پوشه آویز گردان

پوشه آویز گردان چیست

پوشه آویز گردان 

شاید شما هم با خواندن این عنوان، از خود بپرسید که پوشه آویز گردان چیست و چرا تا به حال نام آن را در بین لوازم تحریر نشنیده‌‌اید. واقعیت این است که پاسخ این سؤال، خیلی ساده این است که پوشه آویز گردان نوعی پوشه است که مثل انواع پوشه‌های دیگر و در نگهداری اسناد، مدارک و برگه‌ها در بایگانی‌ها کاربرد دارد. پس تفاوت پوشه آویز گردان به دیگر پوشه ها در چیست؟ تنها تفاوت آن چنگک یا زبانه‌ای از جنس پلاستیک یا فلز است که در عرض پوشه و در واقع در قسمت بالای آن قرار دارد و با قرار گرفتن در کمدهای مخصوص خودش به صورت عمودی کار بایگانی و بازیابی اسناد را سهولت می‌بخشد.

کمدهای مخصوصی که از آن صحبت کردیم کمد بایگانی دوار یا گردان یا فایل دوار چرخشی نام دارند. این کمدها برای قرار گرفتن زونکن بایگانی یا همین پوشه آویز گردان طراحی و ساخته شده‌اند.

این کمدها و فایل‌های گردان با استفاده بسیار آسان و ظرفیت نزدیک به دو برابر کمد بایگانی ثابت معمولی در تمام ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی و ادارات  استفاده می‌شود.

کمد بایگانی دوار زونکن خور یا فایل بایگانی دوار پوشه خور برای شرکت‌های کوچک و بزرگ طراحی شده است و در همه جا برای سرعت و سهولت بیشتر در دسترسی به پرونده‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

مزیت دیگر استفاده از این ابزارهای بایگانی غیر از سرعت و سهولت این است که در فضای مورد نیاز برای بایگانی بسیار صرفه‌جویی می‌شود. اگر با محدودین فضا مواجه هستید این کمدها و پوشه‌های آویز گردان به شما کمک می‌کند که تعداد زیادی اسناد و مدارک را در فضایی کوچک جای دهید. ظرفیت یک کمد دوار معمولی  تقریبا ۸۰۰ پوشه آویز گردان است. البته سایزها و مدل‌های این کمدهای گردان بسیار متنوع است.  کمد بایگانی دوار یا گردان یا فایل گردان با قفل معمولی و به صورت رمزدار در بازارهای این محصول موجود است.  کمد‌های رمز دار در در ادارات و سازمان‌هایی که ایمنی اسناد اهمیت بالایی دارد برای مثال در بانک‌ها استفاده فراوانی دارد.

پوشه آویز گردان سهندنقش پوشه آویز گردان در بایگانی چیست؟

بایگانی فن طبقه‌بندی، تنظیم، حفظ و نگهداری اسناد و مدارک است به نحوی که بتوان با سرعت و سهولت و اطمینان و با در نظر گرفتن توسعه‌پذیری به سند و مدرک مورد نیاز دسترسی پیدا کرد.

این تنظیم اسناد و مدارک به روش‌های متعددی ممکن است صورت پذیرد. دسته‌بندی اسناد و مدارک به گروه‌هایی که دارای وجه مشترک هستند یکی از این راه‌هاست. با این شیوه می‌توان بعداً با توجه به این وجه اشتراک آن‌ها را بازیابی کرد.

بایگانی چند اصل اساسی دارد که باید رعایت شوند؛ سرعت، سهولت، اطمینان و توسعه‌پذیری. برای رعایت این اصول غیر از مهارت‌هایی که برای دسته‌بندی اسناد لازم است، به ابزارهایی نیاز داریم که از طریق آن‌ها بتوانیم اسناد دسته‌بندی شده را جدا از هم و سالم و منظم نگه داریم.

شرکت لوازم تحریر، ملزومات اداری و تجهیزات بایگانی سهند تولید‌کننده پاره‌ای از این ابزارهاست. یکی از مفیدترین ‌و کاربردی‌ترین از ابزارها را در همین مطلب در پاسخ به سؤال «پوشه آویز گردان چیست» معرفی کردیم. درباره خصوصیات و ویژگی‌های پوشه آویز گردان سهند در صفحه این محصول بیشتر بخوانید.

پوشه آویز گردان سهند

مطالب مرتبط