دفترچه یادداشت

با استفاده از دفترچه یادداشت یک جلسه موفق داشته باشیم

چطور با استفاده از دفترچه یادداشت یک جلسه موفق داشته باشیم

در دنیای دیجیتال امروزی استفاده از دفتر و کاغذ همان‌ قدر مهم است که همیشه بوده. تولید انواع دفتر و دفترچه یادداشت ، رو به افول نرفته بلکه همچنان کاغذها حمل‌کننده نوشته‌ها، خاطرات و بخش‌هایی مهم از زندگی ما هستند.

هنوز هم بسیاری از ما یادداشت‌های روزانه‌مان را توی دفتر یادداشت روزانه، لیست کارهای روزانه را توی دفترچه جیبی و ایده‌های جدیدمان برای کسب و کار را که یک باره به ذهنمان می‌رسند، توی دفترچه یادداشت می‌نویسیم.

با تنوع تولید دفتر و دفترچه، امروز برای هر کاربرد و هر سلیقه‌ای دفتر و دفترچه در بازار موجود است. اگر شما به دنبال این هستید که راهی برای ثبت ایده‌هایتان داشته باشید، یادداشت‌هایتان را مرتب نگه دارید و آن‌ها را گم نکنید، آرتیستی هستید که می‌خواهید دفتر طراحی همه جا با شما باشد، می‌خواهید رنگ وسایل شخصی‌ و لوازم تحریرتان را با هم ست کنید و هر انتظار دیگری که از دفتر و دفترچه دارید، دفتری طبق خواسته شما در بازار پیدا خواهد شد.

یکی از کاربردهای دفترچه یادداشت، ثبت محتوای جلسات کاری است. در جلسات کاری خود به دفترچه یادداشت برای ثبت نکات مهمی که مطرح می‌شود و کارهایی که باید انجام شود، احتیاج پیدا می‌کنید.

اینجا به چند نکته ساده اشاره کرده‌ایم که شما را راهنمایی می‌کند در جلسات کاری یادداشت‌برداری مفیدتری داشته باشید.

نکاتی درباره استفاده موثر از دفترچه یادداشت در جلسات کاری

یادداشت‌برداری موثر در جلسات کاری به دسته‌ای از مهارت‌ها احتیاج دارد که مهم‌ترین آن‌ها، خوب گوش دادن، درست فهمیدن، انتخاب نکات مهم و بالاخره، نوشتن خلاصه آن‌هاست.

با استفاده از یک سری نکات در هنگام نوشتن، ضمن نظم دادن به نوشته‌ها بعد از یادداشت‌برداری هم به راحتی می‌توانید از یادداشت‌هایتان استفاده کنید.

از ابزار درست برای یادداشت‌برداری بهتر استفاده کنید

با استفاده از یک دفتر یادداشت مناسب به یادداشت‌های خود نظم بدهید.

موضوع جلسه یا اسم مشتری را در بالای صفحه و در جای عنوان بنویسید.

نکته‌های مهم، کلیدی و دارای اولویت را با شماره یا علامت‌گذاری مشخص کنید. استفاده از ماژیک هایلایتر هم  راه‌حل دیگری برای این کار است.

از صفحه‌های سمت راست دفترچه یادداشت برای یادداشت‌برداری و از سمت چپی‌ها برای لیست کردن وظایف خود یا تیم کاری استفاده کنید.

تاریخ را در باکس مربوط به تاریخ در هر برگه دفترچه یادداشت ثبت کنید تا زمان جلسات و یادداشت‌هایتان مشخص باشد. این کار در مراجعه بعدی به دفتر یادداشت و یافتن یادداشتی مشخص راهگشا خواهد بود.

نکات مهم و ضروری را در دفتر یادداشت ثبت کنید و موضوعات تکراری و غیرضروری را رها کنید. این کلید یک یادداشت‌برداری موفق در جلسات است. باید بدانید که چطور به گفت‌وگوها گوش دهید.

اگر تلاش کنید که همه گفت‌و‌گوی‌های در طول یک جلسه کاری را ثبت کنید، خیلی محتمل است که نکته‌ای مهم را از دست بدهید. یادداشتی خلاصه اما مفید و موثر به یک یادداشت طولانی ولی ناقص برتری دارد.

با تیم خود این نکات را به اشتراک بگذارید و کمک کنید مهارت‌های خود را در این زمینه گسترش دهند.

 

 

مطالب مرتبط