بهترین دفتر مشق

بهترین دفتر مشق چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

بهترین دفتر مشق چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

شما به عنوان والدین مثل همه پدر مادرهای دنیا دوست دارید که بهترین ابزار و وسایل و موقعیت را برای تحصیل و زندگی فرزند خود فراهم کنید. این امکانات ریز و درشت می‌تواند شامل بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین وسایل و لوازم شود. پرهزینه یا کم‌هزینه بودن این وسایل لزوماً ارتباطی به اهمیت آن‌ها ندارد. اینجا درباره دفتر مشق نوشته‌ایم. چقدر اهمیت دارد که کودک نوآموز شما نوشتن را توی چه دفتری آغازکند؟ بهترین دفتر مشق که می‌توانید برای او تهیه کنید کدام است؟

اصولاً دفتر مشق یا هر دفتر دیگری چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا صفت بهترین برازنده‌اش باشد؟ این مطلب را بخوانید.

بهترین دفتر مشق یا دفتر تمرین چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ کاغذ بهترین دفتر مشق

بهترین رنگ کاغذ برای دفتر مشق رنگ سفید است. کاغذهای فانتزی و با رنگ‌های تیره و کاهی شاید برای ما بزرگسالان شیک‌تر یا نوستالژیک به نظر آید، اما کاغذهای مناسبی برای مشق کودکان نیستند.

وزن کاغذ بهترین دفتر مشق

وزن کاغذ در واقع ضخامت و کلفتی برگه کاغذ را تعیین می‌کند. ضخامت کاغذ اهمیت دارد چون نوشته‌های کاغذ نباید پشت آن را غیرقابل استفاده کند و از آن طرف پیدا باشد. نباید روی برگه‌های بعدی دفتر مشق جا بیندازد و آن‌ها را کثیف کند. نباید آنقدر نازک باشد که با پاک کردن یا ورق زدن پاره شود.

 اصولاً کاغذهای ۷۰ تا ۸۰ گرمی بهترین کاغذها برای دفتر مشق و دفترهای یادداشت هستند.

بهترین تعداد برگه برای دفتر مشق

این عرف در مدارس وجود دارد که آموزگاران تعداد برگه‌هایی دفترهای هر درس را تعیین می‌کنند و عموماً پیشنهاد آن‌ها بهترین انتخاب است. اما پیشنهاد ما برای بهترین دفتر مشق، دفتری ۵۰ تا ۸۰ برگ است. دفتری با برگه‌های بیشتر هم کیف کودک شما را بیش از حد سنگین می‌کند، هم تمیز نگه داشتن آن به علت دوره استفاده طولانی مشکل خواهد بود.

علاوه بر آن، هیچ وقت تمام نخواهد شد. با انتخاب دفتری با تعداد برگه کمتر، شوق استفاده از دفتری تازه را هم به کودک خود هدیه می‌دهید.

بهترین دفتر مشق باید خط‌دار باشد

خط فارسی و نیازهای یک نوآموز ایجاب می‌کند که در بین طرح‌های مختلف خط‌کشی دفترها برای دفتر مشق دفتری با خط زمینه معمولی انتخاب کنید. این خط نباید زیادی کلفت یا پررنگ باشد. فاصله بین خطوط هم باید فاصله ای استاندارد و مطلوب باشد.

جلد بهترین دفتر مشق

خوب است که هنگام خرید دفتری با جلد مناسب انتخاب کنید که مجبور نباشید دوباره با پلاستیک یا ابزار دیگری دفتر را جلد کنید. رنگ و طرح جلد کاملاً به سلیقه شما و کودکتان بستگی دارد و می‌تواند هر چیزی که دوست دارید، باشد.

 اما به جنس جلد توجه کنید که جنس مقاوم و بادوامی باشد تا در طول استفاده پاره و کثیف و از ریخت افتاده نشود. جلدهای پلاستیکی به خاطر مقاومت بالا از بهترین انتخاب‌ها هستند.

شیرازه دفتر مشق

شیرازه از چند جهت اهمیت دارد. هم باید کاغذهای دفتر را تا پایان کنار هم نگه دارد و به آسانی از هم نپاشد و هم باید برگه‌هایش به راحتی از هم باز شوند و هنگام نوشتن تا نخورند. دفترهای سیمی یا فنری که قطر فنر آن‌ها برای تعداد برگه‌هایشان مناسب باشد و راحت ورق بخورند، بهترین انتخاب در این زمینه هستند.

با انتخاب بهترین دفتر مشق، نوشتن و آموختن را برای فرزندان خود به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنید و ساده از کنار آن نگذرید.

مطالب مرتبط