کاربردهای زونکن A5

کاربردهای زونکن A5 که نمی‌دانستید.

5 کاربرد زونکن A5

اگر از بهم‌ریختگی و روی‌هم‌انباشتگی اسناد، مدارک و فاکتورهای مهم‌ کاری‌ روی میز تحریرتان در محل کار خسته شده‌اید و نمی‌دانید که چطور می‌توانید از این آشفته بازار خلاص شوید، چاره مشکل شما یک زونکن A5 است. زونکن‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای بایگانی و طبقه‌بندی اسناد و مدارک و اوراق در محیط‌های سازمانی و اداری هستند و نبودشان، شرکت‌ها را با مشکلات زیادی روبرو می‌سازد. اگر پیش از این اطلاعی درخصوص ویژگی‌ها و کاربردهای زونکن نداشته‌اید، جای هیچ نگرانی نیست، در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع کاربردهای زونکن A5 آشنا کنیم.همچنین میتوانید با مطالعه مقاله آشنایی با انواع زونکن با زونکن های مختلف آشنا شوید.

  1. محافظت از اسناد و مدارک

زونکن A5 نیز به مانند سایر هم‌خانواده‌های‌اش از جنس PVC با رویه گالینگوری کاغذی، مقوای لمینت‌شده یا جنس‌های فلزی تولید شده و دربرابر ضربه، آسیب‌دیدگی، فشار و پرت شدن از ارتفاع کاملاً مقاوم هستند؛ انواع زونکن A5 از اسناد و مدارک مهم‌ شما در گذر زمان و خطرات محیطی به خوبی محافظت می‌کنند و به خاطر جنس مقوا یا فلزی بکاررفته در بدنه‌شان، به مرور خم و دفرمه نمی‌شوند. همچنین گاهی‌اوقات ضربه‌گیرهایی از جنس آستر با روکش کاغذ سلفونی در زیر جلد این نوع زونکن A5 تعبیه می‌شود، تا از آسیب وارد شدن به آن و محتوای داخلش در گذر زمان جلوگیری شود.

کاربردهای زونکن A5

  1. نظم‌بخشی و سازماندهی

نظم‌بخشی و سازماندهی به اوراق، اسناد، فاکتورها و مدارک نامرتب و کمک به طبقه‌بندی آن‌ها، یکی از ویژگی‌ها و کاربردهای کلیدی یک زونکن A5 محسوب می‌شود. شما می‌توانید هر سند و مدرک کاغذی که دارید را به مرتب‌ترین و بهترین شکل ممکن در این نوع زونکن A5 قرار دهید و از آن‌ها نگهداری کنید. همچنین امکان کدگذاری، طبقه‌بندی و بایگانی بسیار راحت‌تر اسناد و مدارک براساس طیف رنگی متنوع (بیش از 12 رنگ) این نوع زونکن‌ها در سازمان‌های دولتی و خصوصی وجود دارد.

  1. ارگونومی فوق‌العاده

از ویژگی‌های ظاهری و طراحی ارگونومیک یک زونکن A5 می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

کاربردهای زونکن A5

* ظرفیت نگهداری حدوداً 600 برگه A5 برای محافظت، بایگانی و طبقه‌بندی اسناد و مدارک شما

* قفل‌ها و حلقه‌های فلزی در شکل‌های مختلف دایره‌ای (استانداردترین و رایج‌ترین نوع حلقه موجود)، دی‌شکل (محکم‌ترین حلقه برای زونکن‌های با ظرفیت گنجایش بیشتر)، ای‌زی‌دی شکل (نوعی حلقه دی‌شکل اصلاح‌شده با ظرفیت نگهداری بیشتر) و بدون شکاف با جنس مرغوب و ضدزنگ با سطح ماندگاری بالا

* وجود حلقه‌های انگشتی در بخش عطف زونکن جهت بیرون کشیدن راحت‌تر زونکن A5 از قفسه‌ها

* وجود مکانیزم اهرمی برای قرار دادن و برداشتن اسناد و مدارک در داخل زونکن

  1. چندکاربره بودن

معمولاً افرادی که روزانه با فاکتورهای متعدد سروکار دارند، همچون کارشناسان امور مالی، حسابداری، فروش و… در شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی از یک زونکن A5 برای طبقه‌بندی و مرتب‌سازی فاکتورهای‌شان استفاده می‌کنند.

کاربردهای زونکن A5

  1. چندمنظوره بودن

در بین انواع زونکن A5 سه نوع زونکن رایج وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بسته به هدفی که دارید، در محل کارتان استفاده کنید:

الف. زونکن‌های نمایشی

از یک نوع زونکن نمایشی که روی جلد رویی، عطف و پشتی، یک لایه پلاستیکی شفاف وجود دارد، می‌توان برای قراردادن برگه و مقوا و سفارشی کردن‌شان متناسب با جایگاهی در قفسه‌های بایگانی دارند، یا جلسات دوره‌ای که در آن نیاز به ارائه اسناد و مدارک در یک زونکن A5 باشد، استفاده کرد.

ب. زونکن‌های غیرنمایشی

یک نوع زونکن A5 که در آن لایه پلاستیکی شفافی وجود نداشته و از آن عموماً برای اسناد دم‌دستی که بیشتر به آن نیاز می‌شود، همچون فاکتورهای روزانه فروش استفاده می‌شود.

  1. زونکن‌های بایگانی

دسته سوم هم متعلق به زونکن A5 مخصوص بایگانی است که بیشتر به کار طبقه‌بندی و قرارگیری در قفسه‌ها می‌خورد.

کاربردهای زونکن A5

در این مقاله با مهم‌ترین کاربردهای یک زونکن A5 آشنا شدید؛ حال اگر قصد دارید برای محافظت از اسناد و مدارک‌تان و نیز طبقه‌بندی و نگهداری از آن‌ها یک زونکن A5 تهیه کنید، کافی است نگاهی به زونکن‌های فروشگاه اینترنتی سهند بیندازید و با بررسی ویژگی‌های‌شان یک خرید ایده‌آل و آگاهانه را تجربه کنید.

مطالب مرتبط