دفتر فانتزی

چگونه دفتر فانتزی بسازیم؟

 

بچه‌ها معمولاً دوست دارند به‌جای دفترهای ساده، دفتر فانتزی داشته باشند؛ یعنی دفترهایی با جلدهای طرح‌دار و رنگارنگ.

اما دفترهای فانتزی گاهی بسیار گران‌اند و به‌عنوان چیزی که چند ماه از آن استفاده و  سپس دور انداخته می‌شوند ارزش آن همه پول خرج کردن را ندارند. راه‌حل در اینجا ساختن دفتر فانتزی است.

خود بچه‌ها می‌توانند در روزهای آخر تعطیلات تابستان کمی خلاقیت به خرج دهند و دفترهای ساده خود را تزئین و تبدیل به دفتر فانتزی کنند. هم ارزان‌تر و به صرفه‌تر تمام می‌شود و هم سر بچه‌ها گرم می‌شود. ضمناً آن‌ها صاحب دفترهایی با طرح‌ها و نقش‌های خاص و منحصربه‌فردی خواهند بود که خودشان خلق کرده‌اند.

دفتر فانتزی طرح راه راه

دفتر فانتری راه راه ایده‌ای جذاب برای کسانی است که جلدهایی طرح‌دار و رنگارنگ ولی ساده را ترجیح می‌دهند. تهیه جلد راه راه بسیار آسان است و مواد ساده‌ای لازم دارد.

مواد لازم: دفتر، قیچی، نوارهای رنگی چسبی

ابتدا کودک شما باید تصمیم بگیرد می‌خواهد راه‌های جلد دفتر فانتزی‌اش عمودی باشد یا افقی یا ترکیبی از این دو.

سپس نوبت به بریدن نوارها و چسباندن آن‌ها روی دفتر می‌رسد. برای این کار باید نوار را روی دفتر اندازه بزنید. کمی هم بلندتر از اندازه واقعی ببرید و اضافه‌اش را پشت جلد بزنید.

ضمناً موقع چسباندن هم مراقب باشید صاف باشند. بعد نوار دیگری بردارید و دقیقاً کنار نوار قبلی بچسبانید و این کار را تا پوشاندن سطح جلد دفتر ادامه دهید.

طرح نقطه نقطه یا خال‌دار

آدم‌ها دو دسته‌اند: بعضی‌ها خط دوست دارند، بعضی‌ها نقطه! اگر کودک شما دفتر فانتزی با طرح نقطه نقطه را ترجیح می‌دهد، تکنیکی را که در ادامه می‌خوانید امتحان کنید.

مواد لازم: دفتر، کاغذ سفید، چسب بی‌رنگ، قیچی، استیکرهای دایره‌ای رنگی، جلد نایلون

دفتر را با کاغذ سفید جلد کنید و قسمت‌های اضافی را ببرید. برای ثابت کردن آن می‌توانید از چسب استفاده کنید. به‌جای کاغذ از پارچه هم می‌توانید استفاده کنید.

استیکرهای دایره‌ای را روی جلد سفید دفتر بچسبانید. می‌توانید آن‌ها را مرتب یا در یک خط بچسبانید، یا اینکه بدون هیچ طرحی تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

اگر کودکتان طرح شلوغ دوست دارد می‌توانید تعداد دایره‌های بیشتری را روی جلد بچسبانید. در نهایت هم دفتر را با جلد نایلونی بپوشانید. به این صورت هم کثیف نمی‌شود و هم عمر بیشتری خواهد داشت.

دفتر فانتزی طرح هندوانه‌ای

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و ساده دیگر برای تهیه دفتر فانتزی طرح هندوانه‌ای است که بسیار هم بین بچه‌ها طرفدار دارد.

مواد لازم: دفتر، کاغذ رنگی سبز و قرمز و سفید چسبی، ماژیک مشکی، چسب

ابتدا دفتر را با کاغذ رنگی قرمز جلد کنید. اگر کاغذ رنگی‌تان چسبی نیست، باید در تمام مراحل از چسب کاغذ استفاده کنید.

در مرحله دوم نواری بلند از کاغذ سفید به عرض ۲سانتی متر را ببرید و با فاصله ۱۰سانتی‌متر از بالای دفتر دور جلد بچسبانید. پس از آن هم نواری به عرض ۱۰ سانتی‌متر از کاغذ سبز ببرید در قسمت بالای دفتر بزنید.

حالا نوبت به تخمه‌های هندوانه می‌رسد که می‌توانید آن‌ها را با ماژیک مشکی در قسمت قرمز بکشید.

در طراحی این دفترها از خلاقیت خود و کودکتان هم بهره ببرید. ببینید چه طرحی مورد علاقه شما  و اوست. می‌بینید که با کارهای ساده‌ای مثل این می‌توان از یک دفتر با جلد ساده، یک دفتر طرح‌دار و زیبا و کاملاً شخصی ساخت.

مطالب مرتبط