الگوهای ساخت شیلد صورت کودک

آموزش ساخت شیلد صورت کودک برای دانش آموزان

آموزش ساخت مرحله به مرحله شیلد صورت

با بازگشایی مدارس و حضور مجدد دانش‌‌آموزان در مدارس، علاوه بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا، که استفاده از ماسک، شست‌وشو و ضدعفونی مرتب دست‌ها با مایع دستشویی یا ژل‌های ضدعفونی‌کننده یا پوشیدن دستکش‌های یک‌بارمصرف و پدهای الکلی را شامل می‌شود، به همراه داشتن شیلد صورت کودک الزامی درنظرگرفته می‌شود.

زمانی‌که دانش‌آموزان در خارج از کلاس درس و حضور در حیاط مدرسه هنگام زنگ تفریح سرگرم جنب‌وجوش و فعالیت هستند و هر لحظه امکان دارد از یک‌سو ذرات آلوده به ویروس از طریق عطسه یا سرفه به صورت‌شان برخورد کند، شیلد صورت کودک همان ابزار ایده‌آلی است که می‌تواند از آن‌ها دربرابر این بیماری همه‌گیر محافظت کند. در ادامه می‌خواهیم شما را با نحوه ساخت شیلد صورت کودک در خانه برای دانش‌آموزان آشنا کنیم:

برای ساخت شیلد صورت کودک به چه وسایلی نیاز داریم؟

برای ساخت شیلد صورت کودک به وسایلی همچون یک طلق پلاستیکی شفاف (بدیهی است که اگر مات باشد، مانع از دید فرزندتان می‌شود)، نوار کشی 1 یا 2 سانتی‌متری یا کش (معمولی، تسمه‌ای، پلاستیکی) به همین اندازه (بسته به دور سر فرزندتان)، قیچی و پانچ، درزگیرهای ابری (حواستان باشد نباید از درزگیرهای مخصوص لوله که به صورت فرزندتان آسیب میزند، استفاده کنید).

چطور یک شیلد صورت کودک بسازیم؟ (روش اول)

در ادامه شما را با مراحل ساخت یک شیلد صورت کودک آشنا می‌کنیم:

  1. رسم الگو و برش طلق

همانند الگوی بالایی تصویری که در شکل زیر آورده شده بایستی طلق پلاستیکی شفاف را برش دهید؛ شما می‌توانید ابعاد شیلدی که می‌خواهید بسازید را براساس ابعاد صورت کودک‌تان انتخاب کنید یا به توصیه ما طول و عرض طلق‌تان را عددی بین 25 تا 29 در 25 تا 29 سانتی‌متر درنظربگیرید. سپس، کافی است با پانچ در دو طرف شیلد صورت کودک، طبق تصویر زیر، دو سوراخ ایجاد کنید؛

الگوهای ساخت شیلد صورت کودک

در ادامه، الگویی دیگر مطابق با الگوی پایینی تصویر فوق رسم کنید، آن را با قیچی ببرید و سوراخ‌های خواسته‌شده را روی آن ایجاد کنید.

نکته مهم: اگر می‌خواهید از نوارهای کشی استفاده کنید، بایستی سوراخ‌های بزرگ‌تری به کمک پانچ روی طلق‌های شیشه‌ای ایجاد کنید.

  1. برش نوار کشی/کش

برای اینکه بدانید چقدر از نوار کشی یا کشی که تهیه کرده‌اید را باید برای ساخت شیلد صورت کودک برش بزنید، بایستی دور سر فرزند دانش‌آموزان‌تان را به همراه آن بخشی که نیاز به گره خوردن دارد، در کنار هم درنظر بگیرید.

نکته: اگر قصد استفاده از کش بجای نوار کشی را دارید، به این دو مسئله توجه داشته باشید؛ اول اینکه اگر ضخامت کش زیاد نباشد، پس از قرار گرفتن شیلد روی صورت فرزندتان، سُر می‌خورد و می‌افتد و دوم اینکه اگر ضخامت کش کم باشد، به سَر فشار آورده می‌شود و باعث ناراحتی دانش‌آموزتان می‌گردد.

  1. عبور کش از طلق و گره زدن

حال در پایان بعد از اندازه‌گیری و برش نوار کشی/کش، بایستی آن را از سوراخ‌هایی که در مرحله اول از طریق دستگاه پانچ روی طلق‌های شیشه‌ای بریده‌شده مطابق الگو ایجاد کرده بودید، عبور دهید و محکم گره‌شان بزنید، طوری‌که موقع استفاده از شیلد صورت کودک، شل نشده و از صورت فرزندتان نیفتد.

الگوهای ساخت شیلد صورت کودک

در ضمن، توجه کنید که سمت گره باید به سوی بیرون طلق باشد.

 

الگوهای ساخت شیلد صورت کودک

چطور یک شیلد صورت کودک بسازیم؟ (روش دوم)

در ادامه می‌خواهیم شما را با مراحل ساخت یک روش دیگر برای ساخت شیلد صورت کودک آشنا ‌کنیم:

  1. برش و پانچ طلق

با همان وسایلی که از آن‌ها برای ساخت شیلد صورت کودک قبلی استفاده کردیم، می‌توانید این بار آن طلق پلاستیکی شفاف را به شکلی مربعی با طول و عرض متناسب با صورت فرزند دانش‌آموز خود برش بزنید.

در ادامه بایستی گوشه‌های آن را با قیچی کمی به صورت مدور برش بزنید، به آن قوس دهید تا حالت دایره‌ای به خود بگیرد. بعد از این کار هم مشابه روش قبل، اما این بار دو گوشه بالای طلق را در فاصله 2 سانتی‌متر جلوتر و 2 سانتی‌متر پایین‌تر سوراخ کنید.

  1. برش درزگیر و چسباندن آن

این مرحله از ساخت شیلد صورت کودک با شیوه قبلی تفاوت دارد. اینجا بایستی با استفاده از درزگیرهای ابری، فاصله بین دو سوراخ پانچ‌شده را اندازه گرفته و درزگیر را به اندازه‌اش برش زده و آن را تقریباً دو سانتی‌متر پایین‌تر از فوقانی‌ترین بخش طلق، از کنار سوراخ‌ها، بچسبانید.

  1. برش نوار کشی/کش و اتصال درزگیر به شیلد

اکنون بایستی نوار کشی/کش موردنظرتان را به اندازه سر فرزندتان برای ساخت یک شیلد صورت کودک ایده‌آل برش داده و آن را از سمت بیرونی سوراخ به سمت درون هدایت کنید و با کوک یا منگنه (با سوزن‌های روبه‌بیرون) آن را خوب چفت و محکم کنید.

 

الگوهای ساخت شیلد صورت کودک

ما به شما توصیه می‌کنیم اگر در استفاده از ابزار مهارت ندارید یا به هر نحوی احساس می‌کنید که این کار ممکن است به لحاظ بهداشتی یا امنیتی، خطرناک باشد، بدون هیچ نگرانی به فروشگاه اینترنتی سهند مراجعه کنید و از شیلد صورت کودک ارزان ما خریداری کنید.

ویژگی‌های فوق‌العاده شیلد صورت کودک سهند

از ویژگی‌های فوق‌العاده شیلد صورت کودک سهند می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت شستشو و ضدعفونی
  • قابلیت جدا شدن طلق
  • شفافیت
  • داشتن ابر ضدتعریق
  • تنوع طرح و رنگ‌های کودکانه و کارتونی (همچون: دختر کفش‌دوزکی، فروزن آبی، فروزن بنفش، ماشین‌ها، مرد عنکبوتی)

شیلد صورت کودک سهند

  • دارای طلق ضخیم با دوام (لایه نفوذناپذیر طلقی، حائل و محافظ در برابر قطرات و ترشحات ناشی از عطسه، سرفه یا تنفس شخص بیمار با صورت)

پشت کش‌دار

مطالب مرتبط