جامدادی

آیا خرید جامدادی برای شما هیجان‌انگیز است؟

آیا خرید جامدادی برای شما هیجان‌انگیز است؟

خرید جامدادی می‌تواند برای شما هیچ هیجانی نداشته باشد. اما طبیعتاً ما به دنبال چیزهای حوصله‌سر‌بر نمی‌رویم. اگر به دنبال دسته‌بندی و جا دادن لوازم تحریر خرده‌ریز خود هستید، با ما همراه شوید تا بگوییم چطور خرید جامدادی هم می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

اصلاً تا حالا به این فکر کرده‌اید که از چه زمانی به بعد آدم‌ها تصمیم گرفتند یک کیف قشنگ کوچک یا یک قوطی کشیده به سایز قلم و خودکار درست کنند تا نوشت‌افزارشان را توی آن نگه دارند و ببرند به مدرسه یا دانشگاه یا سرکار؟ چه شد که این همه تنوع در جنس و طرح و کاربرد حول وسیله‌ای به نام جامدادی درست شد؟ چرا توی همان کیف مدرسه یا جیب کیف‌های کارمندی جای مداد و خودکار درست نکردند؟ می‌گویید چرا، درست کردند؟ پس جامدادی را کی و برای چه ساختند؟

اگر مثل من، عاشق این هستید که برای هر وسیله‌ای که دارید، جای مخصوص داشته باشید، از مسواک و ساعت و سایر وسایل شخصی گرفته تا جای سنجاق ته‌گرد و پونز و گیره کاغذ، حتماً دلیل به وجود آمدن وسیله دسته‌بندی و حمل حیاتی مثل جامدادی هم برایتان جالب خواهد بود.

 

جامدادی

از کجا خرید جامدادی به سبد خرید لوازم تحریر اضافه شد؟

برویم ببینیم اصلاً کی اولین بار برای مداد و خودکار و پاک‌کن و تراشش یک کیف مخصوص درست کرد و اسمش را گذاشت جامدادی؟ ویکی پدیا را باز کردم و چیزهایی که خواندم را برای شما اینجا ترجمه کردم:

 pencil case  یا  pencil box یک مخزن برای مداد است. یک جامدادی همچنین می‌تواند محتوی لوازم تحریر دیگری مثل مدادتراش، خودکار، چسب، استیکر، پاک‌کن، قیچی و خط‌کش باشد.

جامدادی

برای خرید جامدادی چه ویژگی‌هایی برای شما مهم است؟

جنس جامدادی می‌تواند خیلی متنوع باشد، از فلز و چوب گرفته تا پلاستیک، چرم و پارچه. بعضی بدنه سختی دارند و محتوایشان را مشخص نمی‌کنند و بعضی انعطاف‌پذیرند و با لمس بدنه می‌فهمید که چه چیزهایی توی آن است. انواع نرم‌تر و منعطف بیشتر با یک زیپ بسته می‌شوند.

خرید جامدادی‌های طرح‌دار بیشتر برای بچه‌های محصل بسته به سن و پایه تحصیلی آن‌ها جذاب است. فایده خرید جامدادی، راحتی حمل و نقل لوازم تحریر کوچک مثل مداد است.

جامدادی‌های اولیه، گرد و استوانه‌ای شکل بودند. اولین جامدادی‌ها در حوالی سال‌های ۱۸۶۰ و ۷۰ میلادی با دکور سنگ ‌و فلزات قیمتی طراحی شدند. اولین ثبت اختراع جامدادی در آمریکا در سال ۱۹۴۶ انجام شد. این ثبت اختراع از طرف شخصی به نام «ورونا پرل آموت» بود که دیگر اختراعاتی در زمینه‌های مشابه مثل پاک‌کن‌های قابل تعویض برای مداد داشت.

حالا که کمی درباره تاریخ جامدادی و کاربرد دقیقش حرف زدیم، باید بگویم که خرید جامدادی مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین تصمیاتی باشد که شما در خرید لوازم تحریر باید بگیرید. نه‌تنها به این دلیل که کل مداد و خودکار و وسایل کوچک مهم شما مثل فلش مموری را باید در خود سالم و تمیز و در مسالمت نگه دارد، بلکه به این دلیل که جامدادی بخش مهمی از ظاهر میز شما و همراه دائمی زمان نوشتن، مطالعه و کلاس درس شماست.

جامدادی

اینجا جامدادی‌های سهند را ببینید و چیزی را انتخاب کنید که هم نیازتان را خوب برآورده کند هم ازش خوشتان بیاید. اگر دلتان خواست ما را هم در کامنت‌های این مطلب از انتخابتان آگاه کنید.

مطالب مرتبط