خریدن لوازم تحریر

معتادان خریدن لوازم تحریر بخوانند!

معتادان خریدن لوازم تحریر بخوانند!

هر کسی ممکن است یک سرگرمی یا لذت پنهانی داشته باشد که خجالت بکشد بقیه از آن باخبر شوند. این لذت برای بعضی‌ها ممکن است تماشای سریال‌های آبکی تلویزیون باشد یا گوش کردن به آهنگ‌های یک گروه موسیقی نوجوان‌پسند! برای بعضی‌ها مثل من هم، این لذت پنهانی خریدن لوازم تحریر است.

مطمئنم که من تنها کسی نیستم که فهمیده‌ام نمی‌توانم از جلوی ویترین فروشگاه‌های لوازم تحریر بدون خریدن لوازم تحریر عبور کنم. حداقل اینکه حتماً به داخل فروشگاه کشیده می‌شوم و شروع می‌کنم بین قفسه‌ها راه رفتن و نگاه کردن. بیشتر اوقات هم اگر چشمم به یک خودکار جدید یا یک دفترچه جذاب بیفتد، نمی‌توانم از خریدنش خودداری کنم. برای همین هم همیشه با خریدن لوازم تحریری که به کارم نمی‌آیند، انباری از مداد و خودکار دارم. باید چکار کنم؟

آیا در خریدن لوازم تحریر زیاده‌روی می‌کنید؟

فکر نمی‌کنم که این یک سؤال بله، خیری ساده باشد. شاید این سؤال بیشتر درباره سازماندهی لوازم تحریر شما برای کارایی بیشتر باشد.

سازماندهی یک کلمه کلیدی برای معتادان به خریدن لوازم تحریر است. هدف این کار این است که بدانید چه لوازم تحریری دارید، لوازم تحریری که دارید کجا هستند و کجا و برای چه کاری می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید.

اینجا چندتایی توصیه کوتاه نوشته‌ایم برای کمک به سازماندهی کلکسیون لوازم تحریری که در طول زمان انبار کرده‌اید!

با خودکارها شروع می‌کنیم

خوبی خودکارها این است که فضای کمی اشغال می‌کنند. بنابراین قبل از اینکه شما حتی بپرسید که این همه خودکار برای چیست، یک عالم خودکار خریده‌‌اید و متوجه تعداد زیادش نیستید.

راحت‌ترین راه برای کنترل و نظم‌بخشی به قسمت خودکار و قلم‌ها، خریدن یک جامدادی رومیزی یا جامدادی‌های متعدد است.

نکته داشتن یک جامدادی روی میز شما این است که در لحظه‌ای که احتیاج دارید، می‌توانید بدون اتلاف وقت یک قلم بردارید. منطقی این است که خودکارهای محبوبتان و آن‌ها را که معمولاً بیشتر از همه استفاده می‌کنید، توی جامدادی رومیزی نگه دارید. بقیه خودکار و مدادها را پیش هم در یک مکان دیگر نگه دارید مثلاً در یک جامدادی یا یک جعبه بایگانی.

من دوست دارم که خودکارهایم را بر اساس رنگ جوهرشان دسته بندی کنم. اگر جامدادی خودکار آبی‌ام از فرط پر بودن جا برای خودکار جدید نداشته باشد اما جامدادی خودکار قرمزم خالی باشد، هدف بعدی خریدن لوازم تحریر من مشخص شده است!

قوی باشید و خودتان را مجبور کنید که از خودکارهای خراب یا تمام شده دل بکنید. نگه داشتن خودکارهایی که جوهرشان تمام شده فقط جا را برای سالم‌ها و تازه‌ها تنگ خواهد کرد.

زمان رسیدگی به دفترها است

دفتر مشکل دوم معتادان به خریدن لوازم تحریر است. عبور کردن از کنار یک دفتر جذاب چیزی است که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند. چند نفر از شما این تجربه را داشته که در قفسه‌های فروشگاه لوازم تحریر یک دفتر جذاب دیده و سعی کرده از کنارش بگذرد و وقتی فردا برگشته تا آن را بخرد، حس پیروزی کرده که دیروز تا حالا موجودی دفتر قشنگش تمام نشده است؟  با خودتان روراست باشید، می‌دانم که من اینجا تنها نیستم و تعدادی از شما که با جست‌وجوی دفتر به اینجا رسیده‌اید، شبیه من هستید.

قابل درک است که چرا آن دفترها را می‌خواهید. خیلی متنوع هستند. دفترچه‌های A5 کوچک برای توی کیف، دفترچه خبرنگاری برای لیست کارها، دفترچه جیبی کوچک، دفتر جلد پنجره‌ای زیبا برای یادداشت روزانه، طرح جلدهای جذاب مختلف و… .

همه دفترهایتان را یک جا جمع کنید تا ببیند چند تا دفتر دارید. می‌توانید با افتخار آن‌ها را توی قفسه و جلوی دید بچینید یا توی جعبه‌های بایگانی بگذارید. این‌طوری وقتی برای کار خاصی احتیاج به دفتر دارید، راحت‌تر دفتر مناسب را انتخاب خواهید کرد.

وقتی اینقدر دفتر خریده‌اید که حتی می‌توانید برای نوه‌هایتان هم ذخیره به جا بگذارید، شاید وقتش رسیده که خریدن را بس و نوشتن را شروع کنید!

اگر در کاربرد دفتر خلاق باشید زودتر از چیزی که فکرش را بکنید دوباره وقت خریدن می‌رسد!

لوازم تحریر دیگر

البته که هیچ کلکسیونر لوازم تحریری نیست که قبل از کامل شدن ست‌هایش دست از خریدن لوازم تحریر بکشد. ست رومیزی منگنه، جاچسبی، جامدادی، قیچی، پانچ، گیره کاغذ، پاک‌کن، استامپ، استیکر، مدادتراش، خط‌کش و… اینقدر مدل‌ها و طرح‌های مختلفی دارند که هیچ وقت نمی‌توان گفت از خریدن لوازم تحریر تازه بی‌نیاز می‌شوید.

جعبه‌های آرشیو به نگهداری مرتب و تمیز و بسته‌بندی این انبوه لوازم تحریر کمک بزرگی می‌کنند.

با نظم بخشیدن به لوازم تحریرها، همیشه وقتی قدم به لوازم تحریری می‌گذارید به اینکه چه چیزی نیاز دارید و از چه چیزی در خانه ذخیره دارید، آگاه خواهید بود. خریدن لوازم تحریر دیگر به شما عذاب وجدان نخواهد داد. لذت پنهانی و همراه با عذاب وجدان را فراموش کنید. خریدن لوازم تحریر همیشه یک لذت واقعی است!

مطالب مرتبط