کیف مدرسه

راهنمای انتخاب کیف مدرسه

کیف مدرسه دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین وسایل آن‌هاست، چراکه با آن تعداد دفتر و کتاب و گاه لپ‌تاپ، کیف‌های مدرسه معمولاً وزن سنگینی دارد و مناسب‌ نبودن آن می‌تواند نه‌تنها کودک را خسته کند، بلکه به بدن او آسیب وارد کند.

بنابراین همیشه باید در خرید کیف مدرسه دقت کنید و تنها به زیبایی ظاهر آن اکتفا نکنید. فاکتورهای بسیاری در خرید کیف مناسب برای مدرسه وجود دارد که در ادامه می‌خوانیم.

کوله پشتی یک انتخاب مناسب

اولین نکته‌ای که در خرید کیف مدرسه باید به آن توجه کنیم این است که کوله‌پشتی مناسب‌ترین نوع کیف مدرسه برای دانش‌آموزان است، چراکه وزن کیف را روی هر دو شانه و کمر دانش‌آموز می‌اندازد و از آسیب‌رسیدن به شانه‌ها، ستون فقرات و گردن او جلوگیری می‌کند.

سایز کیف مدرسه

مشخص کنید کیف چه سایزی برای فرزند شما مناسب است. تعداد وسایل، حجمی که می‌گیرند و وزن آن‌ها را تخمین بزنید، سایز بدن فرزندتان را هم در نظر بگیرید و سپس براساس آن کیف مناسب او را انتخاب کنید.

جنس کیف مدرسه

جنس کیف می‌تواند از پارچه‌هایی از الیاف مصنوعی، پارچه‌هایی از الیاف طبیعی و نیز چرم باشد که وزن و دوام آن را تعیین می‌کند.

  • پارچه‌های با الیاف مصنوعی طول عمر خوبی دارند، هرچند عمر کیف چرمی از آن‌ها بیشتر است.
  • پارچه‌های الیاف مصنوعی سبک‌تر از چرم‌اند. باید در نظ داشته باشید که کیف چرمی با وسایل زیاد بسیار سنگین می‌شود و حمل آن مشکل و خسته‌کننده است.
  • جنس‌هایی مثل پلی‌استر و نایلون از پارچه‌های با الیاف طبیعی مثل نخ، بیشتر ضدآب‌اند.
  • الیاف طبیعی مثل کنف در مقایسه با الیاف مصنوعی بیشتر با محیط زیست سازگارند.

زیپ‌های کیف

حتماً قبل از خرید هر کیفی زیپ‌های آن را چک کنید. چند بار آن‌ها را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید سالم است و درست کار می‌کند. ضمناً می‌توانید برای استفاده راحت‌تر کیف‌هایی را انتخاب کنید که زیپ‌هایش از هر دو طرف امکان باز و بسته شدن دارند.

پدها

وجود پدهای متعدد در بندها و پشتی کوله‌های مدرسه بسیار مهم است. این پدها کمک می‌کند حتی اگر کیف سنگین باشد، فرزند شما کمتر احساس ناراحتی کند.

قابل تنظیم بودن بندها

بسیار مهم است بندها قابلیت بلند و کوتاه کردن داشته باشند. به این ترتیب دانش‌آموز می‌تواند کیف را با توجه به سایز آن و سایز بدنش روی قسمت مناسب کمر خود تنظیم کند.

کوله دوبندی به جای کوله یک‌بندی

به خاطر داشته باشید کوله مدرسه حتماً دو بندی باشد تا وزن کیف را روی کل کمر پخش کند. استفاده از کوله‌های یک‌بندی مانند کیف‌های بندی می‌تواند به شانه‌ها، گردن و ستون مهره‌ها آسیب بزند.

بند پایین

اگر قرار است فرزند شما وسایل سنگینی را با کوله خود جابه‌جا کند، وجود بند پایین برای محکم‌کردن کوله در قسمت پایین کمر و روی شکم، در پخش‌کردن وزن کوله موثر است.

کیف‌های کوچک دستی

اگر وسایلی مثل کتاب‌های قطع بزرگ یا برگه‌های A4، وسایل نقاشی یا وسایل اضافه دیگری لازم است می‌توانید از کیف‌های دسته‌دار پلاستیکی دسته دار یا کشدار استفاده کنید. این کیف‌ها فوق‌العاده سبک و بادوام هستند و می‌توانند به عنوان کیف دوم یا برای روزهای خیلی سبک استفاده شوند.

 

 

مطالب مرتبط