مقالات

راهنمای جامع خرید تخته شاسی | با بررسی انواع تخته و گیره

زیر دستی سهند

برسی کامل تخته شاسی

اگر تابحال گذرتان به استفاده از یک تخته شاسی نیفتاده، بدانید که هنوز چیز زیادی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌اش نمی‌دانید. خرید تخته شاسی را صرفاً به عنوان یکی از اقلام لوازم التحریر که می‌تواند اسناد و برگه‌های‌تان را مرتب و منظم نگه دارد، انجام ندهید. یک سری تخته شاسی در بازار وجود دارد که فضایی برای ذخیره‌سازی در زیرشان تعبیه شده است و می‌توانید، سایر نوشت‌افزارها و وسایل‌تان را داخل آن قرار دهید.

خرید تخته شاسی پیش از آشنایی با انواع آن در شکل‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های متفاوت با ویژگی‌های افزوده‌ای که دارند، شما را به انتخابی آگاهانه براساس عوامل متعدد وامی‌دارد. نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم تا شما را با هرآنچه که لازم است پیش از خرید تخته شاسی به آن توجه کنید تا تصمیمی هوشمندانه داشته باشید، آشنا می‌کنیم:

اجزای سازنده اصلی یک تخته شاسی

پیش از خرید تخته شاسی باید به دو عامل توجه کنید: تخته و گیره

الف) تخته

برای انتخاب نوع تخته در خرید تخته شاسی گزینه‌های متعددی پیش‌روی‌تان وجود دارد و لزوماً نمی‌توان گفت که کدام‌یک از دیگری بهتر است؛ این مسئله‌ای کاملاً سلیقه‌ای بوده و به اولویت‌های شخصی‌تان برمی‌گردد.

  1. تخته فیبری

تخته شاسی‌های سنتی بیشتر از فیبرهای سفت و محکم ساخته شده‌اند. خرید تخته شاسی فیبری بسیار رایج بوده و شما در بیشتر محیط‌های کاری و اداری می‌توانید آن‌ها را ببینید و در هر لوازم‌التحریری پیدا می‌شوند.

  1. تخته پلاستیکی رنگی و اکریلی

اگر به رنگ قهوه‌ای کلاسیک انواع تخته شاسی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به سراغ خرید انواع تخته شاسی رنگی بروید. در تخته شاسی‌های پلاستیکی و اکریلی، دست شما برای انتخاب هر رنگ و طرحی که بخواهید کاملاً باز است و می‌توانید متناسب با محیط کار یا تحصیل‌تان یک رنگ ایده‌آل را انتخاب کنید.

جالب است بدانید که خرید تخته شاسی آبی رنگ در بین متخصصان حوزه پزشکی همچون پزشکان و پرستاران و مسئولین آزمایشگاه‌ها به خاطر حس آرامش‌بخش رنگ آبی به بیماران بسیار مورد توجه قرار دارد.

  1. تخته‌های ویژه

خرید تخته شاسی در طرح‌های فیبری قهوه‌ای، یا پلاستیکی و اکریلی رنگی بسیار کار آسانی است و به راحتی پیدا می‌شوند، اما تنها گزینه‌های پیش‌روی‌ شما نیستند. اگر به دنبال چیزی غیرعادی و غیرمرسوم هستید، می‌توانید به دنبال تخته‌های ویژه باشید. یک تخته شاسی چوبی یا فلزی از این دست هستند.

در این دسته، خرید تخته شاسی سفیدرنگ بسیار رایج می‌باشد؛ این نوع تخته شاسی علاوه بر منظم نگه‌داشتن برگه‌ها و اسناد، به شما اجازه می‌دهند تا روی بخش سفیدرنگ یا به اصطلاح وایت‌برد آن با ماژیک هر آن چیزی که می‌خواهید بنویسید و ترسیم کنید و ازینرو دومنظوره محسوب می‌شوند. در محیط‌های آموزشی دانشگاهی و دبیرستانی بیشتر شاهد این نوع تخته شاسی خواهید بود.

خرید تخته شاسی

الف) گیره

در خرید تخته شاسی دو انتخاب برای گیره پیش‌روی‌تان قرار دارد. هر دو نوع این گیره‌ها در تخته شاسی‌ها بکارگیری‌شان رایج بوده و در هر فروشگاه لوازم‌التحریری پیدا می‌شوند.

  1. گیره‌های استاندارد

دهانه این نوع گیره بسیار باز بوده و تعداد برگه‌های زیادی را زیر خود جای می‌دهند. بااین‌حال، به خاطر برجستگی که دارند، نمی‌توان به راحتی آن‌ها را داخل کیف‌تان بگذارید و این‌طرف و آن‌طرف حملش کنید. اما از طرف دیگر، به خاطر سوراخی که در بخش فوقانی آن تعبیه شده می‌توانید به راحتی آن را از هر دیواری آویزان کرد.

  1. گیره‌های کم‌پهنا

این گیره‌ها برخلاف گیره‌های استاندارد، به‌راحتی با تخته‌شان داخل کشوهای دراور یا کیف‌تان جا می‌شوند. در بالای این نوع گیره‌ها جایی برای آویزان کردن وجود ندارد. برای این کار می‌توانید، خود تخته را به دیوار آویزان کنید.

انواع تخته شاسی

چه قصدتان از خرید تخته شاسی، منظم‌سازی اسناد و مدارک باشد، چه ذخیره‌سازی آن، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. در ادامه انواع تخته شاسی دومنظوره را به شما معرفی کرده‌ایم:

خرید تخته شاسی ویژه

  1. تخته شاسی محفظه‌دار

یک تخته شاسی می‌تواند به عنوان یک میز تحریر کوچک و همراه برای‌تان کاربری داشته باشد. شما می‌توانید انواع خودکار و مداد، کاغذ و سایر اقلام موردنظرتان را در یک تخته شاسی محفظه‌دار جای دهید. اگر بخش زیادی از فعالیت‌تان در محیط‌ کاری در فضای خارج از اداره یا شرکت‌تان است، این انواع تخته شاسی بهترین همراه شما خواهند بود.

  1. تخته شاسی محفظه‌دار دسته‌دار

اگر مدام در حال تغییر فضای محیط‌ کاری‌تان هستید و نیاز دارید که یک تخته شاسی محفظه‌دار همراه‌تان باشد، این گزینه کاملاً ایده‌آل شماست.

  1. تخته شاسی پوشه‌ای

گاهی‌اوقات تعداد اسناد و مدارکی که به همراه دارید زیاد می‌شود و به خرید تخته شاسی نیاز پیدا می‌کنید که بتواند علاوه بر حمل حجم بالاتر، آن‌ها را از کثیف شدن و خراب شدن در امان نگه دارد.

خرید تخته پوشه‌ای

  1. تخته شاسی پزشکی

این نوع تخته شاسی که بیشتر پزشکان و پرستاران در مراکز پزشکی از آن استفاده می‌کنند، برای قرار دادن پرونده‌ها و اسناد و مدارک مربوط به بیماران کاملاً مناسب هستند.

  1. تخته شاسی مربی‌گری

این نوع تخته شاسی کاملاً مناسب مربیان در باشگاه‌های ورزشی فوتبال، والیبال و… است و از آن برای ترسیم استراتژی‌های بازی و تمرین آن با بازیکنان استفاده می‌شود.

  1. تخته شاسی مدرسه‌ای

از این نوع تخته شاسی، دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس استفاده کنند و برای جابجایی بین کلاس‌ها در زنگ‌های تفریح یا صندلی‌های‌شان در حین فعالیت‌های گروهی کلاسی بسیار مناسب هستند.

خرید تخته شاسی مدرسه‌ای

مراحل خرید تخته شاسی

بعد از اینکه نسبت به انواع تخته شاسی، تخته‌ها و گیره‌ها آشنایی پیدا کردید، نوبت به این می‌رسد که به شما بگوییم چطور می‌شود با طی کردن چند مرحله ساده یک تخته شاسی خرید. در اولین گام به یک فروشگاه لوازم‌التحریر فیزیکی یا آنلاین همچون سهند مراجعه می‌کنید. سپس براساس نیازتان به دنبال تخته شاسی با اندازه و شکل مناسب می‌گردید. پس از آن نوبت به بررسی جنس تخته شاسی می‌رسد. در نهایت هم به گیره موردنظرتان که روی تخته شاسی سوار است، نگاهی میندازید و اگر متناسب با سلیقه‌تان بود، خریدتان را نهایی می‌کنید.

در این مقاله ما شما را با انواع تخته شاسی، انواع جنس و گیره‌ها، و مراحل خرید آن آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای نظم‌بخشی به اسناد و مدار‌ک‌تان در محیط کار یا تحصیل و نیز ذخیره‌سازی برگه‌ها و سایر نوشت‌افزارتان نسبت به خرید تخته شاسی اقدام کنید، می‌توانید سری به فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و براساس نیازتان یک تخته شاسی ایده‌آل، باکیفیت و بادوام را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *