دفتر یادداشت

پانزده ایده برای روزانه‌نگاری در دفتر یادداشت

ایده‌های روزانه‌نگاری در دفتر یادداشت (قسمت اول)

باوجود فراگیر شدن ابزارهای الکترونیک، باز هم کتاب کاغذی و دفتر یادداشت برای آن‌ها که اهل نوشتن و خواندن هستند، جای خود را دارد. به نظر نمی‌رسد برای لمس کاغذ و نوشتن با مداد و رد دستخط شخصی ما که روی کاغذ می‌نشیند، حالا حالاها جایگزینی پیدا شود.

اصولاً آن‌ها که اهل نوشتن در دفتر یادداشت روزانه هستند، برای انتخاب دفتر یادداشت خود هم حساسیت‌های ویژه‌ای دارند و توی هر چیزی نمی‌نویسند.

بسیاری از ما دلمان می‌خواهد بنویسیم و با نوشتن هر روزه، تمرین کنیم. روزانه‌نویسی فواید بسیاری دارد؛ از کمک به تمرکز کردن گرفته تا کمک به شما برای اینکه نویسنده بهتری شوید. اما گاهی برای این کار با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم.  یکی از این چالش‌ها می‌تواند این باشد که حالا چه بنویسیم؟

روزانه‌نویسی در دفتر یادداشت چیز بیشتری از خاطرات‌نویسی است. این کار می‌تواند تمرین هر روزه نوشتن درباره هر فکر و ایده‌ای باشد که در لحظه شما دوست دارید درباره‌اش بنویسید و خودتان را بیان کنید.

ما اینجا پانزده ایده برای روزانه‌نگاری جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر شما هم دفتر یادداشت روزانه دارید ولی احساس می‌کنید در این گیر کرده‌اید که امروز و فردا و روزهای بعد باید چه بنویسید، مخاطب این نوشته هستید.

این ایده‌ها را به کار گیرید. شاید بهترین نوشته‌ها منتظر باشند تا توی دفتر یادداشت روزانه شما نوشته شوند.

به علاوه اینجا در فروشگاه نوشت‌افزار سهند می‌توانید دفتر یادداشت مورد علاقه خود را هم، انتخاب کنید.

۱. یک رؤیا را در دفتر یادداشت خود زیرورو کنید

چه چیزی است که فکر می‌کنید واقعاً دوست دارید انجامش دهید؟ شروع کنید به نوشتن درباره خوبی‌ها و بدی‌هایش، الهامات آن، فکرهایتان درباره آن و هر چیز دیگری که درباره این رؤیا به ذهنتان می‌آید و کمک می‌کند واقعاً به دید درستی از آن برسید. ممکن است همین کار، راهی باشد که رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

۲. یک چالش را در دفتر یادداشت خود توصیف کنید

موضوعی هست که در حال حاضر با آن درگیر باشید؟ در دفتر یادداشت روزانه خود درباره آن بنویسید و فکر کنید چطور به یک چالش برای شما تبدیل شده. پتانسیل‌های حل شدن آن چه چیزهایی هستند؟ از چه راه‌هایی می‌توانید راحت‌تر چالش خود را مدیریت کنید؟

۳. یک لیست از کتاب‌های محبوب خود بسازید

چرا از یک سری از کتاب‌ها لذت می‌برید؟ می‌توانید مروری بر آن‌کتاب‌ها بنویسید. این چالش نوشتن مفیدی است که شما باید در آن توضیح دهید چرا از آن لذت می‌برید به جای اینکه تنها بگویید آن کتاب درباره چیست.

۴. درباره علاقه‌هایتان در دفترچه یادداشت روزانه بنویسید

پنج چیزی که دوست دارید بپوشید، پنج خصوصیتی که دوست دارید پارتنرتان داشته باشد، پنج چیزی که سال بعد می‌خواهید به دست آورید، پنج جایی که دوست دارید از آن دیدین کنید و… . این ایده‌ها پایانی ندارند.

۵. هدف‌هایتان را در دفتر یادداشت بنویسید

شاید این هدف‌ها هدف‌های همه زندگی‌تان باشند. اهداف مالی، هدف‌های نوشتن، اهداف مسافرت‌های آینده، برای هر کدام از آن‌ها می‌توانید یک روز نوشتن در دفترچه یادداشت اختصاص دهید. هر چیزی که شما به رشته تحریر درآورید، بیشتر به واقعیت نزدیک خواهد شد.

مطالب مرتبط