کاربرد وایت بورد

پنج راه جالب برای کاربرد وایت بورد در خانه

پنج راه جالب برای کاربرد وایت بورد در خانه

وقتی صحبت از کاربرد وایت بورد می‌شود، همه به مدرسه، دانشگاه، محل کار یا در نهایت به اتاق محصلان در خانه فکر می‌کنیم. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک وایت بورد در ورودی خانه یا آشپزخانه نصب کنید؟ اینجا شش کاربرد وایت بورد در خانه را با شما مرور می‌کنیم تا ببینیم چطور حضور آن در خانه، خانواده را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

۱. کاربرد وایت بورد برای نوشتن منوی شام!

وایت بوردی توی آشپزخانه نصب کنید. منوی هفتگی شام و ناهار خانه را روی آن بنویسید تا همه اعضای خانواده از آن باخبر شوند. چند بار در طول روز از خودتان می‌پرسید که حالا شام چی بخوریم؟ این سؤال اعصاب‌خردکن هر روزه است، این‌طور نیست؟
با نوشتن منوی هفتگی روی وایت بورد، این سؤال را از روزمره خانواده خود حذف کنید. اگر از آن دست والدینی هستید که دائم باید به سؤال بچه‌ها بابت اینکه شام چی داریم پاسخ دهید، این برای شما یک راه‌حل نجات‌دهنده است.

۲. روی تخته وایت بورد جملات الهام‌بخش بنویسید

یک جمله یا نقل‌قول جالب و الهام‌بخش برای اینکه حس بهتری به اعضای خانواده خود بدهید، روی تخته وایت بورد بنویسید. هیچ چیز کلمه دوستت دارم را بیشتر از این دلچسب نمی‌کند که آن را برای خانواده خود روی وایت بورد بنویسید تا هر روز صبح روزشان را با دیدن آن کلمات آغاز کنند.
با این کاربرد تخته وایت بورد، به آن‌ها دلیلی برای لبخند و شادی بدهید. یک نوشته انگیزه‌بخش می‌تواند روز آن‌ها را بسازد.
اگر هیچ‌کدام این‌ها برای شما جواب نمی‌دهد، یک شکلک خنده‌دار روی وایت بورد بکشید تا حداقل بقیه را بخنداند. استفاده از وایت بورد برای آورن خنده به لب دیگران بهترین استفاده این وسیله در بین تمام کاربردهای آن است!

۳. وظایف افراد خانواده را روی وایت بورد بنویسید

یک لیست از وظایف هفتگی یا روزانه افراد خانواده درست کنید و روی تخته وایت بورد بنویسید تا همه بتوانند آن را ببینند. این کار نتیجه‌ای درخشان دارد. وظایف هر کسی در خانه آنجا روی وایت بورد است و همه باید به آن توجه کنند.
نام هر یک از اعضای خانواده را در یک ردیف بنویسید و کارهایی که انتظار می‌رود در طول روز یا هفته انجام دهند را روبه‌روی اسامی بگذارید. این کار هم باعث نظم‌دهی به کارها و یادآوری آن‌ها می‌شود، هم همه را در جریان اینکه چه کاری قرار است در چه زمانی انجام شود، می‌گذارد.

۴. کاربرد وایت بورد برای اختصاص یک روز به هر فرد خانواده

یک روز معرفی افراد با وایت بورد در خانه خود برگزار کنید و سرگرم شوید. هفته‌ای یک بار یک عضو خانواده را انتخاب کنید و برای آن یک روز وایت بورد را به او اختصاص دهید.
هر کسی در نوبت خود باید هر چه که دلش می‌خواهد درباره دیگر اعضای خانواده روی وایت بورد بنویسد. این نوشته‌ها تا آنجا که مثبت باشند، آزاد هستند. با همین کار ساده لبخند به لب هم می‌آورید.

۵. وایت بورد برای پرسش و پاسخ هر روزه

یک قسمت تخته وایت بورد خانه را به پرسش و پاسخ روزانه اعضای خانواده اختصاص دهید. آخرین باری که با اعضای خانواده خود نشسته‌اید و چهره به چهره حرف زده‌اید، کی بوده است؟ گاهی یک هفته می‌گذرد و همه اعضای خانواده اینقدر درگیر کار و مسائل خود هستند که کلامی با هم رد و بدل نمی‌کنند.
این کاربرد تخته وایت بورد اجازه می‌دهد که با اعضای خانواده صحبت کنید، حتی اگر کنار آن‌ها ننشسته‌اید.
فیلم مادر علی حاتمی را یادتان هست که امین تارخ و همسرش به دلیل شیفت‌های کاری مختلف، هم را نمی‌دیدند و برای هم روی کاست پیغام ضبط می‌کردند؟ این کار هم شبیه همین است.
مثلاً درباره مسابقه ورزشی دخترتان روی تخته از او بپرسید تا وقتی سؤال شما را دید، جواب ‌دهد و از توجه و پیگیری شما خوشحال شود که این موضوع را در شلوغی و سرعت روزهای کاری فراموش نکرده‌اید. به همین راحتی رشته‌های از دست رفته رابطه در زندگی شلوغ شهری را دوباره پیوند می‌زنید.

مطالب مرتبط