راهنمای کامل خرید دفتر سهند

راهنمای کامل خرید دفتر سهند (قسمت سوم)

اگر دانش‌آموز، دانشجو، نویسنده، کارمند یا در هر جایگاه دیگری هستید و از دفتر به صورت مداوم استفاده می‌کنید، حتماً نوع و کیفیت آن برایتان اهمیت دارد. در این مطلب دنباله‌دار درباره خصوصیات دفترهای متنوع از تولیدکننده‌های مختلف از جمله درباره دفتر سهند، نوشتیم. در قسمت‌های قبل درباره این نوشتیم که دفترها چه انواعی دارند. نوع کاغذ، نوع جلد، طراحی صفحه و نوع خط‌کشی، جنس کاغذ و خصوصیات دیگر دفترها را بررسی کردیم. در این نوشته درباره انواع صحافی دفترها می‌نویسیم.

صحافی دفتر سهند و دیگر انواع صحافی دفتر

اینجا هم با طیف وسیعی از انواع صحافی دفترها مواجه هستیم که بسته به نوع استفاده، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. تفاوت روش‌های صحافی بسته به این است که چقدر یک دفتر حجیم باشد، چقدر راحت برگ‌ها از آن جدا شوند و چقدر محکم باشد.

صحافی با چسب معمولاً به اندازه دیگر انواع صحافی ایمن نیست و برگ‌ها از آن به راحتی جدا می‌شوند. بعضی اوقات جدا کردن صفحه لازم است، مثلاً در دفترهای طراحی. ولی اکثر اوقات اینکه صفحات به راحتی جدا شوند، یک نقص محسوب می‌شود.

صحافی با بست فلزی برای انواع نازک‌تر دفتر کاربرد دارد. بست‌ها در وسط صفحات قرار می‌گیرند و بعد صفحه‌ها خم می‌شوند و به شکل دفتر درمی‌آیند. برخی از دفترچه‌ها از بالا بست می‌خورند و به صورت عمودی قرار می‌گیرند.

صحافی با دوخت نوع دیگری است که صفحات در آن به آسانی مدل چسبی، جدا نمی‌شوند ولی اگر به صورت مرتب بخواهید صفحه جدا کنید، صفحات دیگر از جای خود خارج می‌شوند و به ظاهر کلی دفتر آسیب می‌رسد. همچنین باز شدن دفتر از مدل چسبی راحت‌تر و ایمن‌تر است اما نمی‌توان دفتر را از روی هر صفحه خم کرد.

 

بهترین نوع صحافی برای دفتر و دفترچه سیمی کردن آن است. صحافی دفتر به شکل سیمی صفحات بیشتری را پوشش می‌دهد و در کنار هم نگه می‌دارد و قوی‌تر است. صفحه‌ها در این مدل راحت‌تر باز می‌شوند و به راحتی از شیرازه خارج نمی‌شوند. صحافی دفتر سهند در انواع مختلف آن از همین نوع است. البته از نوع دوفنری که محکم‌تر است و آسان‌تر ورق می‌خورد.

این نوع صحافی اسپیرال هم نامیده می‌شود چون سیم به صورت مارپیچی از میان صفحات رد می‌شود. کندن یک صفحه از دفتر سهند آسیبی به صفحات دیگر نمی‌زند و اثری از خود باقی نمی‌گذارد. همچنین از روی هر صفحه می‌توانید دفتر را تا کنید بدون اینک آسیبی به شکل کلی آن برسانید.

دفتر دست‌ساز

شرکت‌های بزرگ بسیاری وجود دارند که دفتر تولید می‌کنند. اما برخی افراد هنرمند و بااحساس نسبت به کاغذ و دفتر هم هستند که دفترهایی محدود و دست‌ساز طراحی و تولید می‌کنند. دست‌ساز لزوماً به معنای باکیفیت‌تر یا بهتر نیست. اما دفتر دست‌ساز اغلب طراحی شخصی‌تر و خاص‌تری دارد و دارای ویژگی‌های خاصی مثل چاپ دستی است. معلوم است که این دفترها قیمت بیشتری دارند و برای کاربردهای متداول نیستند.

در مقابل دفترهایی با تولید انبوه قرار دارند که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند و برای کاربردهای روزانه استفاده می‌شوند. شما می‌توانید با آنچه که در آن‌ها می‌نویسید یا می‌کشید، آن‌ها را شخصی و خاص کنید. دفتر سهند از این نمونه است و به صورت انبوه تولید و در اختار مصرف‌کنندگان پرشمارش قرار داده می‌شود.

شما هم یک عاشق دفتر هستید؟

تا اینجا خصوصیاتی که یک دفتر می‌تواند داشته باشد و انواع مختلف دفترها را معرفی کردیم. کم و بیش در این میان با برخی خصوصیات دفتر سهند هم آشنا شدیم.

تصمیم نهایی با شماست که چه دفتری را برای استفاده خود برگزینید. اگر خیلی بین طرح و رنگ و نوع مردد هستید، همه را رها کنید و فقط ببینید کدام دفتر بیشتر به دلتان می‌نشیند.

بعضی از ما نیاز داریم عاشق دفتری باشیم که در آن می‌نویسیم و واقعاً باید از کار با آن لذت ببریم. احتیاج داریم که دفترهای خاص داشته باشیم، چیزی که ما را به سمت خود بکشد.

به همین دلیل است که بسیاری از عاشقان لوازم تحریر، بیشتر از یک دفتر دارند و هر جا دفتری چشمشان را بگیرد، یکی از آن می‌خرند بدون اینکه احتیاجی داشته باشند.

امیدواریم که معرفی انواع دفترها از جمله دفتر سهند برای شما در انتخاب دفتر مفید باشد.

اگر پیشنهاد یا سؤالی دارید، خوشحال می‌شویم که در کامنت‌ها آن را با ما در میان بگذارید.

اگر مشتری دفتر سهند هستید، دفتر محبوب خود را از میان انواع آن‌ در کامنت‌ها به ما بگویید.

مطالب مرتبط