تاریخچه لوازم التحریر

تاریخچه لوازم التحریر

تاریخچه لوازم التحریر یا لوازم التحریر از کی لوازم التحریر شد

تعریف

در تاریخچه لوازم التحریر ، این عنوان یک نام عام است که به دسته وسیعی از ابزار، وسایل و مصنوعات تجاری اطلاق می‌شود که در نوشتن و امور مربوط به آن به کار می‌روند. این دسته محصولات شامل کاغذ، انواع قلم، پاکت، دفتر، کلاسور و دیگر تجهیزات اداری است. لوازم تحریر شامل ابزارهای نوشتن دستی مثل دفتر و خودکار و پاک‌کن و … و همچنین ابزارهای پرینت و چاپ کامپیوتری می‌شود.

تاریخچه لوازم التحریر

از زمانی که خط، نوشتن و کاغذ در تاریخ بشر به وجود آمد، به مرور ابزارهایی برای نوشتن و مکتوب کردن ایجاد شد. مثل تاریخ دیگر صنایع، در انقلاب صنعتی معنی تولید و عرضه بسیاری از کالاها از جمله کاغذ و ابزار نوشتن، در جهان متحول و روند تغییرات آن تند شد.

کاغذ در انواع و دسته‌بندی‌های مختلف تولید شد و در صنعت چاپ و استفاده‌های روزمره به کار گرفته شد. با پیشرفت تکنولوژی لوازم التحریر لوکس‌تر و باکیفیت‌تر پدید آمدند و فروشگاه‌هایی اختصاصی در تاریخچه لوازم التحریر برای این محصولات پدید آمدند.

کاربرد این واژه به همه محصولاتی برمی‌گردد که در یک لوازم التحریری فروخته می‌شود. لوازم التحریر در گذشته معمولاً در بخشی از کتاب‌فروشی‌ها فروخته می‌شد و معمولاً نزدیک دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی قرار داشتند.

در تاریخچه لوازم التحریر، کمپانی‌های بزرگ در دنیا بعد از به وجود آمدن صنعت چاپ در انگلستان و سایر کشورهای صنعتی به وجود آمدند.

در کاربرد مدرن این کلمه بر ابزارهایی اطلاق می‌شود که در نوشتن شخصی به کار می‌روند. به کار بردن انواع لوازم التحریر بعد از عصر ویکتوریا  به بخشی از فرهنگ و آداب اجتماعی تبدیل شد. بعضی از کاربردهای لوازم التحریر مثل کارت‌‌های چاپ شده دعوت از بازمانده‌های این فرهنگ است.

استفاده و تجارت لوازم التحریر با پدید آمدن رسانه‌های دیجیتال تغییر کرده است. لوازم التحریر وابسته به کاغذ و نوشتن روی آن، ارتباطات و نامه‌نگاری‌ها و بایگانی کاغذها بوده که بسیاری از آن‌ها امروزه دیگر استفاده نمی‌شود.

با این حال هنوز هم در بخش‌های مهمی از بازار مصرف مثل بخش آموزش و در بسیاری از ادارات و صنعت تبلیغات، هنوز هم کاغذ، دفتر، ابزارهای نوشتن و ابزارهای بایگانی استفاده می شوند. در این بخش‌ها هنوز هم لوازم التحریر بدون جایگزین هستند و استفاده از آن‌ها ضروری و راهگشا است.

دسته‌بندی لوازم التحریر

لوازم التحریر رومیزی مثل دستگاه منگنه، پانچ، نوار چسب و… ؛

لوازم طراحی و نقاشی مثل قلم موها، مداد رنگی، آبرنگ و… ؛

جوهو و تونر و لوازم پرینتر؛

لوازم بایگانی مثل اکپسندینگ فایل، پوشه و فایل، پوشه آویز، پاکت دکمه‌دار ، کاور کاغذ، کلاسور و زونکن، آلبوم و … ؛

لوازم پست و ارسال مثل پاکت‌های نامه؛

کاغذ و زیردستی مثل  انواع دفتر، دفترچه سیمی، دفتر کلاسوری، زیردستی، انواع کاغذ، استیکر، کاغذ یادداشت و… ؛

ابزارهای نوشتن مثل خودکار، مداد، خودنویس، روان‌نویس، مدادهای مکانیکی، هایلایتر، ماژیک و… ؛

ملزومات مدرسه دانش‌آموزان مثل پاک‌کن، مداد‌تراش، جامدادی و… .

بسیاری از فروشگاه‌های لوازم التحریر در کنار دسته‌بندی‌های لوازم التحریری که نام بردیم دیگر ابزارهای لازم برای مدرسه و استفاده دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف را هم موجود دارند. وسایلی مانند ظرف غذا، کوله پشتی، ماشین حساب و… .

مطالب مرتبط