌های مختلف استفاده کرده‌اید و موارد مختلف کاربرد آن را دیده‌اید.

فولدر در واقع همان پوشه به زبان انگلیسی است. برای قرار دادن برگه‌ها و نقاشی‌های کودکان خردسال و نوآموز، نگهداری جزوات درسی، برگه‌های امتحانی، تحویل تکالیف و پروژه‌های درسی، تحویل مدارک و بسیارسی کاربردهای دیگر می‌توان از پوشه‌های مختلف استفاده کرد.

جدای از این‌ کاربردها، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاربرد پوشه در بایگانی‌ها و آرشیوهاست. وقتی پای حجم بسیار زیاد سند و مدرک در میان باشد، کار به این سادگی نیست. روش‌ها و سیستم‌های مختلفی برای بایگانی و آرشیو وجود دارند. برای نظم بخشیدن به بایگانی‌ها به ابزارهای ویژه این کار نیاز است.

یکی از اولیه‌ترین ابزارهایی که برای نظم دادن و نگهداری اسناد و مدارک استفاده می‌شود، همین فولدر یا پوشه است. در بین روش‌ها و ابزارهای مختلف بایگانی تقریباً هیچ یک بی‌نیاز از انواع پوشه نیستند.

در این میان فولدر یا پوشه کاربرد دیگری هم دارد که شاید کمتر با آن آشنایی داشته باشید. کاربرد فولدر و پوشه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی یکی از کاربردهای این ابزار مفید است. برخی از انواع پوشه صرفاً برای کاربردهای تبلیغاتی طراحی و تولید می‌شوند.

استفاده تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی از فولدر یا پوشه در سمینارها، همایش‌ها و گردهمایی‌ها امری معمول است. برگزارکنندگان نشست‌ها و همایش‌ها در هر حوزه صنعتی، فرهنگی یا آموزشی که باشند، می‌توانند با چاپ لوگو یا نشان مخصوص خود روی پوشه‌ها، کاتالوگ، بروشور، جزوه، کارت ویزیت، سی‌دی، کاغذ یادداشت، خبرنامه و هر محتوای تبلیغاتی دیگری را درون پوشه‌‌هایی با نام ونشان سازمان و شرکت خود به شرکت‌کنندگان اهدا کنند.

 فولدر یا پوشه

فولدر یا پوشه هم در طول آن گردهمایی یا سمینار به کار مدعوین می‌آید و هم افراد می‌توانند با همراه بردنش، از آن استفاده بلند مدت کنند.

غیر از استفاده در نشست‌ها و همایش‌ها، در جاهای دیگر هم از فولدر و پوشه استفاده تبلیغاتی می‌شود. برای مثال برای فرستادن قرارداد یا تحویل مدارک پروژه می‌توانید آن را در فولدر یا پوشه چاپ شده و حاوی محتوای تبلیغاتی خود برای مشتری بفرستید تا دیگر توانمندی‌ها و خدمات شرکت خود را به کارفرما یادآوری یا معرفی کنید.

پاکت دکمه دار

شرکت در نمایشگاه‌ها هم فرصت دیگری است که می‌توانید از پوشه‌های و پاکت های چاپ شده خود استفاده کنید و بروشور و کاتالوگ خود را به بازدیدکنندگان اهدا کنید. این کار میزان اثرگذاری شما را در بین بازدیدکنندگان افزایش می‌دهد.

در فولدر و پوشه‌هایی که برای کاربرد تبلیغاتی تولید می‌شوند، گاهی برش‌ها و زائده‌هایی اضافه می‌شود که حمل سی‌دی یا کارت ویزیت در آن‌ها ممکن شود. مثلاً یک جیب تلقی روی پوشه مخصوص سی‌دی نصب می‌شود.

کاربرد فولدر یا پوشه و پاکت دکمه دار می‌تواند در تمام دفاتر کاری که باید مدارک یا برگه‌هایی را به مراجعان خود تحویل دهند نقش دوگانه تبلیغات و نگهداری از برگه‌ها را انجام دهد. در آتلیه‌های عکاسی، آزمایشگاه‌های طبی، رادیولوژی و سونوگرافی و مشاغل مشابه این، می‌توانند از فولدر یا پوشه چاپ شده برای تحویل کار به مراجعان خود استفاده کنند.

جنس فولدر یا پوشه هم در کارایی و دوام آن اثر دارد. فولدر یا پوشه‌های با جنس مقوایی دوام پایین‌تری نسبت به پوشه‌های از جنس پلاستیک‌های مرغوب دارند. پوشه‌های پلاستیکی ضد آب و رطوبت هستند و به خوبی می‌توانند از محتویات خود در برابر آسیب و آلودگی جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *