چرا باید در عصر تکنولوژی هنوز نامه‌های دست‌نویس بنویسیم

چرا باید در عصر تکنولوژی هنوز نامه‌های دست‌نویس بنویسیم

فناوری ما را به جایی رسانده است که راه‌های ارتباطی سنتی دیگر معنایی برای ما ندارند. ارتباط با آدم‌ها فوراً و بدون هیچ زحمتی مقدور شده است. اما مهم نیست که فناوری چه امکانات غریبی در اختیار ما می‌گذارد و چه خوبی‌هایی دارد، هنوز هیچ چیز جای یادداشت‌ها و نامه‌های دست‌نویس را نمی‌تواند بگیرد.

در دنیای انباشته از پیام‌های فوری، ما به شما نشان می‌دهیم چرا نوشتن یادداشت‌‌ها و نامه‌های دست‌نویس هنوز ایده خوبی هستند.

۱.  نامه دست‌نویس صمیمانه است

جوانانی که روحیه‌ای قدیمی دارند، شکی ندارند که نوشتن یک نامه دست‌نویس چه تأثیری دارد. برای آن‌ها ساختن چنین چیزی پر از صداقت و محبت است و کار عشق است. تصور کنید که ساعتی قلم به دست پشت میز نشسته‌‌اید و به کاغذ زل زده‌اید و پاراگراف‌های طولانی روی آن با دست‌خط خودتان نوشته‌اید. برای این کار حوصله بیشتر صرف کرده‌اید و سختی بیشتری متحمل شده‌اید.

۲. شانس سوءتفاهم کمتر می‌شود

پیام‌های موبایلی فوری منبع ایجاد سوءتفاهم‌ها هستند. مخصوصاً در کاربرد ایموجی‌ها است که سوء‌تفاهم‌ها به اوج خودش می‌رسد. یک ایموجی لبخند، لزوماً به معنی تأیید نیست. شکلک‌های گریه یا غمگین حتماً به معنای غم و اندوه نیستند و در هر جایی معنای همدردی ندارند.

راحت‌تر شدن راه‌های ارتباط برقرار کردن با آدم‌ها، به اشتراک گذاشتن تفسیرهای واحد با آن‌ها را اتفاقاً مشکل‌تر کرده است. راحت شدن ارتباط لزوماً ارتباط را بهبود نمی‌بخشد. به همین دلیل می‌گوییم که هنوز هم یک نامه دست‌نویس می‌تواند برگ برنده ارتباطات انسانی باشد.

نامه ساده است و به طرز خالصانه‌ای پر از احساسات انسانی است. اولین دلیل این است که یک نفر وقت نمی‌گذارد برای کسی نامه دست‌نویس بنویسد اگر آن آدم فقط یک آشنای معولی برایش باشد. درست است؟

۳. نامه بیشتر از فقط یک مدیوم ارتباطی است

همان‌طور که در شماره دو گفتیم، هیچ‌کس برای فردی که هیچ اهمیتی برایش ندارد و برایش خاص نیست، نامه با دست‌خط خودش نمی‌نویسد. پس وقتی این اتفاق برای شما می‌افتد که یک نامه دست‌نویس دریافت کنید، این فقط به این معنی است که فرستنده برای شما اهمیت خاصی قائل است. باز هم تأکید می‌کنیم که این کار از سر محبت است و کار عاشقانه‌ای محسوب می‌شود. نامه دیگر  فقط یک رسانه ارتباطی معمولی نیست، کاری برای قدردانی یا ابراز عشق و محبت است.

۴. نامه برای همه نسل‌ها است

بله، نامه نوشتن با دست‌خط شخصی به درد همه زمان‌ها و همه سنین و تمام نسل‌ها می‌خورد. نوشتن نامه دست‌نویس هیچ به این معنی نیست که خیلی پیر هستید که این کار را می‌کنید. توجه کنید که این کار می‌تواند چه پل ارتباطی از گذشته به حال ایجاد کند. جوانان از نسل‌های پیشین خود یاد گرفته‌اند که چطور نامه دست‌نویس بنویسند و این راه‌حلی است که نسل‌های گذشته پیش پای فرزندان خود گذاشته‌اند. این همه، حاوی نشانه‌هایی از زمان، خاطرات و رابطه‌های انسانی در گذشته و حال است.

۵. نوشتن نامه روش‌های خیلی زیادی دارد

شما لازم نیست که حتماً نویسنده خوبی باشید تا یک نامه دست‌نویس بنویسید. نوشتن نامه به شما اجازه می‌دهد که با خلاقیت و خیال خود بازی کنید. شما می‌توانید شعری که خیلی دوست دارید، قسمتی از رمانی که با آن زندگی کرده‌اید، نقل قولی که روی شما اثر گذاشته، ترانه‌ای که همیشه زمزمه می‌کنید یا شما را به یاد محبوبتان می‌اندازد و هر چیز دیگر را در نامه خود بنویسید.

وقتی با دست‌خط خود چیزی را می‌نویسید، برای همیشه آن را شخصی و به نوعی از آن خود می‌کنید. نامه‌ها می‌توانند در شکل‌های مختلفی نوشته شوند. شما می‌توانید آن‌ها را در یک پاکت ساده نامه بگذارید یا پاکت نامه‌ای با سلیقه خود برای آن بسازید که نشانه‌ای از خودتان در آن باشد.‌

ما در سهند پاکت‌های نامه فانتزی و پاکت‌هایی با جنس محکم‌تر که می‌توانید نامه‌های دست‌نویس خود را در آن‌ها برای مدتی طولانی نگهداری و از گزند آسیب‌ها حفظ کنید، پیشنهاد می‌دهیم.

کی آخرین بار برای کسی با دست‌خط خود نامه نوشته‌اید؟ منتظریم که در کامنت‌ها از تجربه شما بخوانیم.

 

 

مطالب مرتبط