خرید تجهیزات بایگانی

خرید تجهیزات بایگانی

خرید تجهیزات بایگانی

تجهیزات بایگانی برای تمامی ادارات و دفاتر کار یک ابزار ضروری محسوب می‌شود. دسته‌بندی اسناد و مدارک کاری است که باید در این اماکن با دقت بالایی صورت گیرد و کار بایگانی آنها انجام شود تا در مواقع لزوم دسترسی به آن‌ها سریع‌تر و راحت‌تر باشد. به همین علت لوازم و تجهیزات بایگانی در انواع مختلف تولید می‌شود تا این کار به راحتی صورت گیرد. با توجه به این که در ادارات و دفتر کار ممکن است کارمندان عوض شوند و افراد جدید از جایگذاری‌های قبلی اطلاع نداشته باشند، داشتن ابزاری از این قبیل که دسته‌بندی‌های منظمی را ایجاد می‌کنند می‌تواند برای هر جدیدالورودی نیز به سرعت فضا را شناخته شده و قابل دسترسی نشان دهد.

انواع تجهیزات بایگانی

تجهیزات بایگانی شامل موارد متعددی می‌باشند که هر کدام وظیفه‌ای را به عهده دارد. دسته‌بندی کلی که از این تجهیزات می‌توان ارائه داد شامل زونکن، پوشه و گیره است.
– زونکن‌ها انواع مختلفی دارند و می‌توان بر اساس فاکتورهایی مانند سال، پروژه و … اسناد و مدارک را در آن‌ها قرار داده و دسته‌بندی مناسبی را صورت داد. این تجهیزات در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و برای کسانی که با اوراق زیاد سروکار دارند مناسب است. جنس آن‌ها محکم است و به راحتی در قفسه‌ها جایگذاری می‌شوند. همچنین رنگ‌بندی متعددی دارند که می‌توان در دسته‌بندی از آن‌ها استفاده کرد و مکانی نیز برای نوشتن موارد موجود در آن تعبیه شده است.
– پوشه یا کاور یک ابزار کوچک‌تر و مقوایی است که می‌توان اوراق را در آن دسته‌بندی کرد تا جابجا نشوند. معمولاً برای نگهداری اوراق درون زونکن‌ها از پوشه‌های متعددی استفاده می‌شود. کاورها نیز طرح و رنگ متنوعی دارند.
– گیره یا کلیپس برای نگه داشتن مجموعه‌ای از اوراق در کنار هم استفاده می‌شود. این نوع تجهیزات بایگانی نیز از ابزار پرکاربرد در این زمینه است.

خرید انواع تجهیزات بایگانی با کیفیت بالا

بدون شک برای شروع کسب‌وکار اداری و دفاتر کاری خود به تجهیزات بایگانی در همان مراحل اول نیاز پیدا می‌کنید. از این رو تجهیزات بایگانی در انواع مختلف را باید جز اولین خریدهای خود قرار دهید تا از همان ابتدا دسته‌بندی مناسبی از مدارک و اسناد موجود در دفتر کار خود داشته باشید. اگر به دنبال خرید تجهیزات استاندارد و با کیفیت هستید می‌توانید از مراکز معتبر بهره ببرید و انواع تجهیزات با کیفیت و در طرح و رنگ‌های متنوع را تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنید.
بسته به حجم کار خود و این که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است انواع طرح‌ها و مدل‌ها را می‌توانید انتخاب کنید و از آن خریدی با هزینه مناسب داشته باشید. با استفاده از این تجهیزات در هر زمانی که بخواهید می‌توانید اوراق مورد نظر خود را از بین تعداد زیادی اسناد و مدارک پیدا کنید و از گم شدن اوراق کوچک در بین این حجم داده‌ها جلوگیری کنید.
البته تجهیزات بایگانی برای استفاده در کمدها و قفسه‌های اداری مناسب‌اند. از این رو خرید قفسه‌ها یا ایجاد مکانی مناسب برای نگه دارید این تجهیزات نیز باید در اولویت کار شما قرار گیرد تا یک دفتر کاری مرتب و ساماندهی شده داشته باشید.

مطالب مرتبط