استفاده وایت بورد

استفاده وایت بورد برای نظم دادن به کارها در تمام زندگی

استفاده وایت بورد برای نظم دادن به کارها در تمام زندگی

تا به حال به موارد استفاده وایت بورد در زندگی فکر کرده‌اید؟ اصلاً وقتی بوده که فکر کنید اگر یک وایت ‌بورد داشتید چه خوب می‌شد؟

وایت بورد یک وسیله عالی برای برگزاری یک جلسه توفان ذهنی(brainstorm) یا نوشتن ایده‌هاست. وقت توضیح یک موضوع پیچیده یا برنامه‌ریزی برای آخر هفته مواقعی هستند که وجود یک وایت بورد برای ما نجات‌دهنده خواهد بود.

بعضی وقت‌ها شاید بتوانید طرح‌های خلاقانه خودر ا روی آن به تصویر بکشید. این وسیله تصویری به شما کمک می‌کند هر کاری که دارید انجام می‌دهید و هر وظیفه‌ای که دارید را روی آن بنویسید و از آن برای نظم دادن به کارهایتان استفاده کنید.

امروز می‌خواهیم درباره استفاده وایت بورد در تمام زندگی صحبت کنیم.

من به شخصه این موارد استفاده وایت بورد را وقتی کشف کردم که با دوستانم در خانه جلسات کتابخوانی گذاشته بودیم و وایت بورد کوچکی برای اداره جلسات خریده بودیم. بعد از اینکه جلسات تمام شد، وایت بورد در خانه ما جا خوش کرد و من برای هر کاری ازش استفاده می‌کردم.

لسیت خریدها، لیست تلفن‌ها و قرارهای هفته، وظایف کاری، کارهای عقب‌مانده و یک عالم لیست دیگر. غیر از این، برای توضیح دادن یک مسئله، برای برنامه‌ریزی سفر یا مهمانی، و هر چیز دیگری که می‌تواند یک دفترچه یادداشت را از نوشته‌های موقتی پر کند. این‌طوری کاغذ کمتری هم مصرف می‌کردم!

چند تا از این کاربردهای وایت بورد در زندگی را اینجا برای شما هم می‌گذارم.

استفاده وایت بورد برای یادگیری مسائل پیچیده

همه با یاد داریم که در دوران مدرسه درس‌های پیچیده مثل ریاضی و فیزیک و زبان را روی وایت‌ بورد یا تخته سیاه درس می‌دادند. ولی یادگرفتن محدود به مدرسه نمی‌شود. دوستان به هم در یادگیری کمک می‌کنند، والدین به فرزندانشان یاد می‌دهند، همکارها لازم است به هم مسائل را توضیح دهند و… .

استفاده وایت بورد برای مدیریت وظایف

بسیاری از تیم‌های کاری در سراسر دنیا از وایت بورد به عنوان ساده‌ترین راه برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف استفاده می‌کنند. برای تیم‌های بزرگ و کارهای پیچیده‌تر، لازم است که ابزار هم پیشرفته‌تر شود. ولی برای گروه‌های کوچک، سادگی استفاده از وایت بورد بسیار مهم است.

می‌توانید روی وایت بورد سه ستون To-Do, Doing, Done درست کنید و با استفاده از کلمات ساده و کوتاه پروژه را مدیریت کنید. اگر کار شما به مدل دیگری نیاز دارد، هر طور که نیاز شماست این ساختار را تغییر دهید.

اصلاً ممکن است کار شما فردی باشد و نه گروهی. باز هم نوشتن وظایف روی وایت بورد و تیک زدن جلوی انجام شده‌ها باعث می‌شود کارها از قلم نیفتد و با نظم بیشتری به انجام برسد.

استفاده وایت بورد برای برنامه ورزشی و رژیم غذایی

در هر سنی که باشیم، خوب است که برنامه غذایی و ورزشی مرتبی داشته باشیم تا بدنمان را برای سایر فعالیت‌های زندگی آماده و سالم نگه داریم و کیفیت زندگی را افزایش دهیم. برنامه را روی وایت بورد بنویسید و نتایج را هم ثبت کنید. برای مصمم ماندن به شما کمک خواهد کرد.

استفاده وایت بورد برای برنامه‌ریزی تعطیلات

برای بعضی از سفرها لازم است که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و همه کارها را مرحله به مرحله و منظم پیش ببرید. خرید بلیت، رزرو هتل، بسته‌بندی وسایل، چنج کردن پول و… . اگر مدل سفر کمپینگ و طبیعت‌گردی هم باشد، باید تعداد نفرات همراه، مقدار آذوقه، ظروف، چادر و کیسه خواب، برنامه دقیق پیمایش، آب و هوا و کلی چیز دیگر را چک کنید. وایت بورد به شما برای برنامه‌ریزی تعطیلات کمک می‌کند.

 بازی‌های و درست کردن MOOD BOARD برای دورهمی‌ها

اگر اهل معاشرت زیاد با دوستان و خانواده هستید و به بازی‌های دسته‌جمعی علاقه دارید، استفاده از وایت بورد برای شما کمک‌کننده خواهد بود. بازی را توضیح می‌دهید، نتایج را ثبت می‌کنید یا موضوعی که قرار است درباره‌اش حرف بزنید را روی آن می‌‌نویسید و… .

 

مطالب مرتبط