تزیین جامدادی

راه‌هایی برای تزیین جامدادی

راه‌هایی برای تزیین جامدادی و مدادها برای مدرسه

همیشه راه برای خرید لوازم تحریر و وسایل مدرسه با هر شکل و طرحی باز است. ولی بعضی بچه‌ها و بزرگسالان هستند که دوست دارند همه جا سلیقه خودشان را اعمال کنند. یا اینکه دوست دارند از خلاقیت خودشان در ساختن یا تزیین وسایل استفاده کنند. در واقع دلشان می‌خواهد که اثری از خودشان روی ابزار و وسایلی که با خود دارند، بگذارند. اینجا ایده‌هایی برای تزیین جامدادی و مداد برای شما داریم.

با این کار هم می‌توانید فرزندتان را تشویق کنید که کاردستی خودش را بیافریند و هم می‌توانید یک جامدادی کهنه و رنگ‌ و رو رفته را دوباره رنگ ‌و رویی تازه ببخشید.

تزیین جامدادی با پولک‌های درخشان

اگر از شکل و رنگ جامدادی خود خوشتان نمی‌آید یا می‌خواهید برای سال جدید سر و شکل جدیدی به آن ببخشید، رنگ کردن آن با ماژیک‌های اکلیلی یا چسباندن پولک‌های رنگی درخشان روی آن، یک راه جذاب و نسبتاً ساده برای این کار است.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

رنگ طلایی برای مدادها

کمی رنگ طلایی روی مدادهای ساده خود بپاشید و ظاهری رویال به آن‌ها بدهید. مدادها را با رنگ زمینه‌ای انتخاب کنید که با رنگ متالیک و براق طلایی همخوانی داشته باشد. مثل این صورتی که در تصویر می‌بینید یا با رنگ سیاه که نتیجه خوبی می‌دهد.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

یک جامدادی پارچه‌ای برای خود بسازید

این روش خیلی ساده‌ای است که همه از عهده‌اش بر می‌آیند. ساختن یک جامدادی به تنهایی خیلی کیف دارد. امتحانش کنید. برای این کار از خرده پارچه‌ها یا پارچه ‌لباس‌های مستعمل خود می‌توانید استفاده کنید. توضیح پیچیده‌ای ندارد و فکر کنم همه بدانیم چطور پارچه را تا کنیم دو طرفش را بدوزیم و یک زیپ به آن وصل کنیم.

اگر دوختن برایتان مشکل است، با چسب لبه‌ها را به هم بچسبانید. همین جامدادی پارچه‌ای ساده چیزی از بسیاری جامدادی‌های آماده پارچه‌ای گران قیمت کم ندارد. تازه این با سلیقه ما و با دست خودمان درست شده است.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

یک جامدادی رومیزی بسازید

با ابزارهای خیلی ساده مثل مقوا و چسب می‌توانید یک جامدادی استوانه‌ای شکل برای مدادهای روی میز تحریرتان درست کنید و بدنه آن را با هر طرحی که دوست دارید نقاشی و تزیین کنید.

پیشنهاد ما یک طرح شبیه سیب است که در تصویر می‌بینید.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

مدادها را با خرده‌های کاغذ رنگی تزیین کنید

اگر دوست دارید کودکتان به جای مدادهای با رنگ‌های خنثی و مثل هم، مدادهایی رنگارنگ و متنوع داشته باشد که با مداد همه فرق داشته باشد، به او کمک کنید این مدادهای زیبا با لکه‌های رنگی را بسازد.

خیلی ساده می‌توانید این دایره‌های رنگی کوچک را با چسب به بدنه مداد بچسبانید. به رنگ زمینه هم توجه کنید. اما اگر مدادی با رنگ زمینه دلخواه خود پیدا نکردید، می‌توانید بدنه مداد را هم با رنگ دلخواه خود رنگ کنید.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

تزیین جامدادی با گلدوزی

روی جامدادی پارچه‌ای قدیمی یا جدید خود را می‌توانید با کمک یک بزرگ‌تر گلدوزی کنید و آن را به یک جامدادی با طرح  مخصوص به خود تبدیل کنید. ایده‌های طرح‌های گلدوزی خیلی متنوع‌اند و با یک جست‌و‌جوی ساده می‌توانید کلی الهام بگیرید.

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی

با رنگ معجزه کنید

روی بدنه جامدادی خود طرح میوه‌ای بزنید مثل این طرح هندوانه‌ای دلبر و زیبا که در تصویر می‌بینید. توت فرنگی و آناناس هم می‌تواند جایگزین آن بشود. بستگی دارد که از کدام بیشتر خوشتان بیاید!

تزیین جامدادی
تزیین جامدادی
مطالب مرتبط