میز کارتان را با لوازم‌التحریر تازه زیرورو کنید

میز کارتان را با لوازم‌التحریر تازه زیرورو کنید

ما زمان زیادی را پشت میز کارمان می‌گذرانیم. پشت میز، جایی است که لازم داریم خلاق و مولد باشیم و بتوانیم روی کار، باعلاقه متمرکز بمانیم. برای این کار ابزار و وسایل کار هم اهمیت زیادی دارد. روی میز کار باید جایی باشد که شما به لوازم‌التحریر و وسایل ضروری مناسب و دلخواه خود دسترسی داشته باشید. درباره برخی از نیازمندی‌های روی میز اینجا می‌خوانید.

اگر الان که این نوشته را می‌خوانید، پشت میز کارتان هستید، کمی عقب‌تر بروید و به میز خود با نگاه انتقادی بنگرید. به شما چه احساسی منتقل می‌کند؟ روز شما را آسان‌تر می‌کند یا سخت‌تر؟ وسیله‌ای هست که نیاز داشته باشید و روی میز نباشد؟ از چیزی که به نظرتان می‌آید و امکانات و لوازم‌التحریری که در اختیارتان می‌گذارد راضی هستید؟

آماده‌اید که یک میزتکانی جدی را شروع کنید؟! اینجا در هفت مرحله با شما همراهیم تا ببینیم روی میز به چه چیزی نیاز دارید تا آن را به میز دلخواهتان تبدیل کنید. همین الان با قدم اول شروع کنید.

۱. زمانی را به خانه‌تکانی حسابی روی میزتان اختصاص دهید

همه‌ آن کاغذهای الکی که روی میز تلنبار شده از کجا آمده‌اند؟ چک کرده‌اید که انبوه خودکارهای توی جامدادی اصلاً هنوز کار می‌کنند و جوهر دارند یا نه؟ یادداشت‌هایی به در و دیوار زده‌اید که دیگر یادتان نمی‌آید درباره چی هستند؟ در کشوهایتان را می‌توانید راحت ببندید یا به زور بسته می شوند؟

هدف این است که قبل از مرتب کردن و خرید لوازم‌التحریر تازه، میز را تمیز کنید.

۲. کاغذها را دسته‌بندی کنید

اگر روی میز کاغذها و پرونده‌های مختلف درهم و برهم دارید، شروع کنید به دسته‌بندی و مرتبط‌ها را در یک پوشه قرار دهید. کاغذها و مدارک مهم را توی کاور یا پاکت دکمه دار قرار دهید و روی پاکت‌ها اطلاعات مربوط به آن را بنویسید. بعد پوشه‌ها و پاکت‌های طبقه‌بندی شده را روی میز قرار دهید و در گوشه‌ای بگذارید.

۳. به میز یک جامجله‌ای جذاب اضافه کنید

اگر کشو ندارید از یک جامجله‌ای رومیزی استفاده کنید و پوشه‌ها و پاکت‌های طبقه‌بندی شده و لیبل‌دار را توی آن قرار دهید و روی میز بگذارید.

 

۴. فکر کنید به چه لوازم‌التحریری روی میز نیاز دارید

حضور وسایلی که استفاده چندانی از آن‌ها نمی‌کنید، روی میز آزاردهنده است. آن‌ها را جمع کنید و به جای آن فکر کنید به چه لوازم‌التحریری هر روز نیاز دارید. آن‌ها را لسیت کنید و بخرید.

خط‌کش، تراش، قیچی، دفترچه یادداشت، جای کاغذ یادداشت، جامجله‌ای، پوشه، پاکت، کاور کاغذ، جامدادی، زیردستی، کلاسور، اکسپندینگ فایل، کلربوک و… . برخی از این لوازم‌التحریر مثل اکسپندینگ فایل به شما کمک بزرگی در مرتب نگه داشتن میز می‌کنند. گذاشتن نیازهای هرروزه روی میز، در وقت شما صرفه‌جویی و خیالتان را راحت می‌کند.

۵. روی میز را بر اساس نیازتان بازنگری کنید

الان وقت آن است که درباره عادات کاری خود فکر کنید. آیا پشت میزتان برای ساعات طولانی می‌مانید؟ به فکر لیوان نوشیدنی یا بطری آب باشید که در این ساعات طولانی دچار کم‌آبی نشوید. به وسایل تکنولوژیک تازه‌ای احتیاج دارید؟ حالا وقت باز کردن فضای بیشتر برای آن‌هاست. فقط با زیاد شدن دستگاه‌های الکترونیکی، فکری به حال سیم‌ها و شارژرها بکنید. ابزارهایی برای جمع کردن و مرتب کردن سیم‌ها روی میز کارتان تهیه کنید.

۶. یک سیستم نظم‌دهی را برای کار خود انتخاب کنید

یک دفترچه برنامه‌ریزی برای شروع خوب است. اگر قرارهای فراوانی دارید که باید آن‌ها را جایی یادداشت کنید، یک دفترچه تقویم‌دار بهترین گزینه برای این کار است. شاید شما ترجیح می‌دهید که همه چیز را جلوی رویتان ببینید. یک تخته وایت‌بورد می‌تواند برای شما خوب باشد. تقویم‌های رومیزی هم گزینه مناسبی برای این کار هستند.

۷. برای لوازم‌التحریر ضروری ذخیره داشته باشید

اگر می‌خواهید به میز خود نگاه کنید و فکر کنید که همه چیز عالی است، لوازم‌التحریری انتخاب کنید که فکر می‌کنید برای شما بهترین هستند. از دفتر، دفترچه یادداشت، مداد، خودکار و… مورد علاقه و محبوبتان یک نسخه اضافه داشته باشید که اگر گم یا خراب شدند، فوری جایگزین کنید.

مطالب مرتبط