لوازم تحریر پرمصرف

۹ موضوع عجیبی که درباره لوازم تحریر پرمصرف نمی‌دانستید

۹ موضوع عجیبی که درباره لوازم تحریر پر مصرف نمی‌دانستید

ما یک سری حقایق عجیب و جالب درباره لوازم تحریر پرمصرف در طول زمان پیدا کرده‌ایم که می‌خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم. اگر مثل ما به این اطلاعات جالب ولی به‌دردنخور علاقه دارید و با خواندن آن‌ها سرگرم می‌شوید، به خواندن ادامه دهید!

لوازم تحریر پر مصرف شماره یک: خودکار

آیا می‌دانستید که خودکار۵۱ پارکر در اواخر جنگ جهانی دوم استفاده می‌شده است؟ این همان مدل خودکاری است که ژنرال آیزنهاور با آن آتش‌بس با آلمان را امضا کرد. ژنرال مک‌آرتور از یک خودکار پارکر دیگر برای پایان دادن به مناقشه با ژاپن استفاده کرد.

لوازم تحریر پر مصرف شماره دو: قیچی

قیچی‌ها در گذشته کمی از چیزی که ما این روزها در ادارات به عنوان یک لوازم تحریر پرمصرف استفاده می‌کنیم، متفاوت بودند. اولین قیچی‌ها که دو تیغه روی هم قرار گرفته بودند که نخستین بار ۳‌تا‌۴هزار سال قبل در بین‌النهرین به کار گرفته شدند که منطقه‌ای است بین عراق و سوریه فعلی. جالب اینکه هنوز آن طراحی قیچی به عنوان قیچی پشم‌چینی گوسفندان وجود دارد و استفاده می‌شود.

لوازم تحریر پر مصرف شماره سه: منگنه

در بین عامه معروف است که یکی از اولین منگنه‌های جهان برای در ۱۷۰۰ میلادی برای لویی پانزدهم ساخته شد. همان‌طور که از یک پادشاه بر می‌آید، گفته می‌شود که آن دستگاه منگنه تزیینات بسیاری داشته و حتی علامت دادگاه سلطنتی روی آن حک شده بوده است. من نمی‌توانم تصور کنم که یک پادشاه خودش این دست کارها مثل کار با منگنه را انجام دهد، بنابراین یک کمی درباره این مورد مشکوکم!

لوازم تحریر پر مصرف شماره چهار: چسب

یکی از اولین کاربردهای چسب در غار سیبودو در آفریقای جنوبی کشف شده است. ۷۲هزار سال پیش یک نفر صمغ گیاه و موم زنبور عسل و اُکر را با هم مخلوط کرده و برای چسباندن یک سنگ تیز به سر یک چوب و ساختن یک نیزه از آن استفاده کرده است! آن‌وقت من همین حالا در عصر حاضر هم از مخلوط کردن مایه یک کیک عاجزم!

 لوازم تحریر پرمصرف شماره پنج: کاغذ یادداشت چسبی

آیا می‌دانید که استیکی نوت یا همین کاغذهای کوچک یادداشت چسب‌دار به خاطر یک چسب بد اختراع شدند؟

در سال ۱۹۶۸ یک دانشمند در شرکت 3M چسبی اختراع کرد که محکم باقی نمی‌ماند. در ۱۹۷۴ یک محقق دیگر 3M با افتادن بوک‌مارک‌ها یا کاغذ‌هایی که لای کتاب برای یادداشت می‌گذاشت، مشکل داشت. یادداشت‌ها از لای کتاب می‌افتادند. او فهمید که این چسب ناکارآمد می‌تواند اینجا به کارش بیاید و کاغذ یادداشت‌ها را به صفحات کاغذ بچسباند، بدون اینکه کندن آن آسیبی به کاغذ بزند.

لوازم تحریر پر مصرف شماره شش: کش پول

کش پول فقط در بانک یا پست کاربرد ندارد. در سالن‌های خالکوبی هم از ابزار ضروری است. دستگاه تتو طبیعتاً خیلی ارتعاش دارد. از کش پول استفاده می‌کنند تا با پیچیدن دور دستگاه از لرزش سوزن روی پوست جلوگیری کنند. احتمالاً بهتر از انبار شدن و بی‌فایده ماندن در پست‌خانه و بانک‌هاست.

لوازم تحریر پر مصرف شماره هفت: پاک‌کن

در قرون میانه مردم از چیزی به نام ترنچر برای غذا خوردن استفاده می‌کردند که نوعی نان به شکل  بشقاب بود. در ژاپن هم با فاصله هزاران مایل و چند قرن، یعنی در قرن ۱۹ دانش‌آموزان از همین قرص نان به عنوان پاک‌کن استفاده می‌کردند و گاهی اگر گرسنه بودند به آن ناخنک می‌زدند!

 لوازم تحریر پرمصرف شماره هشت: تابلوی اعلانات

هرکولانیوم شهری بود که به همراه پمپئی در گدازه‌های آتشفشان نابود شد. باستان‌شناسان یک تابلوی اعلانات نقاشی شده در آثار باقی‌مانده از این شهر پیدا کرده‌اند که روی آن از اهالی خواسته شده زباله نریزند! آیا این به معنی این است که آشغال ریختن اختراع رومی‌ها بوده است؟!

 لوازم تحریر پرمصرف شماره نه: گیره کاغذ

در طول جنگ جهانی دوم مردم در گروه‌های مقاومت فرانسه و بلژیک به برگردان یقه خود گیره کاغذ می‌زدند و این یک نشانه مخفی برای همبستگی بود. ایده این بود که این گیره‌ها نمادی از اتصال و همبستگی آدم‌ها به هم است.

مطالب مرتبط