کلاسور و دفتر کلاسوری

کلاسور با دفتر کلاسوری چه تفاوت‌هایی دارد؟

به عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو و نیز به عنوان یک کارمند در محیط دانشگاه و محل کارتان برای دسته‌بندی جزوات، اوراق، اسناد و سایر اطلاعات مکتوب خود، حتماً به نوعی کلاسور احتیاج پیدا می‌کنید؛ اما اینکه بدانید با توجه به کدام معیارها و ویژگی‌ها و براساس کدام نیازهای‌تان باید چه نوع کلاسوری را انتخاب کنید، نیاز به داشتن آگاهی کافی درباره ویژگی‌های کلاسور و دفتر کلاسوری دارید. در ادامه قصد داریم شما را با انواع کلاسور و دفتر کلاسوری و تفاوت‌های‌شان آشنا کنیم.

انواع کلاسور و دفتر کلاسوری

در بین انواع کلاسورهای موجود در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی لوازم‌التحریر، یک دسته‌بندی تحت عنوان کلاسورهای حلقه‌ای وجود دارد. در ادامه شما را با ویژگی‌های کلی این انواع کلاسور آشنا می‌کنیم.

1. کلاسورهای تخصصی

از این نوع کلاسورهای تخصصی برای پروژه‌هایی که دارای اسناد و برگه‌هایی با اندازه‌های غیراستاندارد هستند در ادارات و شرکت‌ها استفاده می‌شود و بسیار کاربردی و ایده‌آل می‌باشند. این نوع کلاسورهای تخصصی در سایزها و اندازه‌های مختلفی غیر از 8.5 در 11 اینچ هم طراحی و تولید می‌شوند. برخی از این دست کلاسورها، دارای کاورهای شفافی هستند که امکان سفارشی‌سازی را برای شما فراهم می‌کنند.

کلاسورهای تخصصی
همچنین بعضی از این انواع کلاسورهای تخصصی، در اندازه‌های کوچک ساخته شده و شما می‌توانید آن‌ها را داخل کیف دستی یا کوله‌پشتی خود قرار دهید و با خودتان به جلسات کاری خارج از شرکت ببرید. همچنان از 1.2 اینچ تا 3 اینچ ظرفیت جای دادن اسناد و برگه‌های اداری‌تان را دارد.

2. کلاسورهای مرجع (دفاتر کلاسوری)

کلاسورهای مرجع که دفاتر کلاسوری از این دست کلاسورها محسوب می‌شوند، برای قرار دادن جزوات دانشگاهی شما کاملاً ایده‌آل و مناسب هستند. کاورهای این نوع کلاسورها در طرح‌ها و رنگ‌های متعدد تولید می‌شوند. آنقدر گستردگی این الگوها بالاست که همه پسران و دختران دانشجو و دانش‌آموز می‌توانند به هر سبک و سیاقی که باشد، آن چیزی را که مدنظر دارند تهیه کنند. معمولاً این دفاتر کلاسوری در اندازه‌ها و سایزها 8.5 در 11 و 11 در 17 اینچ ساخته می‌شوند.

دفاتر کلاسوری
3. کلاسورهای نمایشی

کلاسورهای نمایشی کاملاً برای بایگانی اسناد و پرونده‌ها در ادارات و شرکت‌ها مناسب و ایده‌آل می‌باشند. داشتن کاورهای شفاف موجب می‌شود بتوانید از آن‌ها برای طبقه‌بندی اسناد و مدارک‌تان در محل کار براساس رنگ‌بندی و کدگذاری‌های مختلف استفاده کنید.
شما می‌توانید از کاورهای پشت و جلو و بخش نواری این نوع کلاسورها برای بایگانی استفاده کنید. کلاسورهای نمایشی در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها ساخته می‌شوند و ظرفیت گنجایش و نگهداری آن‌ها بین 1.2 تا 6 اینچ می‌باشد.

کلاسورهای نمایشی
4. کلاسورهای غیرنمایشی

کلاسورهای غیرنمایشی از آن دسته انواع کلاسوری هستند که کاملاً ایده‌آل و مناسب همایش‌های تخصصی و ارائه مدارک و مستندات کاری و اداری مهم و حائزاهمیت می‌باشند. این کلاسورها ظاهری بسیار حرفه‌ای دارند و در برخی از آن‌ها در بخش‌های جداکننده داخلی محفظه‌های زیپ‌دار و پلاستیکی برای قرار دادن بیزینس کارت‌ها و خودکار و مداد تعبیه شده است. این کلاسورها ظرفیت نگهداری 1 تا 3 اینچی دارند.

کلاسورهای غیرنمایشی
ملاحظه نهایی

اگر دانشجو هستید و به دنبال یک دفتر مناسب، زیبا و کاربردی هستید تا همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کنید؟ یا یک دفتر برنامه‌ریزی قدرتمند می‌خواهید تا حین نگارش متون درسی جزوه‌های‌تان، بتوانید نگاهی به برنامه‌های‌تان هم بیندازید؟ یا کارمند هستید و به دنبال یک ابزار مناسب برای بایگانی و طبقه‌بندی اسناد و مدارک‌‌تان می‌باشید؟ یا شاید هم به ابزاری نیاز دارید تا از آن بتوانید در ارائه‌ها و جلسات کاری استفاده کنید؟ بسته به این موارد، یک کلاسور یا دفتر کلاسوری می‌تواند برایتان بسیار مفید واقع شود.
در این مقاله ما شما را با تفاوت‌های اساسی و کاربردی بین کلاسور و دفتر کلاسوری آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل‌تان در دانشگاه و دبیرستان به عنوان یک دانشجو یا دانش‌آموز یا فعالیت‌تان در محیط کار به عنوان یک کارمند، یکی از انواع کلاسور یا دفتر کلاسوری در طرح و رنگ‌های متعدد را تهیه کنید، می‌توانید سری به به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با توجه به طیف گسترده‌ انواع کلاسور و دفترکلاسوری موجود در این وبسایت، یک خرید هوشمندانه، آنلاین و پرسرعت را تجربه کنید.

مطالب مرتبط