دفتر مشق سیمی سهند

راهنمای جامع خرید دفتر مشق سیمی

معرفی انواع دفتر مشق سیمی

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و استفاده از دستگاه‌های همراه همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، در ایران خرید دفتر مشق سیمی کماکان از محبوبیت بالایی برخوردار است. خرید دفتر مشق سیمی با توجه به اندازه‌ها، شکل‌ها، جنس‌ها، نوع سیم، وزن برگه‌ها، خطوط، جلد سخت یا نرم متفاوت در بازار کار چندان آسانی به نظر نمی‌رسد. در ادامه قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های گوناگون دفتر مشق سیمی سهند آشنا کنیم تا خریدی آگاهانه و هوشمندانه را تجربه کنید:

خرید-دفتر-مشق-سیمی-جلد-قرمز

  1. اندازه دفتر مشق سیمی

در خرید دفتر مشق سیمی باید با توجه به نیازی که دارید، یک دفتر با اندازه مناسب انتخاب کنید. در مراکز فروش لوازم‌التحریر یا فروشگاه‌های آنلاین معمولاً یک دفتر مشق سیمی در چند اندازه استاندارد و مشخص وجود دارد. دو نوع دفتر مشق سیمی که خیلی محبوب دانش‌آموزان است، دفتر مشق معمولی و دفتر مشق با اندازه‌های کوچک‌تر است. مورد اول، مناسب نوشتن مشق، جزوه، تمرین و سایر چیزهایی است که باید در خانه یا کلاس درس نوشته شود و مورد دوم، بیشتر به کار یادداشت‌برداری‌های جزئی می‌آید.

  1. نحوه اتصال برگه‌ها

خب بدیهی است که برگه‌های یک دفتر مشق سیمی به کمک یک سیم نواری بهم متصل شده‌اند، اما تفاوت‌هایی در این بین وجود دارد که حین خرید دفتر مشق سیمی بایستی به آن توجه کنید. سه نوع کلی برای نوع اتصال سیم‌ها وجود دارد: نوع اول، این است که بسته به دفتری که انتخاب می‌کنید، اتصال سیم‌ها می‌تواند به صورت افقی از چپ به راست و در بخش فوقانی دفتر مشق سیمی باشد یا به صورت عمودی از بالا به پایین و در بخش راست آن. نوع دوم، سیم‌ها ممکن است تک حلقه‌ای یا دو حلقه‌ای باشند. نوع سوم، اندازه حلقه‌ سیم‌ها ریز یا کوچک و درشت یا بزرگ هستند.

  1. ضخامت یا وزن برگه‌ها

شاید فکر کنید هرچه ضخامت برگه‌ها بیشتر باشد، بهتر است، اما اشتباه می‌کنید. ضخامت بیش از حد و ضخامت کم تر از حد معمول هرکدام مشکلات خاص خود را دارند. مشکل اصلی‌شان زمانی خود را نشان می‌دهد که با خودکار یا روان‌نویس بخواهید داخل دفترتان چیزی بنویسید، آن‌وقت است که متوجه منظورمان می‌شوید. شما باید بسته به اینکه می‌خواهید با چه خودکار یا مدادی داخل برگه‌های دفترتان بنویسید، نسبت به انتخاب ضخامت برگه مناسب در خرید دفتر مشق سیمی اقدام کنید.

خرید-دفتر-مشق-سیمی-چندرنگ

  1. تعداد برگه‌ها

برای اینکه در خرید دفتر مشق سیمی اشتباه نکنید، باید متناسب با درسی که می‌خواهید برایش دفتر تهیه کنید، تعداد برگه‌های موردنیاز را در نظر بگیرید. معمولاً دبیران و معلمان برحسب تجربه به دانش‌آموزان می‌گویند که در طول سال تحصیلی به یک دفتر چند برگ احتیاج پیدا می‌کنند و بدین ترتیب می‌توان یک انتخاب درست و مناسب داشت.

 

  1. جلد سخت یا نرم دفتر

عامل دیگری که باید در خرید دفتر مشق سیمی به آن توجه کنید، جلد سخت یا نرم آن است. عده‌ای جلد سخت را به این دلایل می‌پسندند: دانش‌آموزان می‌توانند موقع نوشتن، دفترشان را روی پای‌شان بگذارند، خیالشان از بابت آسیب‌های فیزیکی راحت باشد و از ظاهر شیک و رسمی دفترشان لذت ببرند. عده‌ای هم جلد نرم را دوست دارند چون می‌توانند آن را تا کنند و دست‌شان بگیرند و یا آن را داخل جیب‌شان بگذارند. پس انتخاب جلد دفتر کاملاً سلیقه‌ای خواهد بود.

خرید دفتر مشق سیمی

  1. ظاهر برگه‌ها

آخرین عاملی که بایستی در خرید دفتر مشق سیمی موردتوجه قرار دهید، ظاهر برگه‌هاست. رایج‌ترین برگه‌ها، بدون خط، خط‌کشی‌شده و مشبک هستند. فاصله بین خطوط و شبکه‌ها در دفاتر متفاوت بسته به برند تولیدکننده آن متفاوت خواهد بود. معمولاً دفاتر خط‌کشی‌شده در بین دانش‌آموزان طرفداران و هواداران بسیار زیادی دارد.

خرید دفتر مشق سیمی قرمز رنگ

در این مقاله ما شما را با عواملی که باید پیش از خرید دفتر مشق سیمی مدنظر قرار دهید، آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای یادداشت‌برداری، مشق‌نویسی، جزوه‌نویسی، تمرین‌نویسی و… برای دروس‌تان در مدرسه یک دفتر مشق سیمی تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با توجه به نیازتان، از بین دفاتر با طرح‌ و رنگ‌های گوناگون، خریدی لذت‌بخش را تجربه کنید.

مطالب مرتبط