خرید کاور پلاستیکی

خرید کاور پلاستیکی

خرید کاور پلاستیکی

امروزه یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین لوازم تحریر کاور پلاستیکی است. از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا کارمندان و کارکنان ادارات و سازمان‌های مختلف اقدام به خرید کاور پلاستیکی می‌کنند.

اندازه استاندارد این کاورها در قطع کاغذ A4 است و در کناره آن‌ها ممکن است تا ۱۱ سوراخ وجود داشته باشد. برخی از کاورهای پلاستیکی قابل بازیافت هستند و گزینه مناسبی برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شوند.

کاربردهای کاور پلاستیکی

در سراسر جهان ۶۵ نوع مختلف کاور پلاستیکی وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد خاصی است، اما به طور کلی کاور پلاستیکی این خاصیت را دارد که کاغذ A4 به راحتی داخل آن قرار می‌گیرد و با استفاده از سوراخ‌هایی که در حاشیه آن وجود دارد، می‌توانید آن را در کلربوک، پوشه یا زونکن‌های مختلف قرار دهید.

این وسیله هم در مدارس و اماکن آموزشی دارای کاربرد است و هم در ادارات و سازمان‌های مختلف ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد.

به طور کلی، در هر زمان و هر جایی که بخواهید از کاغذها و اسناد و مدارک مهم خود در برابر صدمات مختلف مانند ریختن آب، خم و پاره شدن کاغذها و… محافظت کنید، می‌توانید اقدام به خرید کاور پلاستیکی کنید.

کاور پلاستیکی ممکن است شفاف یا غیرشفاف باشد. اغلب مردم اقدام به خرید کاور پلاستیکی شفاف می‌کنند، زیرا این نوع کاور این قابلیت را دارد که محتویات داخل کاور به راحتی دیده و از یکدیگر تمیز داده شوند.

برخی از کاورهای پلاستیکی موجود در بازار دارای رنگ‌های متفاوتی هستند. با استفاده از این کاورها در زونکن و پوشه‌ها می‌توان مطالب و موارد داخل زونکن و پوشه‌ها را بر اساس رنگ طبقه‌بندی کرد.

از این طریق خیلی سریع‌تر و آسان‌تر به مطالب مختلف داخل زونکن و پوشه دسترسی پیدا می‌کنید. علاوه بر این، برخی معتقدند رنگ‌هایی مانند رنگ آبی خواندن را ساده‌تر می‌کند.

کاورهای پلاستیکی با حاشیه رنگی نیز این خاصیت را دارند که به شما در طبقه‌بندی مطالب داخل زونکن یا پوشه‌هایتان کمک می‌کنند.

 با استفاده از این نوع کاورها قادر خواهید بود تا به سادگی به دسته‌های مختلفی که در زونکن یا پوشه ایجاد کرده‌اید دسترسی داشته باشید.

نکاتی در زمینه خرید کاور پلاستیکی مناسب

برای خرید کاور پلاستیکی مناسب باید نکاتی را رعایت کنید. در وهله اول باید به وزن کاور توجه داشته باشید.

کاورهای پلاستیکی دارای وزن‌های متفاوتی هستند؛ ممکن است کاور پلاستیکی دارای وزنی بالاتر از حد معمول باشد که معمولاً برای حفاظت از نامه‌ها، گزارش‌ها یا حتی مجلات به کار می‌رود.

 همچنین، ممکن است کاور دارای وزن معمولی باشد که اغلب برای نگهداری اسناد و مدارک با حجم کمتر به کار می‌رود.

نکته بعدی که در خرید کاور پلاستیکی باید به آن توجه داشت، جنس کاور است. جنس کاور پلاستیکی نباید خیلی نازک باشد و باید در حدی مقاومت داشته باشد که بتوان چندین کاغذ را به راحتی داخل آن نگهداری کرد.

با استفاده از کاورهای پلاستیکی با ضخامت بالاتر می‌توانید کاتالوگ‌ها، مجلات و مطالب مهم را داخل زونکن‌ها نگهداری کنید. برخی از کاورهای پلاستیکی این قابلیت را دارند که بیش از ۲۰۰ برگه را در خود جای دهند.

مطالب مرتبط