دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

همه چیز درباره انتخاب دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

5 نکته برای انتخاب دفتر نقاشی فانتزی برای کودکان

با پیشرفت مستمر و مداوم فناوری و استفاده از انواع تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت در بین کودکان دختر و پسر و محبوبیت این ابزارها، کماکان یک دفتر نقاشی فانتزی در یادگیری نقشی مهم و اساسی را ایفا می‌کند. در این میان، به علت سطح تنوع و گستردگی در اندازه، شکل، جنس، نوع سیم، وزن برگه، نوع جلد و… خرید یک دفتر نقاشی فانتزی ایده‌آل کار چندان آسانی نخواهد بود. بنابراین تصمیم داریم تا در ادامه شما را با معیارهایی که در انتخاب دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان تاثیرگذارند آشنا می‌کنیم تا خریدی دوست‌داشتنی و لذ‌ت‌بخش را تجربه کنید:

  1. اندازه دفتر نقاشی فانتزی

براساس نیاز کودک دختر یا پسرتان بایستی یک دفتر نقاشی فانتزی تهیه کنید؛ معمولاً دفاتر نقاشی در دو سایر معمولی و بزرگ در بازار به فروش می‌رسند. مورد اول، حمل‌ونقل و جابجایی‌اش بسیار آسان بوده و مورد دوم، مناسب آن دسته کودکانی است که صفحات معمولی نقاشی کفاف‌ فوران چشمه جوشان خلاقیت‌شان را نمی‌دهد.

دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

 

  1. نحوه اتصال برگه‌ها

نحوه اتصال برگه‌های سفید در یک دفتر نقاشی فانتزی یا به صورت چسبی است یا به صورت سیمی، که در نوع دوم، معمولاً از مرغوب‌ترین فنرها و مفتول‌های موجود در بازار و ضخامت چندمیلی‌متری به رنگ ثابت نقره‌ای ساخته‌شده و به گونه‌ای است که موجب سیاه‌شدن دست نشده و اندازه‌شان مناسب فنرهاست و ورق زدن دفاتر را برای کودکان راحت‌تر می‌سازد؛ همچنین مانع از جداشدن راحت‌شان از دفتر می‌گردد، اما در یک دفتر نقاشی فانتزی معمولی و چسبی، امکان جداشدن برگه‌ها و ورق ورق شدن، همواره وجود دارد.

در ادامه به این مسئله باید توجه کرد که اگر نوع دفتر انتخابی نقاشی سیمی باشد، در اتصال سیم‌ها سه حالت کلی وجود دارد: حالت اول، شکل قرارگیری سیم‌ها به دو صورت افقی و از چپ به راست در بخش فوقانی، عمودی و از بالا به پایین در بخش راست. حالت دوم به تک‌حلقه‌ای یا دوحلقه‌ای بودن سیم‌ها و حالت سوم به اندازه ریز و کوچک یا درشت و بزرگ بودن حلقه‌ها توجه دارد.

دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

 

  1. ضخامت یا وزن برگه‌ها

ضخامت یا وزن برگه‌های یک دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان یکی از معیارهای حائز اهمیت است که بایستی حتماً بدان توجه شود. بسته به ابزاری که کودکان‌تان برای نقاشی استفاده می‌کنند، همچون مداد رنگی، مداد شمعی، خودکارهای رنگی و… ضخامت و وزن برگه اهمیت پیدا می‌کند؛ به این خاطر که نقاشی‌‌هایی که روی یک برگ می‌کشند، جای‌شان در پشت صفحه ظاهر نشود و نمای بدی به خود نگیرد.

  1. جلد سخت یا معمولی

چهارمین معیار حائزاهمیت در انتخاب یک دفتر نقاشی فانتزی ایده‌آل، توجه به جلد سخت یا معمولی آن است. کودکانی که دوست دارند حین نقاشی، دفترشان را بغل کنند یا روی پای‌شان بگذارند و مدام ازین‌سو به آن‌سو شوند، این نوع دفاتر نقاشی را بیشتر ترجیح می‌دهند. اما کودکانی هستند که دوست دارند، دفترشان را تا کنند یا به‌راحتی دست‌شان بگیرند و با آن شیطنت کنند. جلد سخت مناسب دسته اول و جلد نرم و معمولی برای دسته دوم، ایده‌آل و دوست‌داشتنی است.

 

دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

جلدهای گلاسه‌ در یک دفتر نقاشی فانتزی معمولاً با روکش‌های ورنی و یووی پلاستیکی ساخته‌ می‌شوند و موجب براق کردن زمینه و تصاویر کارتونی و برجسته‌ طراحی‌های‌ روی جلد می‌شوند. در ضمن، جلدهای سخت، بسیار مقاوم هستند و دربرابر آب و ضربه مقاومت بالایی دارند.

  1. ظاهر برگه‌ها

معیار و شاخص پایانی در انتخاب دفتر نقاشی فانتزی را می‌توان نوع برگه‌های دفتر نقاشی نسبت داد. در کل می‌توان، دفاتر نقاشی را به دو نوع، با الگو و بدون الگو یا سفید تقسیم کرد. در دسته الگودار، طرح‌های ازپیش‌کشیده‌شده با خط‌چین یا خطوط مشکی کم‌رنگ از قبل در دفاتر چاپ‌شده و کودکان صرفاً بایستی، متناسب با تصویر رنگ‌شده صفحه کناری، صفحه الگو را رنگ‌آمیزی کنند. و دسته بدون الگو نیز، برگه‌هایی سفید و گهگداری کادردار هستند.

دفتر نقاشی فانتزی مناسب کودکان

 

در این مقاله ما شما را با عواملی که باید پیش از خرید یک دفتر نقاشی فانتزی به آن توجه کنید، آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای طراحی، رنگ‌‍آمیزی، نقاشی و کشف توانایی‌ها و استعدادهای کودکان‌تان برای‌شان یک دفتر نقاشی فانتزی مناسب و ایده‌آل تهیه کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با توجه به نیازشان، از بین دفاتر خوش‌طرح و رنگ و متناسب با سلیقه‌ کودکان دختر و پسر، خریدی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

مطالب مرتبط