مقالات

کدام کلیربوک مناسب است؟ | راهنمای جامع انتخاب کلربوک

کلیر بوک

همانطور که می‌دانید کلیربوک نوعی پوشه شبیه به آلبوم است که در آن تعداد مشخصی کاور پلاستیکی از 10 تا به بالا در قالب یک پوشش با جلد مقوایی یا پلاستیکی محکم و مقاوم قرار داده شده است. کلیربوک که آن را به نام‌های دیگری همچون پوشه کار، پوشه عملکرد یا کارنما هم می‌شناسند، کاربردها و ویژگی‌های متعددی نسبت به سایر پوشه‌ها و کلاسورها دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان بدل می‌کند.در ادامه قصد داریم شما را با توضیحات بیشتر درخصوص کلیربوک آشنا کنیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید.

کلیربوک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کلیربوک ابزاری است کاملاً ایده‌آل و مناسب برای نظم‌بخشی به اسناد، مدارک و اوراق مهم در محیط کار و همچنین لوح‌های تقدیر و تصاویر فرزندان و دانش‌آموزان و می‌شود برای در کنار هم قرار دادن‌شان به شکل و شیوه‌ای مناسب و طبقه‌بندی‌شده مورداستفاده قرارشان داد.

کلیربوک بازشده

با استفاده از یک کلیربوک می‌توانید هرچیزی که داخل آن قرار می‌دهید را تا سالیان سال مرتب، تمیز و سالم نگه‌ دارید و در کمترین زمان ممکن پیدایشان کنید. به خاطر شفافیت کاورهای موجود در انواع کلیربوک هم نیازی نیست برای بررسی و پیدا کردن یک لوح، تصویر، سند یا مدرک خاص، آن‌ها را از جایشان بیرون آورید و با ورق زدن به هر چه که بخواهید می‌رسید.

انواع کلیربوک معمولاً جنس‌شان نوعی پلاستیک به نام پلی‌پروپلین است که در برابر فشار و حرارت مقاوم بوده و اجازه نمی‌دهد به محتویات داخلش رطوبت، گردوخاک و میکروب برسد. در ضمن این پلاستیک‌ها سبک و باداوم بوده و می‌توان آن‌ها را شست.

داخل هر یک کاور پلاستیکی داخل یک کلیربوک می‌شود دو برگه قرار داد و برای کلیربوک‌های با 20 کاور، ظرفیت قرارگیری اسناد، تصاویر و برگه‌هایی به تعداد 40 مورد را خواهید داشت. این کاورهای پلاستیکی به خاطر جنسیت ضداسیدی که دارند، با محتویات داخلشان دچار فعل و انفعال شیمیایی نمی‌شوند و به خاطر غیرچسبان بودن، مدارک‌تان رنگ‌پریده و خراب نمی‌شوند.

در خرید کلیربوک به دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟

در ادامه می‌خواهیم شما را با تعدادی از ویژگی‌های فوق‌العاده کاربردی انواع کلیربوک که پیش از خرید از مغازه‌ها، مراکز فروش و فروشگاه‌های آنلاین لوازم التحریر باید به دنبال‌شان باشید، اشاره کنیم:

  1. انواع کلیربوک در طرح‌ها، رنگ‌ها و الگوهای متعدد طراحی و تولید می‌شوند که از آن‌ها می‌شود به راحتی در محیط کار و خانه استفاده کرد.

خرید کلیربوک

  1. در بین انواع کلیربوک بسته به شکل و اندازه‌ای که دارند، تعداد کاورهای پلاستیکی متفاوتی جای می‌گیرد که این عدد می‌تواند از 20 تا 100 عدد متغیر باشد.
  2. در مدارس از انواع کلیر بوک برای نگهداری از تصاویر دانش‌آموزان و در محیط کار برای محافظت و طبقه‌بندی اسناد و مدارک مهم کاری استفاده می‌شود.
  3. در بخش رویی و بیرونی بیشتر کلیربوک‌ها، قابی تعبیه شده که آن را دربرابر آسیب‌رسانی و آلودگی محافظت می‌کند و موجب می‌شود تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را در قفسه‌های‌تان قرار دهید.

کلیربوک قابدار

  1. برای اینکه اسناد و مدارک و تصاویر و لوح‌های تقدیری که مدنظر دارید در یک کلیربوک قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را پشت به هم در کاورهای پلاستیکی جای دهید.
  2. کاورهای موجود در انواع کلیربوک جنس‌شان سه لایه بوده و خود جلد و قاب بیرونی این نوع کلیربوک، سفت، مستحکم و مقاوم است.

در انتخاب کلیربوک به چه ویژگی‌های فنی باید توجه کرد؟

در این بخش می‌خواهیم شما را با تعدادی از ویژگی‌های فنی انواع کلیربوک که پیش از خرید از مغازه‌ها، مراکز فروش و فروشگاه‌های آنلاین لوازم التحریر باید به آن‌ها توجه جدی داشته باشید، اشاره کنیم:

* کاورهای پلاستیکی انواع کلیربوک، ضدالکتریسیته بوده، به هم نمی‌چسبند و به راحتی برگ می‌خورند.

* کاورهای پلاستیکی ضداسیدی هستند و با برگه‌ها، اسناد و تصاویر داخل‌شان، دچار واکنش‌های شیمیایی نمی‌شوند.

* کاورهای پلاستیکی شفافیت داشته و بسیار بادوام و مقاوم هستند.

* جنس بیشتر کلیربوک‌ها به کمک نوعی پلاستیک سبک به نام پروپلین با قابلیت جابجایی و حمل آسان تولید می‌شود.

* کلیربوک‌ها، قابلیت‌هایی همچون شستشو و بازیافت دارند و سطح دوام، ماندگاری و طول عمرشان بسیار بالاست.

* به خاطر جنس پلی پروپلین، مقاومت آن دربرابر فشار، رطوبت و حرارت بسیار بالاست و از نفوذ آلودگی‌های محیطی در برابر اسناد، برگه‌ها و تصاویرتان محافظت می‌کند.

کلربوک

در این مقاله ما شما را با ویژگی‌های ظاهری، فنی و ماهیت وجودی انواع کلیربوک آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای ثبت خاطرات دوران دانشجویی و تحصیلی‌تان، لوح‌های تقدیر و تصاویرتان را داخل یک کلیربوک قرار دهید یا در محل کار اسناد و مدارک مهم‌تان را به صورت طبقه‌بندی‌شده وارد یک کلیربوک نمایید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با توجه به طیف گسترده‌ انواع کلربوک در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت این وبسایت، خریدی هوشمندانه، پرسرعت و لذت‌بخش را تجربه نمایید.