برای برگشت به مدرسه یک جامدادی جدید حسابی انتخاب کن!

برای برگشت به مدرسه یک جامدادی جدید حسابی انتخاب کن!

انتخاب یک جامدادی جدید مهم‌ترین تصمیمی است که باید در خرید لوازم تحریر مدرسه بگیرید. جامدادی هم باید جا برای همه مداد و خودکار و گاهی حتی مداد رنگی و… داشته باشد و هم چیزی است که همه جا همراه و جلوی چشم شماست. پس باید هم کاربردی باشد و هم زیبا و چشم‌نواز.

به همین دلیل است که ما در سهند در کنار تولید دفتر و دفترچه یادداشت و کلاسور و… به فکر این بوده‌ایم که جامدادی‌هایی در سایزها و رنگ و طرح‌های مختلف طراحی و تولید کنیم تا برای هر سلیقه و هر سن و جایگاهی، جامدادی مناسب داشته باشیم.

اگر مثل من سال‌ها از پشت نیمکت‌نشینی‌تان در مدرسه گذشته ولی هنوز از کنار ویترین لوازم‌تحریری‌ها به سادگی عبور نمی‌کنید، شاید به یاد بیاورید که این لوازم تحریر اساسی و مهم در دوران مدرسه چه تأثیری در زندگی دانش‌آموزی ما داشت.

یادتان هست که بسیاری از شادی و غم‌هایمان در مدرسه به همین جامدادی بسته بود؟! به آن روزها برگردید. جامدادی می‌توانست نماد وضعیت کلاس باشد. اگر یکی از دانش‌آموزان سخت‌کوش کلاس بودید، شاید یکی از آن جامدادی‌ها که شبیه ماشین حساب بودند، داشتید و با آن خیلی روی همکلاسی‌هایتان تاثیر می‌گذاشتید.

اگر یک جامدادی جدید متفاوت و هیجان‌انگیز از کیفتان درمی‌آوردید و روی میز می‌گذاشتید، احتمال اینکه در روز اول مدرسه هم‌صحبت‌های بیشتری در کلاس پیدا کنید، بیشتر بود.

معلم‌ها، امتحانات، هم‌کلاسی‌ها، تنبیه‌ها و تشویق‌ها، همه این‌ها بخشی از خاطرات فراموش‌نشدنی زندگی ما هستند. به همین دلیل است که یادآوری هر چیزی از دوران مدرسه، احساسات و خاطرات زیادی را در ما برمی‌انگیزد و حال نوستالژیکی نسبت به همه لوازم تحریر و وسایل قدیمی مدرسه بهمان دست می‌دهد.

یادتان هست که جامدادی محبوبتان در دوران تحصیل چه بوده است؟

بیایید با هم نگاهی به خاطرات مدرسه‌مان که حول این لوازم تحریر دوست‌داشتنی شکل گرفته، بیندازیم و ببینیم چه خاطرات مشترکی با جامدادی داریم.

۱. از جامدادی استفاده می‌کردیم که جواب سؤال‌ها را حین امتحان بپوشانیم، چون همه همکلاسی‌ها منتظر اولین فرصت بودند که تقلب و جواب‌ها را از روی دست هم کپی کنند.

۲. اگر جامدادی‌مان دو تا جیب یا دو تا محفظه جدا داشت، قطعاً یکی را به خرده‌ تراشه‌های مداد اختصاص می‌دادیم!

۳. انتقال همه لوازم تحریر و خرده‌ریز‌ها به یک جامدادی جدید، اتفاق لذت‌بخشی بود. فقط باید حواسمان را جمع می‌کردیم که سایز را درست انتخاب کنیم که همه چیز در آن جا شود.

۴. همه بچه‌های کلاس تحت‌تأثیر کسی بودند که خودش روی جامدادیش طرح‌های در هم تنیده قشنگ با خودکار یا خودنویس می‌کشید!

۵. جامدادی‌های آهنربایی دو طبقه و خیلی گران‌قیمتی که در همه لوازم تحریری‌ها هم نبودند و هر کسی هم از پس خریدش بر نمی‌آمد، بسیار محبوب بودند.

۶. جامدادی‌ها را تا مرز ترکیدن پر از مداد و خودکار و مدادرنگی می‌کردیم و جا دادن لوازم بیشتر در جامدادی، چالشی بود که همه برای شرکت در آن داوطلب بودند!

۷. خستگی از اینکه به محض باز شدن در جامدادی خرده مدادتراش‌ها به همه جا می‌پاشید! سطل آشغال کلاس چه بدی داشت که یک بار استفاده نمی‌کردیم؟!

۸. اگر از کسی یک جامدادی جدید پر از مداد و خودکار هدیه می‌گرفتیم، گشتن محتوای جامدادی و لوازم تحریر جدید، حداقل یک هفته خوشی برایمان می‌آورد.

۹ انتخاب یک جامدادی جدید برای اول سال تحصیلی یکی از وقت‌گیرترین خریدهای اول سال بود و باید کلی می‌گشتیم تا جامدادی دلخواهمان را پیدا کنیم.

۱۰. احساس بدی که از گم شدن جامدادی با همه وسایلش به وجود می‌آمد، شبیه گم کردن هیچ چیز دیگر نبود. گم کردن جامدادی گم کردن یک وسیله نبود، انگار همه چیزمان را از دست می‌دادیم!

۱۱. خیلی ساده با یک همکلاسی طرح دوستی می‌ریختیم فقط به دلیل انتخابش در جامدادی!

۱۲. جامدادی‌های عروسکی، برق‌برقی و خاص توی همه کلاس می‌چرخید و از همه سمت صدای «وای» و «چه قشنگه» بلند می‌شد.

۱۳. اگر جامدادی شکل شخصیت کارتونی خاصی بود یا تصویرهای یک شخصیت روی آن بود خیلی معمولی بود که به همان اسم صدایش می‌کردیم. زمان ما خیلی جامدادی کیتی و میکی‌موس رایج بود. مثلاً اگر کسی پاک‌کن قرض می‌گرفت می‌گفتیم: «کارت تمام شد بذارش توی کیتی!»

۱۵. اگر یک نفر دیگر توی کلاس جامدادی عین ما می‌خرید، ازش متنفر می‌شدیم!

۱۶. شوک و ناامیدی بعد از از اینکه می‌فهمیدیم زیپ جامدادی محبوبمان خراب شده و هیچ جوره درست‌بشو نیست. فقط خریدن یک جامدادی جدید می‌توانست چنین دردی را تسکین دهد!

۱۷. همیشه یک نفر توی کلاس بود که جامدادی‌اش حتی از کیف مدرسه ما بزرگ‌تر بود.

اگر شما هم خاطرات اینچنینی با جامدادی در دوره مدرسه دارید، برای ما در کامنت‌ها بنویسید.

مطالب مرتبط