همه چیز درباره خرید شیلد صورت

همین حالا که مشغول نوشتن این مقاله هستیم، بیش از 300 هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد نزدیک به 16 هزار نفر بر اثر این ویروس جانشان را از دست داده‌اند. با عدد کمی روبرو نیستیم و این آمار لزوم رعایت اصول بهداشتی را به ما یادآور می‌شود و این که این بیماری هنوز در کمین است. به همین خاطر همه مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و شیلد صورت را باید جدی بگیرید. در این مطلب قرار است هر آن چیزی که درباره خرید شیلد صورت وجود دارد را برایتان بنویسیم. اصلاً این که شیلد صورت چیست و به چه کاری می‌آید تا مزایای آن و خیلی چیزهای دیگر!

شیلد صورت چیست؟

شیلد صورت مدتی است که در فضای درمانی به عنوان تجهیزاتی مهم استفاده می‌شود. اما این روزها استفاده‌ای گسترده‌تر پیدا کرده تا جایی که افراد معمولی و خارج از کادر درمان هم از آن برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 استفاده می‌کنند و به همین خاطر تقاضا برای خرید شیلد صورت بیش از پیش شده است. کاربرد اصلی شیلد صورت در کادر درمانی برای اوقاتی بود که پزشکان جراحی داشتند یا سر و کارشان با ترشحات استخوانی، خون یا دیگر مایعات بدن بود که احتمال می‌دادند وارد چشم، بینی و دهانشان شود. درواقع استفاده از شیلد صورت برای جلوگیری از چنین اتفاقی بود. اما از بهمن 98 به این طرف که ویروس کرونا وارد کشورمان شد و دارد از همان زمان تاکنون با قدرت پیشروی می‌کند، اوضاع به مراتب وخیم‌تر شد تا حدی که افراد به استفاده از شیلد صورت به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از ابتلا، رو آوردند.


برای خرید شیلد صورت باید دقیقاً دنبال چه چیزی باشیم؟

خب، احتمالاً شیلد صورت را بارها از نزدیک دیده‌اید. پلاستیک ساده‌ای که به صورت منحنی روی هدبندی قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را روی پیشانی‌تان قرار دهید. شیلد صورت جوری روی پیشانی‌تان قرار می‌گیرد و فیکس می‌شود که هیچ فضای خالی‌ای بین آن‌ها احساس نخواهید کرد. همچنین با خرید شیلد صورت می‌توانید تا پایین چانه‌تان را بپوشانید. نکته جالب در خرید شیلد صورت این است که از آنجایی که روی پیشانی قرار می‌گیرد، می‌تواند به همان اندازه که از دهان و بینی محافظت می‌کند، از چشم هم مراقبت کند. این پوششی که شیلد صورت ارائه می‌کند خصوصاً برای جلوگیری از ویروس کرونا که از چشم، بینی و گوش وارد می‌شود، کاملاً مناسب است.

استفاده از شیلد صورت
استفاده از شیلد صورت

حالا واقعاً شیلد صورت، مؤثر است؟

مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد وقتی از شیلد صورت در مقابل ویروس آنفولانزا در فاصله 45 سانتی‌متری استفاده شود، احتمال ابتلا به ویروس را تا 96 درصد کاهش می‌دهد. فرقی هم نمی‌کند به تازگی سرفه کرده باشد یا نه. خرید شیلد صورت می‌تواند احتمال ابتلا به هر نوع ویروسی را تا 97 درصد کاهش بدهد. دکتر اسپر می‌گوید «استفاده از شیلد صورت برای مواجهه با کرونا از شما به خوبی محافظت می‌کند اما از آنجایی که شیلد از صورت فاصله دارد، وقتی سرفه کنیم، قطرات دهان می‌تواند به راحتی خارج شود و دیگران را بیمار کند. در این مورد به خصوص ماسک بهتر از شیلد عمل می‌کند.

شیلد صورت چیست؟
آیا خرید شیلد صورت برای استفاده روزانه خوب است؟

توصیه نمی‌شود به طور روزانه برای همه فعالیت‌هایتان از شیلد صورت استفاده کنید. با این حال برخی افراد ممکن است بخواهند از شیلد صورت برای اوقاتی که می‌دانند احتمال قرار گرفتن در فاصله نزدیک با دیگر افراد وجود دارد، استفاده کنند. اگر احتمال می‌دهید در فضایی قرار می‌گیرید که افراد زیاد هستند و فاصله‌تان با آن‌ها نزدیک است، علاوه بر شیلد صورت، ماسک هم بزنید و تا حد امکان فاصله‌تان را حفظ کنید. چنین کاری ریسک ابتلا به حداقل می‌رساند. اگر از شیلد صورت بدون ماسک استفاده می‌کنید، بهتر است اطراف شیلد را که باز است، بپوشانید.

مزایای شیلد صورت
چگونه بعد از خرید شیلد صورت، آن را تمیز کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره کردیم، ماسک‌ها در هنگام عطسه یا سرفه، ریز گردها را به خود جذب می‌کنند اما شیلد صورت این‌طور نیست. توصیه ما این است که اگر می‌خواهید همیشه از شیلد صورت استفاده کنید، باید مرتباً آن را تمیز کنید. میدانیم ویروس کووید 19 روی پلاستیک به مراتب بهتر از هر چیزی دیگری مثلاً کاغذ یا پارچه زنده می‌ماند. پس باز روی این نکته تأکید می‌کنیم که حتماً به محض درآوردن شیلد صورت آن را بشویید و تمیز کنید. می‌توانید این کار را با آب و صابون یا با پد الکلی انجام دهید. اگر شیلد صورت شما ترک برداشت یا خراب شد، دیگر از آن استفاده نکنید. به راحتی می‌توانید سراغ خرید شیلد صورت دیگری بروید و با پرداخت هزینه کمی آن را تهیه نمایید.

نحوه تمیز کردن شیلد صورت
مزایای خرید شیلد صورت

شیلد صورت کلی مزیت دارد که آن را نسبت به ماسک، متمایز می‌کند. اول از همه این که تا ابد می‌توانید از آن استفاده کنید و به راحتی با آب و صابون تمیز می‌شود و از این هم راحت‌تر، ویروس یا هر چیزی که روی آن نشسته باشد از بین می‌رود. شیلد صورت را راحت‌تر از ماسک می‌توانید بگذارید و به هیچ عنوان در مدت زمان طولانی استفاده از آن خسته نخواهید شد. همچنین قرار دادن شیلد صورت باعث می‌شود تا دستتان را به صورتتان نزنید. اگر ماسک روی صورتتان باشد احتمالاً برای این که نفر مقابلتان بهتر بفهمد چه میگویید، ماسکتان را پایین می‌دهید ولی هنگام استفاده از شیلد چنین مسئله‌ای نخواهید داشت.

خرید شیلد صورت، ضامن سلامتی شما

در این مطلب سعی کردیم هر آن چیزی که درباره شیلد صورت و خرید آن می‌دانستیم برایتان بگوییم. برای حفظ سلامتی خودتان و کسانی که دوستشان دارید، میتوانید از فروشگاه اینترنتی سهند شیلد صورت تهیه و استفاده کنید. البته این را بدانید استفاده از این ابزار به‌تنهایی قرار نیست از دیگران هم در مقابل شما (احیاناً اگر مبتلا باشید)، محافظت کند. به همین خاطر توصیه می‌شود اگر شیلد صورت می‌گذارید، زیر آن ماسک هم بگذارید. آن وقت دیگر کرونا نمی‌تواند نه کاری با شما داشته باشد نه کاری با دیگر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید. خرید شیلد صورت را جدی بگیرید. سلامتی‌تان مهم است.

مطالب مرتبط