تزیین دفتر مشق

راه‌هایی برای زیباتر کردن و تزیین دفتر مشق

دفتر مشقتان را از یک دفتر عادی به یک دفتر فوق‌العاده تبدیل کنید

ابتدای سال تحصیلی در دوران مدرسه یا شروع یک کار تازه این شانس را به شما می‌دهد که لوازم تحریر و تجهیزات تازه برای خود بخرید. شما از آن دسته آدم‌ها هستید که دوست دارید ردپای خود را روی همه وسایلتان به جا بگذارید؟ تزیین دفتر مشق ، تمرین یا یادداشت می‌تواند یک هدف خوب برای شخصی‌سازی آن باشد.

دفتر مشق بهترین امکانات را در اختیار شما می‌گذارد که برایش جلد و هویت بسازید و تزیینش کنید. شخصی کردن و تزیین دفتر مشق راه‌های آسانی دارد. راه‌هایی که اینجا با شما به اشتراک می‌گذاریم، چند تا از راحت‌ترین، خلاق‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین راه‌هایی هستند که می‌توانید با رنگ‌ و نقاشی و هنر خود، دفتر مشق، تمرین یا یادداشت خود را تزیین کنید.

تزیین دفتر مشق با رنگ کردن جلد دفتر

با این ایده می‌توانید یک دفتر مشق معمولی با جلد پارچه یا مقوا انتخاب کنید و با رنگ کردن جلدش آن را به یک دفتر غیرمعمولی و جذاب و شخصی شده تبدیل کنید. این رنگ می‌تواند هر چیزی باشد یا یک الگوی تکرارشونده یا هر چیز دیگری که بخشی از علایق شما را نشان می‌دهد.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق

تزیین دفتر مشق با نوارچسب

نوارچسب‌های رنگی و طرح‌دار پدیده این سال‌ها هستند از بس که کاربردهای تازه و خلاقانه می‌توان برایشان تولید کرد. جلد دفتر مشقتان از هر جنسی که باشد می‌توانید به صورت راه‌راه یا اوریب یا هشتی، افقی یا عمودی و هر مدل دیگری که به ذهنتان می‌رسد، روی آن نوارچسب‌ طرح‌دار بچسبانید و یک جلد منحصربه‌فرد و زیبا درست کنید.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق

می‌توانید از همان طرح و رنگ نوارچسب، روی بدنه مداد و خودکارهایتان هم بچسبانید و یک کالکشن رنگی از لوازم تحریر مخصوص به خود ایجاد کنید.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق

دفتر مشق چوبی

یک دفتر ارزان‌قیمت را با یک لایه روکش چوب یا ورق‌های نازک وینیل یا لمینت‌های شبه چوب بپوشانید. اگر این پوشش را با دقت و ظرافت روی دفتر خود بچسبانید از دور مثل یک تکه چوب به نظر خواهد رسید. می‌توانید از این دفتر چندتایی برای خود یا برای هدیه به دوستانتان درست کنید. از این دفتر جذاب به عنوان هدیه استقبال خوبی خواهد شد.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق

دفتر نقاشی شده

اگر روحیه‌ای هنری و دستی در نقاشی و طراحی دارید ، چرا از هنر خود برای روح بخشیدن به لوازم تحریرتان استفاده نمی‌کنید؟ چه چیزی می‌تواند از این شخصی‌تر و خلاقانه‌تر باشد؟ اگر تجربه‌ای در استفاده از متریال متفاوت نقاشی دارید، می‌توانید از هر یک از آن‌ها در طراحی جلد دفتر مشق یا تمرین یا یادداشت خود استفاده کنید.

اکریلیک، آبرنگ، مدادرنگی، فرقی ندارد. یک اثر هنری واقعی برای جلد دفتر شما ایده‌ای فوق‌العاده به نظر می‌رسد. هیچ کس دیگری دفتری شبیه شما نخواهد داشت.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق

استفاده جدیدی از دفترهای استفاده شده

تمام شدن برگه‌های دفتر مشق یا تمرین شما می‌تواند پایان استفاده از آن نباشد. با کمک کاغذ رنگی و چند تکه روبان می‌توانید یک ابزار نگهداری مداد و خودکار برای روی میز تحریر خود درست کنید.  روبان را روی کاغذ مقوایی بچسبانید و با استفاده از یک مداد اندازه بگیرید که کجا را باید چسب یا دوخت بزنید. حالا دفتر شما همان اندازه که زیباست، کاربردی هم شده است.

تزیین دفتر مشق
تزیین دفتر مشق
مطالب مرتبط