لیست لوازم‌التحریر دبستان

لیست لوازم‌التحریر دبستان

فرقی نمی‌کند چه فرزندتان را به مدرسه بفرستید و چه در خانه به او آموزش دهید، بهتر است برای خرید لوازم‌التحریر کامل اقدام کنید تا سال تحصیلی خوشایندی را بگذراند و شما هم از این موضوع خوشحال باشید. فرقی نمی‌کند از صفر قرار است خرید کنید یا از سال گذشته فرزندتان چیزی باقی‌مانده و قصد تکمیلش را دارد، در ادامه چک‌لیستی برایتان مهیا کرده‌ایم که با بررسی دقیق آن و مقایسه‌اش با داشته‌هایتان، می‌توانید کم و کسری‌ها را پیدا کنید.

لیست لوازم‌التحریر

اگر واقعاً دلتان می‌خواهد تابستان بدون استرسی به انتها برسد، آن بخش از مطلبمان که چک‌لیست است را پرینت کنید و به خرید بروید.

لوازم‌التحریر هنری

این سال‌های ابتدایی فرزندتان پر است از درست کردن کاردستی و یاد گرفتن این که چطور خلاقیتشان را به کار بگیرند. اگر در حال حاضر لوازم‌التحریر مناسبش را ندارید، حواستان باشد که نیاز به ابزاری برای رنگ‌آمیزی، بریدن و ساختن دارد. پس با در نظر گرفتن موارد زیر، به فروشگاه بروید و اقدام به خرید لوازم‌التحریر کنید.

  • مداد شمعی: یک جعبه مداد شمعی می‌تواند برای آن‌ها کافی باشد. احتمالاً معلمشان توصیه کند که مداد شمعی 8، 16 یا 24 رنگ با رنگ‌های استاندارد برای فرزندتان بخرید.
  • مارکر: یک بسته 10 تایی مارکر استاندارد می‌تواند امکان‌های رنگی زیادی را فراهم کند و اگر مدل قابل شستشویش را هم بخرید که چه بهتر.
  • مداد رنگی: یا می‌توانید علاوه بر مداد شمعی این‌ها را بخرید یا به جای آن‌ها، این کار را بکنید. این بستگی به درخواست معلم فرزندتان خواهد داشت.
  • قیچی: البته برای سن فرزند شما قیچی وجود دارد که لبه آن گرد است و تنها چیزی که می‌تواند ببرد، کاغذ است. پس نگران نباشید. از طرفی حواستان به راست‌دست بودن یا چپ‌دست بودن فرزندتان باشد، هنگام خرید لوازم‌التحریر به این نکته توجه کنید.
  • روپوش: ممکن است برخی کارگاه‌هایی داشته باشند که لازم باشد روپوش بپوشند تا لباسشان کثیف نشود. اگر نمی‌خواهید برای چنین چیزی هزینه کنید، می‌توانید در صورت امکان، از تی‌شرتی با سایز بزرگ استفاده کنید.
  • چسب: چسب ماتیکی کاملاً برای بچه‌های این سن و سال مناسب است که کاغذ و کاردستی‌شان را به یکدیگر بچسبانند. اگر چسب مایع لازم بود، حتماً خودتان بالای سر فرزندتان باشید.

لوازم‌التحریر هنری

لوازم‌التحریر نوشتنی‌ها

  • دفتر: قطعاً یک دفتر برای تمرین و نوشتن مشق لازم خواهد بود. البته این بستگی به خود معلم دارد که چند دفتر بخواهد. حواستان به این نکته هم باشد که دفتر خط دار بخرید.
  • مداد: برخی مدادها هستند که کاملاً مناسب دستان کوچک فرزندتان می‌باشند ولی پیش از اینکه آن‌ها را بخرید با معلمش صحبت کنید. اگر این اجازه را به شما نداد، همان مداد شماره 2 مرسوم را بخرید.
  • پاک‌کن: چه پاک‌کن‌های معمولی و چه آن‌هایی که می‌توانید بالای مداد اضافه کنید، برای پاک کردن اشتباهات روی کاغذ می‌توانند مفید باشند.
  • کاغذ: برای برخی تمرین‌ها، داشتن کاغذ اضافی برای فرزندتان ضروری است که هنگام خرید لوازم‌التحریر حواستان باشد.
  • تراش: اگر کوچک باشد که چه بهتر. این‌طوری فرزندتان خیلی هم به زحمت نمی‌افتد و به راحتی می‌تواند از آن استفاده کنید. برای خانه خودتان هم می‌توانید از آن ثابت‌هایش را بخرید که در خانه مدادش را با آن‌ها تیز کند.

تهیه لوازم‌التحریر

کوله‌پشتی و جا مدادی

سعی کنید فرزندتان را عادت بدهید که همیشه نظم را رعایت کند و مرتب باشد. به او بگویید کدام وسیله را کجا بگذارد و حواسش به آن‌ها باشد.

  • کوله‌پشتی: این کوله‌پشتی، خانه فرزند شما خواهد بود وقتی پایش را به مدرسه می‌گذارد. از غذا، بطری آب، کتاب و دفتر و خیلی چیزهای دیگر که به آن‌ها نیاز دارد را باید بتواند در آن قرار دهد. پس کوله‌پشتی‌ای انتخاب کنید که هم به فرزندتان و فیزیک او بیاید و هم مناسب وسایلش باشد.
  • جا مدادی: خرید جامدادی پلاستیکی می‌تواند برای نگهداری مداد، خودکار و باقی نوشتنی‌ها مفید باشد.
  • ظرف غذا: ناهار و میان وعده برای فرزندتان و رشد او مفید است و به او در یادگیری تا حد زیادی کمک می‌کند. پس حواستان باشد حتماً برای مدرسه‌اش، غذا بگذارید.
  • بطری آب: یک بطری آب به سلیقه خودش می‌تواند فرزندتان را در طول روز هیدراته نگه دارد و از خسته و بی‌حوصله شدنش جلوگیری کند.

کوله‌پشتی و جا مدادی

چیزهای دیگری که اگر باشد، خوب است!

هنگام خرید لوازم‌التحریر، گاهی چیزهای دیگر هم لازم است که برای فرزندتان بخرید تا یک وقت به مشکل نخورد. در ادامه برخی از آن‌ها را آورده‌ایم.

  • دستمال کاغذی: سعی کنید به مقدار کافی، به طور روزانه به فرزندتان دستمال کاغذی بدهید ببرد یا می‌توانید به صورت جعبه‌ای، دستمال جیبی بخرید و هر وقت تمام شد، برایش یکی دیگر بگذارید.
  • ضدعفونی‌کننده: در این ایام کرونا و وضعیتی که پیش آمده، همراه داشتن ضدعفونی‌کننده می‌تواند بسیار مفید باشد و احتمال آلودگی فرزندتان به ویروس را کاهش دهد. سعی کنید مدل کودکانه‌ای بخرید که برای استفاده از آن شوق داشته باشد.

خرید مداد و دفتر

چک‌لیست خرید لوازم‌التحریر

ردیف تهیه شده!
1. مداد شمعی
2. مارکر
3. مداد رنگی
4. قیچی
5. روپوش
6. چسب
7. دفتر
8. مداد
9. پاک‌کن
10. کاغذ
11. تراش
12. کوله‌پشتی
13. جا مدادی
14. ظرف غذا
15. بطری آب
16. دستمال کاغذی
17. ضدعفونی‌کننده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای خرید لوازم‌التحریر، آماده‌اید!

در این مطلب، لیستی مناسب برای خرید لوازم‌التحریر برایتان آماده کردیم که می‌توانید با آن به فروشگاه بروید و خرید کنید و تابستانی بی‌دردسر را پشت سر بگذارید. بدون این که حتی امکان فراموش کردن چیزی وجود داشته باشد. هیچ‌چیز از قلم نیفتاده، مگر این که معلمشان بعداً چیزی تازه از شما بخواهد. البته انتظار چنین چیزی را هم داشته باشید چون به هر حال رخ می‌دهد. برای تهیه این لوازم می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بزنید و همه آن‌ها را با قیمتی مناسب، تهیه کنید.

مطالب مرتبط