انواع کاغذ یادداشت و کاربرد استیک نوت

انواع کاغذ یادداشت و کاربرد استیک نوت

کاربردهای کاغذ یادداشت و استیک نوت

درحالی‌که شرکت‌های نرم‌افزاری دارند همه تلاششان را برای دیجیتالیزه کردن کاغذ یادداشت می‌کنند اما هنوز هم هیچ اپلیکیشنی نیامده که به اندازه کاغذ یادداشت کاربرد داشته باشد. در این مطلب از وبلاگ سهند قرار است ببینیم کاغذ یادداشت چه چیزی دارد که آن را به ابزاری کاملاً مؤثر تبدیل کرده است؟ و همچنین قرار است به این مورد بپردازیم که چطور از آن استفاده کنیم تا بهره بیشتری ببریم. همچنین نکته‌ای که حائز اهمیت است، کاربرد کاغذ یادداشت یا همان استیک نوت است. این که اصلاً چه کارایی خاصی دارد که باعث شده انقدر در میان افراد محبوب واقع شود.

مزایای استفاده از کاغذ یادداشت

کاغذ یادداشت هم به لحاظ اقتصادی به صرفه است و هم به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. طراحی آن باعث می‌شود تا مناسب برای نوشتن اطلاعات مهم باشند و درعین‌حال می‌توان از آن برای یادآوری‌های روزمره و معمولی نیز استفاده کرد. مطالعه‌ای در دانشگاه ایالت هیوستون توسط رندی گارنر انجام شده که نشان می‌دهد کاغذ یادداشت ابزاری است بسیار کارآمد برای این که دیگران را وادار کند کاری را انجام دهند. این نتیجه‌گیری از آنجایی می‌آید که اگر مطلبی را با دست خط خودتان روی کاغذ یادداشت یا استیک نوت بنویسید و آن را روی چیزی بگذارید که فردی قرار باشد کاری را انجام دهد، آن فرد به خوبی نسبت به پیام نوشته شده واکنش نشان می‌دهد. این که دست خط خودتان باشد تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. نه‌تنها امکانی است برای برقراری ارتباط که در حوزه کسب و کار نیز، ابزاری است بسیار کارآمد.

مزایای استفاده از کاغذ یادداشت

نحوه استفاده مؤثر از کاغذ یادداشت

درحالی‌که هیچ معیار معینی برای استفاده مناسب از کاغذ یادداشت وجود ندارد، اما برخی روش‌ها وجود دارد که می‌تواند کمک کند تا تجربه‌ای خوشایند داشته باشید. برای مثال، می‌توانید حساب تعداد کاغذ یادداشتی که استفاده می‌کنید را داشته باشید. البته، تعداد استفاده از کاغذ یادداشت بسته به هدفی که برای استفاده از آن دارید، فرق می‌کند اما به عنوان راهنمایی این را بگوییم که هرچه کمتر، بهتر. جذابیت کاغذ یادداشت به این است که می‌تواند توجه افراد را جلب کند و ابزار قانع‌کننده‌ای برای ارتباط است. با این حال، اگر از کاغذ یادداشت به جز در شرایط ضروری استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث شود تا افراد دیگر توجهی به پیام روی آن نکنند و ساده از کنارش عبور کنند.

مشابهش می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که از کاغذ یادداشت برای خواندن و یادگیری استفاده شود. اگر کلی کاغذ یادداشت در کتاب یا روی میزتان داشته باشید، تعداد اطلاعات بیش از حد خواهد بود. درنتیجه هر اطلاعاتی که دنبال برجسته کردنش باشید، در میان دریایی از کاغذها و استیک نوت ها گم می‌شود. نکته دیگر در استفاده مؤثر از کاغذ یادداشت این است که از شر کاغذهایی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید، زود به زود و به شکل مستمر خلاص شوید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا همه چیز برایتان منظم شود و درعین‌حال حس رضایت انجام کاری که به شما می‌دهد بسیار خوشایند است. خصوصاً وقتی آن را درون سطل زباله پرت می‌کنید.

نحوه استفاده از کاغذ یادداشت هنگام خواندن و یادگیری

استیک نوت یکی از روش‌های دریافت اطلاعات و همچنین جلب توجه به شمار می‌رود. چه برای مدرسه باشد چه برای هر مقصود دیگری، 4 روش وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت خواندن و یادگیری‌تان را افزایش دهید:

نحوه استفاده از کاغذ یادداشت هنگام خواندن و یادگیری

اول | نشانه‌گذاری صفحات

اختراع کاغذ یادداشت به زمانی برمی‌گردد که آرت فرای داشت دنبال چیزی می‌گشت تا با آن صفحات سرود مذهبی‌اش را نشانه‌گذاری کند. تکه کاغذی که گروه کر او در آن زمان استفاده می‌کرد ثابت می‌کند ازآنجایی‌که این کاغذ مدام از لای سرود می‌افتاده باعث می‌شده تا سرود به هیچ وجه مسیر خوبی را پیش نگیرد و به خوبی اجرا نشود. کاغذ یادداشت بهترین روش برای نشانه‌گذاری است و باعث می‌شود تا به جای استفاده از ماژیک هایلایت از چیزی استفاده کنید که هیچ آسیبی به کتابتان هم نمی‌زند.

دوم | حاشیه‌نویسی کنید.

با استفاده از استیک نوت می‌توانید افکارتان را هنگام مطالعه، بنویسید تا مهارت خواندنتان افزایش پیدا کند. این مهارت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا از پس متون سخت بربیایید و در درک بهتر کتاب کمکتان می‌کند. همچنین می‌توانید از کاغذ یادداشت برای خلاصه کردن عبارات، پاراگراف‌ها یا حتی فصل‌های کتاب استفاده کنید. با این کار می‌توانید جلوی نوشتن کل مطالب در حاشیه آن را بگیرید. همچنین به‌سادگی می‌توانید به مطالب موردنیازتان دست پیدا کنید.

سوم | کدگذاری رنگی

کدگذاری رنگی با استفاده از کاغذ یادداشت باعث می‌شود تا مطالعه‌ای مؤثر و کارا داشته باشید و به خوبی بتوانید فکر و برنامه‌ریزی‌تان را سر و سامان بدهید. استفاده از استیک نوت این امکان را به شما می‌دهد تا میان اطلاعات مختلف تمایزی قائل شوید و آن‌ها را به‌سادگی یک نگاه پیدا کنید. با رنگ متنوعی که کاغذ یادداشت را در آن‌ها تولید می‌کنند، می‌توانید بر اساس اولویت‌هایتان همه چیز را بچینید و به‌سادگی هم آن‌ها را پیدا کنید.

نحوه استفاده از کاغذ یادداشت

چهارم | طوفان فکری

طوفان فکری، تکنیکی است که باعث می‌شود تا خلاقیت ذهنی‌تان به خوبی جریان پیدا کند و ساختاری است برای فکر کردن آزادانه. درواقع یکی از روش‌های باارزش در یادگیری گروهی یا انفرادی به شمار می‌رود. به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین راه‌حل را برای مسائل مختلف پیدا کنید. همچنین روش مشهوری است که در شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید تعدادی استیک نوت با رنگ‌های مختلف را به این کار اختصاص دهید. این‌طوری می‌توانید همه چیز را به راحتی برنامه‌ریزی  کنید و درست مثل نقشه‌ای ذهنی، تصویری عینی به آن ببخشید تا همیشه جلوی چشمتان باشد.

از ویژگی‌های کاغذ یادداشت هرچه بگوییم، کم است!

در این مطلب به طور خاص تمرکزمان را روی معرفی کاربرد استیک نوت یا کاغذ یادداشت گذاشتیم و در مواجهه با انواع آن می‌توانید چه کارایی‌هایی را به کار بگیرید و از آن‌ها بیش‌ترین بهره را ببرید. حالا اگر تمایل به خریداری کاغذ یادداشت یا استیک نوت دارید تنها کافی است سری به فروشگاه اینترنتی سهند بزنید و محصول موردنظرتان را به‌سادگی سفارش دهید و ظرف مدت زمان کوتاهی آن را خریداری نمایید.همچنین میتوانید برای مطالعه بیشتر در مورد کاربرد‌های کاغذ یادداشت سری به مقاله کاربردهای کاغذ یادداشت که نمی‌دانستید بزنید . نگذارید دیر شود که ایده‌های خوب، خیلی در ذهنتان نمی‌مانند و بهتر است به سرعت آن‌ها را روی کاغذ بیاورید.

مطالب مرتبط