لوازم اداری

توصیه‌هایی برای نظم دادن به میز کار و لوازم اداری

توصیه‌هایی برای نظم دادن به میز کار و لوازم اداری

اگر پشت میز کار نشسته‌اید، حتماً دلیلی دارید. شاید درس می‌خوانید، شاید سر کار هستید یا شاید دارید رمان تازه‌تان را می‌نویسید! مشغول هرچه که هستید، حتماً دوست دارید پشت میز کار بیشترین بهره را از وقت خود ببرید. باید برای کارتان از فضا الهام و آرامش بگیرید. اینجا برای شما چند توصیه داریم که چطور لوازم اداری و لوازم تحریر را روی میز منظم و زیبا نگه دارید نظم ذهنی‌تان هم حفظ شود.

لیستی از لوازم اداری که روی میز لازم دارید، بسازید

لوازم شما باید درست در دسترستان باشد؛ قبل از اینکه به آن‌ها نیاز پیدا کنید. برای بهتر سازماندهی کردن میزتان، از تمام لوازمی که احتیاج دارید یک لیست بسازید.

پیشنهاد ما برای وسایل و لوازم اداری که روی میز کار نیاز دارید، این است: دفترچه یادداشت، کاغذ یادداشت، دفتر خاطرات یا برنامه‌ریزی، خودکار، مداد، مدادتراش، پاک‌کن، جامجله‌ای، جای پوشه، جامدادی، جاقلمی کازیه، استند لوازم تحریر، ست اداری، پانچ، منگنه، پایه چسب، زونکن، کلیربوک و… .

از لیست ما الهام بگیرید و از بین آن نیازهای خود را انتخاب کنید. بعد می‌توانید شروع کنید چون حالا چشم‌اندازی دارید از اینکه چه باید بکنید و به چه چیزی می‌خواهید برسید.

قبل از مرتب کردن میز کار، آن را تمیز کنید

از اینکه چیزهایی را دور بریزید، نترسید. قبل از اینکه برای لوازم اداری مورد نیازتان خرید کنید یا وسایل جدیدی به قبلی‌ها اضافه کنید، همین میز فعلی را بادقت تمیز کنید. تمام کشوها را خالی کنید، حتی کشوهایی که هیچ وقت درشان را باز نمی‌کنید بیرون بریزید و تا ته کشو را تمیز کنید. لوازم به درد نخور را دور بریزید. کاغذها را به مراکز بازیافت تحویل دهید یا در سطل‌های مخصوص کاغذ بریزید.

بعد از تمیز کردن سطح میز و کشوها، لوازم تحریر ضروری را در کشوی بالاتر بگذارید که راحت‌تر به آن دسترسی دارید. اگر لوازم تحریری دارید که نمی‌دانید با آن چه کار کنید و معلوم نیست که اصلاً هیچ وقت به کارتان بیاید، به بازیافت بسپرید یا به دیگران ببخشید. هر کار می‌کنید دوباره آن را به کشو برنگردانید.

لوازم اداری که لازم دارید بخرید

آنلاین یا توی فروشگاه، همه لوازم اداری و لوازم تحریری که لیست کرده بودید و لازم داشتید را یک‌جا بخرید. مگر اینکه چیزی بخواهید که به جست‌وجوی بیشتری برای خریدش احتیاج داشته باشید. اینجا می‌توانید توی فروشگاه آنلاین سهند بگردید و چیزهایی که لازم دارید را آنلاین بخرید. اگر میز و صندلی جدید هم نیاز دارید واضح است که اول باید به سراغ تهیه آن‌ها بروید.

مطمئن شوید که دورریز کاغذ را به حداقل برسانید

حتی اگر کارتان کاملاً بی‌نیاز از مصرف کاغذ باشد، هنوز هم دارید از کاغذهای زیادی استفاده می‌کنید. کاغذها می‌توانند کم‌کم اطراف شما را بگیرند و فضای شما را پر کنند. در چنین شرایطی یک جای پوشه، زونکن، جامجله‌ای یا یک قفسه خالی به شما کمک می‌کند که کاغذهای مورد نیازتان را یک جای مطمئن نگه دارید.

از شر بقیه کاغذهای اضافه راحت شوید. هر چه زودتر کاغذهایی که دیگر نیاز ندارید را به بازیافت بسپرید. راهنمایی: اگر هر روز مجبورید کاغذها را جابه‌جا کنید که روی زمین نریزند یا ارتفاع آن‌ها اینقدر زیاد شده که دیگر مانیتور را نمی‌بینید، وقتش رسیده که دست به کار شوید!

یک سیستم سازماندهی داشته باشید

اگر فکری برای استفاده یک سیستم سازماندهی داشته باشید، حتماً راحت‌تر به دنبال نظم بخشیدن خواهید رفت.  شاید این یک دفتر ثبت روزانه سنتی باشد. شاید دفتر برنامه‌ریزی روزانه یا لیست کارها باشد. هر چه که انتخاب کرده باشید، مطمئن شوید که ابزارهایتان دم دست روی میز قرار می‌گیرند.

میزتان را با سلیقه خودتان بچینید

ما اینجا تصاویری از چیدمان میز می‌گذاریم که از آن الهام بگیرید. اما میز شما باید با سلیقه شما همراهی داشته باشد و  موقع کار کردن الهام‌بخش باشد و برای درس خواندن به شما تمرکز و آرامش لازم را بدهد.

 

مطالب مرتبط