کاربرد پاکت سایز ملخی

کاربرد پاکت سایز ملخی

کاربرد پاکت سایز ملخی

در گذشته، فقط از پاکت‌هایی در ابعاد و اندازه‌های پاکت نامه استفاده می‌شد و این پاکت‌ها جز برای نامه‌نگاری و ارسال مکاتبات کاربرد چندانی نداشت. با ساخت پاکت در سایر شکل‌ها و ابعاد، استفاده از آن نیز گسترش پیدا کرد. امروزه پاکت در اندازه‌های پاکت نامه، اداری (که برخی به آن پاکت سایز ملخی نیز می‌گویند)، پاکت A5، پاکت A4 و … ساخته می‌شود.

اقسام پاکت معمولاً به دو صورت ملخی یا وسط چسب صحافی و تولید می‌شوند. تفاوت این دو روش صحافی در این است که در پاکت سایز ملخی از سمت طول پاکت و در پاکت وسط چسب از سمت عرض آن باز و بسته می‌شود.

پاکت‌های مختلف برای مقاصد گوناگون به کار می‌روند، کاربرد پاکت سایز ملخی نیز بیشتر در ادارات یا تقدیم هدایا به افراد است. در ادامه به کاربرد این نوع از پاکت اشاره خواهیم کرد.

کاربرد پاکت سایز ملخی در ست اداری

ست اداری به مجموعه کاغذهای اداری گفته می‌شود که شرکت‌های مختلف برای اینکه رسمی‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل کنند، از آن استفاده می‌کنند. ست اداری معمولاً شامل سربرگ، پاکت‌، کارت ویزیت و … است.

کاربرد پاکت سایز ملخی در مجموعه یا ست اداری بسیار مهم است؛ چرا که پاکتی که به درستی و دقت طراحی و چاپ شده باشد، باعث افزایش اعتبار مؤسسه یا شرکت در مکاتبات اداری می‌شود. با قرار دادن اسناد و مدارک مختلف مؤسسه یا شرکت مانند فاکتورهای فروش، صورتحساب‌ها و مواردی مانند آن در پاکت سایز ملخی به شرکت یا مؤسسه خود رسمیت بیشتری می‌دهید و موجب افزایش اعتبار آن خواهید شد.

برخی از کارشناسان تبلیغات و بازاریابی معتقدند کاربرد پاکت سایز ملخی را در تبلیغات نیز نباید دست کم گرفت. روی این پاکت‌ها می‌توان اطلاعات تماس شرکت، لوگو یا شعار تبلیغاتی شرکت را درج کرد. از این طریق، به صورت خیلی ساده و کم‌هزینه برای شرکت یا مؤسسه خود تبلیغ و بازاریابی می‌کنید. هر بار که این پاکت برای هدفی مانند نامه‌نگاری استفاده می‌شود، شما به صورت مستقیم و با کمترین هزینه برای شرکت‌تان تبلیغ کرده‌اید.

کاربرد پاکت سایز ملخی در تقدیم هدایا

کاربرد پاکت سایز ملخی تنها برای به‌کارگیری در ادارات و ست اداری نیست، بلکه امروزه بسیاری از افراد از این نوع پاکت برای تقدیم هدایای کوچک مانند هدایای نقدی، کارت پستال و مواردی از این قبیل نیز استفاده می‌کنند. شاید برای شما بارها اتفاق افتاده باشد که خواسته باشید در یک مجلس یا مهمانی، هدیه‌ای نقدی یا کارت پستال به دوستان یا اعضای خانواده خود تقدیم کنید. برخی از شرکت‌های چاپ پاکت طرح‌هایی مخصوص برای هدیه دادن به افراد مختلف طراحی می‌کنند و استفاده از این پاکت‌ها کار را بسیار ساده‌تر می‌کند.

این پاکت‌ها معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند کاغذ، مقوا یا پلاستیک طراحی و ساخته می‌شوند. کاربرد پاکت سایز ملخی که از پلاستیک ساخته شده باشد، اغلب بیشتر است؛ زیرا اولاً، این نوع پاکت محافظ بسیار خوبی در برابر ریختن مایعات مختلف روی محتویات پاکت است و ثانیاً، دوام این جنس از پاکت اغلب بیشتر از پاکت‌های کاغذی یا مقوایی است. بنابراین، با استفاده از این جنس از پاکت سایز ملخی می‌توانید به راحتی هدیه خود را تقدیم دوستان یا اعضای خانواده خود کنید.

مطالب مرتبط