مقالات

کلربوک پیش دبستانی چیست؟ | ویژگی‌های ظاهری و فنی

کلیربوک پیش دبستانی

کلربوک (کلیربوک/کلیربوک) نوعی پوشه آلبوم‌طور است که با کاربردها و ویژگی‌های متعددی که دارد، نسبت به پوشه‌های معمولی مزیت‌های قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده‌ است. یک کلربوک را به نام‌های پوشه کار، پوشه عملکرد یا کارنما هم می‌شناسند. در یک کلربوک پیش دبستانی، تعداد مشخصی کاور پلاستیکی در قالب پوشش یک جلد مقوایی یا پلاستیکی محکم و مقاوم پرچ شده‌اند. در ادامه قصد داریم شما را با توضیحات بیشتر درخصوص کلربوک پیش دبستانی و ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا کنیم.

کلربوک پیش دبستانی چیست؟

کلربوک پیش دبستانی و به طور کلی کلربوک‌ها ابزارهایی ایده‌آل برای نظم‌بخشی به اسناد و مدارک مهم همچون تصاویر فرزندان‌ و دانش‌آموزان هستند. جنس کلربوک‌ها از نوعی پلاستیک به نام پلی‌پروپلین که دربرابر فشار و حرارت مقاوم بوده و اجازه آسیب‌رسانی رطوبت، گردوخاک و میکروب‌ها به اسناد و مدارک داخلش را نمی‌دهد، ساخته شده است. پلاستیک‌های از جنس پلی پروپلین سبک، باداوم و قابل‌شستشو هستند.

کلربوک پیش دبستانی
هر کاور پلاستیکی داخل یک کلربوک پیش دبستانی گنجایش قرار دادن دو برگه را در خود دارد، پس در کلربوکی با 40 کاور، ظرفیت قرارگیری برگه‌ها و تصاویر و اسنادتان در آن، 80 تا خواهد بود. کاورهای پلاستیکی جنس‌شان ضداسیدی بوده و با برگه‌ها دچار فعل‌وانفعالات شیمایی نمی‌شوند. در ضمن این کاورها، پلاستیک‌های‌شان غیرچسبان است و برگه‌ها و تصاویری که داخل‌شان قرار می‌دهید، رنگ‌پریده و خراب نمی‌شوند.
از کلربوک می‌توان برای کنار هم قرار دادن تصاویر مربوط به سال‌های زندگی مختلف فرزندان خود تا پیش‌دبستانی استفاده کرد. با مرتب‌ساختن تصاویرتان، می‌توانید تا سال‌ها آن‌ها را سالم و تمیز نگه دارید و بدون اتلاف وقت پیدایشان کنید. در ضمن نیازی به خارج کردن تصاویر برای تماشایشان نخواهید داشت، چون شفافیت کاورها بسیار بالاست.

یک کلربوک پیش دبستانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های کاربردی و فوق‌العاده انواع کلربوک پیش دبستانی می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

1. برای اینکه همه تصاویری که داخل یک کلربوک قرار می‌دهید، به خوبی دیده شوند، می‌توانید آن‌ها را پشت به هم در کاورهای پلاستیکی داخل یک کلیربوک قرار دهید.

کلربوک پیش دبستانی بازشده
2. تصاویر و برگه‌های مربوط به فرزندان‌تان در انواع کلربوک پیش دبستانی با سه لایه کاور پلاستیکی، جلد سخت و محکم و قاب بیرونی محافظت می‌شوند.
3.وجود یک قاب بیرونی در انواع کلیر بوک جهت محافظت درمقابل آسیب و آلودگی و ایستادگی عمودی در قفسه‌ها الزامی است.
4. از انواع کلربوک پیش دبستانی در مدارس برای نگهداری از تصاویر دانش‌آموزان و در خانه هم برای حفظ تصاویر چاپ‌شده دیجیتالی استفاده می‌شود.
5. یک کلربوک پیش دبستانی بسته به طرح و مدل آن می‌تواند بین 10 تا 100 برگ پلاستیکی در خود داشته باشد.
6. کلربوک‌ها در طرح و رنگ‌های شاد و متعدد طراحی و ساخته می‌شوند که آن‌ها را کاملاً مناسب استفاده از مدارس و خانه‌ها برای ثبت تصاویر فرزندان و دانش‌آموزان می‌کند.

کلربوک پیش دبستانی رنگی
ویژگی‌های فنی یک کلیربوک پیش دبستانی چیست؟

از ویژگی‌های فنی یک کلیربوک پیش دبستانی می‌شود به موارد زیر اشاره داشت:

  • از جنس نوعی پلاستیک سبک (پلی پروپلین) با قابلیت جابجایی و حمل آسان ساخته شده‌اند.
  • قابلیت شستشوی پروپلین، منجر به افزایش دوام، ماندگاری و طول عمر کلربوک می‌شود و قابل بازیافت هستند.
  • پلی پروپلین در برابر فشار، رطوبت و حرارت مقاوم بوده و با ممانعت از نفوذِ آلودگی‌های محیطی، سلامت اسناد را حفظ می‌کند.
  • کاورهای کلیر بوک دارای پلاستیکی شفاف و بادوام هستند که به زودی پاره نمی‌شوند.
  • کاورهای پلاستیکی کلیر بوک، ضد اسیدی بوده و به فعل و انفعالات شیمیایی با برگه‌ها دچار نمی‌شوند.
  • کاورهای پلاستیکی ضدالکتریسیته بوده،  به هم نمی‌چسبند و خیلی راحت برگ می‌خورند.

انواع کلربوک پیش دبستانی رنگی
در این مقاله ما شما را با ویژگی‌های ظاهری، فنی و ماهیت یک کلربوک پیش دبستانی آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای فرزندان پیش دبستانی‌تان یک کلربوک بخرید و تصاویر روزهای اولیه تحصیلی و یا زندگی‌شان را در آن ثبت کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با توجه به طیف گسترده‌ انواع کلربوک پیش دبستانی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت این وبسایت، یک خرید هوشمندانه، پرسرعت و شیرین را تجربه نمایید.